Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja jeg tror vi blir fornøyd, hørt mye bra om de vognene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, gratulerer med vogn! Så gøy å endelig kjøpe vogn da.. :hjerter_rundt: Er jo jammen ikke lenge til du skal spankulere rundt med en liten baby oppi den heller!

Håper du har en fin kveld! :klem:

Skrevet

Grattis med vogn!!! :-D

På vogna så stod det at det var kombi. Betyr det at sportsdelen (som jeg foreløpig tror er sittedelen når barnet blir litt større og kan sitte) er skjult under baggen eller noe? Eller er det med to deler - 1 bagdel og 1 sittedel - som en bytter på? Altså bruker 1 om gangen. (Eller er det duovogn, jeg da snakker om?)

Forvirret jeg? :ler:

Skrevet

Gratulerer med vogn, deilig å ha det på plass ihvertfall, man kan jo gå seg vill i den jungelen :klem: Ha en fin dag :)

Skrevet

Gratulerer med vogn!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skrevet

Takk for alle gratulasjoner!!! :klem: Dere er så herlige!!!

Kakao: Ja det er som du sa først, en setter bagdelen over sportsdelen. Jeg kan også bruke kalesjen på bagen til å lage en større bag i sportsvogndelen som en overgang til sportsvognen.

Det føles jo lenge til vi kan bruke vogna men jeg prøver å trøste meg med at det var salg og at tiden går fort, forhåpentlgvis....

Da svigers hørte at vi hadde kjøpt vogn ble de ganske overrasket og lurte på om en ikke skulle kjøpe vogn etter at barnet var i hus. :klaske: For en gammelmodig tanke!! Ser for meg at vi stikker innom en butikk på vei hjem fra sykehuset og tar den første og beste vogna.... :murvegg:

Skrevet

*fyller ut nytt skjema om kosthold fra mor- og barn undersøkelsen*

Skrevet

Nå har jeg hatt en samtale med den vordende oldefaren angående navn. Har skrevet ned gamle navn på den siden der og fått mange tips! Både jeg og mannen falt for et jentenavn der! :hjerte:

Jeg får bare mer og mer lyst til å vite hva som gjemmer seg i magen min.

I dag har jeg hatt en sterk hodepine og den gir seg ikke... La meg med den i går og den sitter fortsatt i. Skal til jordmor på fredag så jeg får vel svar på litt prøver og sånn igjen da.

I går hadde vi trivelig besøk. Satt og skravla til langt på natt så jeg sov lenge i dag.

Nå lager snille mannen middag! :hjerter_rundt: Det nytes å sitte i sofaen og vente :sjarmor:

Skrevet

Grattis med vogn!! :hoppe:

Ganske deilig følelse, sant!? :hjerte:

Skjønner akkurat hva du mener med kaos på BarnasHus når det er salg der... Nesten helt håpløst, faktisk! Men vi sparte utrolig masse penger på den dagen vi måtte "ofre" oss, så det får være verdt det :ler:

Skulle ønske jeg kunne strikke! :Nikke:

Håper vi får se bilde av settet når det er ferdig ;)

Hvordan er bekkenet idag?

:klem:

Skrevet
Kakao: Ja det er som du sa først, en setter bagdelen over sportsdelen. Jeg kan også bruke kalesjen på bagen til å lage en større bag i sportsvogndelen som en overgang til sportsvognen.

Da svigers hørte at vi hadde kjøpt vogn ble de ganske overrasket og lurte på om en ikke skulle kjøpe vogn etter at barnet var i hus. :klaske: For en gammelmodig tanke!! Ser for meg at vi stikker innom en butikk på vei hjem fra sykehuset og tar den første og beste vogna.... :murvegg:

Om vogn: Supert, da begynner jeg å skjønne litt. :hoppe:

Som jeg skulle sitert mamma! Hun trodde også at vi skulle vente til babyen kom ut med å kjøpe inn vogn. :overrasket: Jeg kan ikke annet enn å le, altså. :ler:

Skrevet
Grattis med vogn!! :hoppe:

Ganske deilig følelse, sant!? :hjerte:

Skjønner akkurat hva du mener med kaos på BarnasHus når det er salg der... Nesten helt håpløst, faktisk! Men vi sparte utrolig masse penger på den dagen vi måtte "ofre" oss, så det får være verdt det :ler:

Skulle ønske jeg kunne strikke! :Nikke:

Håper vi får se bilde av settet når det er ferdig ;)

Hvordan er bekkenet idag?

:klem:

Ja det er en herlig følelse det med vogna men også veldig rart. Men vi har den ikke i hus før om noen uker da ;)

Strikking kan du bare lære deg!! :tommel: Men du er vel så heldig å ha en bestmor/oldemor som strikket DET nydelige settet da!!! Vi får se om det blir bilde. Skal strikke buksen først også tenkte jeg.

Takk, bekkenet er ikke så aller verst i dag, eller det er egentlig som vanlig men det har fått masse ro i dag så det er bra.

Som jeg skulle sitert mamma! Hun trodde også at vi skulle vente til babyen kom ut med å kjøpe inn vogn.  :overrasket: Jeg kan ikke annet enn å le, altså.  :ler:

Virker som du skjønner masse ja!!! :Nikke:

Ja det er rart med disse gamle teoriene. :ler: Heldigvis sa ikke mamma og pappa noe på det, de ville bare hjelpe oss litt og den kommentaren likte jeg bedre :ler:

Hodepinen har ikke gitt seg. Vet det er et tegn på svangerskapsforgiftning men vi får se an morgendagen. Har jeg fortsatt vondt da får jeg kanskje ta en tlf og levere noen prøver. Har vært flink til å ta det med ro i dag så det er jo bra hvis det skulle være det.

*må gå og ordne meg kveldsmat*

Skrevet
Takk for alle gratulasjoner!!! :klem: Dere er så herlige!!!

Det føles jo lenge til vi kan bruke vogna men jeg prøver å trøste meg med at det var salg og at tiden går fort, forhåpentlgvis....

Som jeg skulle sitert mamma! Hun trodde også at vi skulle vente til babyen kom ut med å kjøpe inn vogn.  :overrasket: Jeg kan ikke annet enn å le, altså.  :ler:

Har dere lest i boken min om min mor??

Det første hun sa, etter gratulere, da jeg fortalte jeg var gravid, var : *med en streng pekefinger* At en ting måtte vi bare høre på! Vogn skal IKKE i hus før barnet er født.

Jeg ble helt paff, men det er tydelig hva hun mener.. Så vi har ikke sagt at vi har kjøpt vogn vi. Jeg fikk nesten søvnproblemer og angst av å tenke på hennes sterke standpunkt ang vogn. Henens mening er at man skal bestille vogna av butikken, og at sambo skal hente den mens jeg ligger på sykehuset. Og det samme kunne vi gjøre med annet utstyr som seng og stellebord også.

Det overrasker meg, fordi ellers er hun ganske moderne og kjempe-alright!!!

Lurer på når vi skal fortelle om vogna jeg :sjenert: Gruer meg allerede...

Skrevet

Huff! Jeg fatter ikke hva tanken bak dette er??? :klø: At det bringer ulykke?? :klaske: Jeg bare ser for meg et hav av stress ved å utsette sånt.

Hvilken vogn har dere sneket inn i huset da?? :ler: Ble det patriot-vogna?

Men må dere si til mamma at dere har sneket den inn i huset da?

Skrevet

:ler: det ble quinny-vogna.. Og var jo greit å slå til på januarsalget! Tror vi sparte rundt 2 500 og vi hadde rett og slett ikke råd til å la være!

Vi mååå jo ikke si noe. Vi har snakka om å ikke si noe før hun oppdager det på den ene eller andre måten og late som vi har kjøpt den like før hun oppdager det. Uansett når lissom.. Men vi vet ikke. Er så vanskelig når hun var sååå bastant og streng lissom.. Det var lissom den ene tingen hun bestemt mente at sånn skal det være!

Skrevet

:ler: Ja noen ting har de bare for seg! Men dere trenger jo ikke si noe nei!

Valget vårt stod også mellom quinny og simo men det falt på simo pga større bag og at bagen er lunere. Men jeg må jo si at quinny er enda tøffere, men jeg tror jeg har valgt mest praktisk nå, håper jeg ;) I tillegg var jeg veldig usikker på hvordan quinny var på litt humpete veier (skogsveier) som jeg går litt på....

Skrevet
Jeg flasser på brystvortene mine :legrine: Skulle tro jeg har sola dem!!! :ler: Det er bare masse små flass-prikker og jeg synes de har blitt mørkere nå på disse dagene men er dette vanlig??? Synes det er litt vittig jeg :lol:
Skrevet
:ler: Ja noen ting har de bare for seg! Men dere trenger jo ikke si noe nei!

Valget vårt stod også mellom quinny og simo men det falt på simo pga større bag og at bagen er lunere. Men jeg må jo si at quinny er enda tøffere, men jeg tror jeg har valgt mest praktisk nå, håper jeg ;) I tillegg var jeg veldig usikker på hvordan quinny var på litt humpete veier (skogsveier) som jeg går litt på....

Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal ha trehjuling :ler:

Men vi valgte quinny pga at den er lett å trille. Når man skal svinge med en simo, må man først dytte håndtaket ned og "løfte" vogna. Jeg har en tendens til å få veldig vondt i skuldrene, og det ble derfor avgjørende for oss.. Quinny var den beste av de vognene vi har sett på med roterende forhjul!

Jeg flasser på brystvortene mine :legrine: Skulle tro jeg har sola dem!!! :ler: Det er bare masse små flass-prikker og jeg synes de har blitt mørkere nå på disse dagene men er dette vanlig??? Synes det er litt vittig jeg :lol:

Mine har begynt å utvide seg lissom, det blir mørkere rundt.. Ser for meg at de utvider seg til monstervorter :overrasket:

Skrevet

Quinny var den beste av de vognene vi har sett på med roterende forhjul!

Mine har begynt å utvide seg lissom, det blir mørkere rundt.. Ser for meg at de utvider seg til monstervorter :overrasket:

Ja quinny har kommet best ut i tester, bl.a av foreldre og barn.

Mine har også utvidet seg og bryst-knoppene står rett ut som tente lys! Jeg får vel aldri tilbake de puppa jeg hadde... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...