Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syk er det rette ordet ja.. Jeg er så lei av regn at det er til å spy av.. Vil mye heller ha snø.. Men jeg tviler.. Tror ikke det blir noe særlig vinter noen deler av sørnorge, så du må nyte den du har nå så godt du kan ;)

Jeg stikker hvertfall innom når mini er i bhg ;)

Da skal jeg ikke plage meg selv med sure tanker osv..

Natti natt, snakkes plutselig :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har vært på shopping, ja? :ler: moro det - det blir litt mer virkelig da...

jeg har fått ammepute og stellebord, og det var litt merkelig å sette det inn på det som fortsatt kalles gjesterommet :ler: har ennå ikke kjøpt noe som helst, men det er så mange som har ting å gi bort, så jeg må vel se på det før jeg kjøper masse jeg ikke trenger... men noe skal jeg selvfølgelig kjøpe - det kribler litt når jeg ser disse små babyklærne :)

men det vanskeligste blir å finne vogn...

ha en super mandag! :klem:

Skrevet

Men det lønner seg kanskje å plukke ut vogna selv. Har hørt om ei ivrig svigermor som kjøpte brukt vogn til første barnebarnet. Tror hun ga 200 kr og mente det var DET røverkjøpet. Svigerdatteren var ikke helt happy :ler: Stygg, stor og skitten. Vogna gikk ikke inn i bilen, så historien fikk en lykkelig slutt for svigerdattera sin del :ler:

Skrevet
Syk er det rette ordet ja.. Jeg er så lei av regn at det er til å spy av.. Vil mye heller ha snø.. Men jeg tviler.. Tror ikke det blir noe særlig vinter noen deler av sørnorge, så du må nyte den du har nå så godt du kan ;)

Jeg stikker hvertfall innom når mini er i bhg ;)

Da skal jeg ikke plage meg selv med sure tanker osv..

Natti natt, snakkes plutselig :klem:

:klem: Tror nok heller ikke det blir noe mer vinter enn det er nå.... Selv om i dag er det helt fantastisk!

Håper du har det bra  :klem:  :klem:  :klem:

Jeg har det slett ikke verst!!! :hoppe:

du har vært på shopping, ja?  :ler: moro det - det blir litt mer virkelig da...

jeg har fått ammepute og stellebord, og det var litt merkelig å sette det inn på det som fortsatt kalles gjesterommet  :ler: har ennå ikke kjøpt noe som helst, men det er så mange som har ting å gi bort, så jeg må vel se på det før jeg kjøper masse jeg ikke trenger... men noe skal jeg selvfølgelig kjøpe - det kribler litt når jeg ser disse små babyklærne :)

men det vanskeligste blir å finne vogn...

ha en super mandag!  :klem:

Det er veldig gøy med shopping, vil bare mer!!!! Vi skal også arve/låne en del men har ikke helt oversikten enda på hva. Vogn skal vi enten kjøpe brukt eller ny. MEn det er nok det vanskeligste ja, selv om nå har vi,dvs jeg, bestemt oss. Går nok for en simo kombi tror jeg.

En super mandag til deg også!!! :klem:

Men det lønner seg kanskje å plukke ut vogna selv. Har hørt om ei ivrig svigermor som kjøpte brukt vogn til første barnebarnet. Tror hun ga 200 kr og mente det var DET røverkjøpet. Svigerdatteren var ikke helt happy  :ler: Stygg, stor og skitten. Vogna gikk ikke inn i bilen, så historien fikk en lykkelig slutt for svigerdattera sin del  :ler:

Ja jeg skal plukke ut vonga selv ja!!!! :) Hadde IKKE turt noe annet!!! OG jeg tror seriøst ikke svigers ville kjøpt vogn uten mitt samtykke. Såpass oppegående er de heldigvis!

Skrevet

I dag er det DET påaskeværet ute. Jeg er kjempestolt for jeg har vært ute en halvtimes tid kanskje?? Gikk en rolig tur etter posten (150 m kanskje :ler: ) og har kost litt med hunden i sola! Godt å røre på seg på en måte men på en annen måte er det ikke så godt for bekkenet. Men merker humøret stiger betraktelig når jeg får sett litt sollys og får litt frisk luft.

Mannen har kjøpt ny tv!! :overrasket: Han har drømt om plasma i lang tid og endelig fikk han en utstillingsmodel kjempebillig. Så nå er han fornøyd gitt!!!! Jeg er jo det jeg også da for den er finere enn den digre kassa, jeg har bare litt økonomipanikk om dagen for vi har en del utgifter. Kommer snekker hit i februar igjen og skal skifte en del vindu og vi prøver og prøver uten lån men..... :klø:

I dag tror jeg nok det blir en rolig dag resten av dagen. Ser jeg må rydde litt her, fatter ikke hvorfor det blir så fort rotete.

Egentlig skjønner jeg ingen ting av den lille trille i magen, sparker han meg i blæra eller??? Er det mulig?? Kjenner noen dult langt der ned, under navlen og det kommer sånne støt?? Men de er liksom litt kraftigere enn før, det er slutt på disse boblene som det var i begynnelsen.... :klø: Ikke lett å bli klok på dette synes jeg.

Skrevet

Grattis med ny tv. Alle gutters drøm.

Her sparer mannen til ny lcd til å ha i stua. Og jeg må og si det skal bli deilig å få ut den svære klumpen av tv vi har nå..

Herlig med spark da :-D

Han begynner jo å bli stor nå da, så han sparker nok godt fra seg etterhvert..

Skrevet

Ja det er nok alle gutters drøm :ler: OG han er bare litt hekta på det da, men det ble veldig bra altså. 40" så den er mer enn stor nok.

Men kan det være at han ligger sånn at han får til å sparke meg langt der nede da?? Du som har litt erfaring?? Synes det er så rart jeg for før har det alltid vært på sidene av navlen..... Det er jo selvsagt altfor tidlig til at den har snudd seg for godt men nå "står" han da???? Fatter ikke jeg... :ler:

Skrevet (endret)
Ja det er nok alle gutters drøm :ler: OG han er bare litt hekta på det da, men det ble veldig bra altså. 40" så den er mer enn stor nok.

40" er stort og godt ja.. Vi så på en 50", men det er ALT for stort.. Vi sitter jo bare en to max tre meter fra tv, og da trenger den ikke være så stor.. Mannen snakte om 42", men jeg syntes det og hørtes stort ut. :sjenert: Men men, akkuratt det der får han styre på med selv.. Jeg kommer bare med meninger og sånt når jeg syntes han blir for ivrig :ler:

Men kan det være at han ligger sånn at han får til å sparke meg langt der nede da?? Du som har litt erfaring?? Synes det er så rart jeg for før har det alltid vært på sidene av navlen..... Det er jo selvsagt altfor tidlig til at den har snudd seg for godt men nå "står" han da???? Fatter ikke jeg... :ler:

Han snur seg nok i alle retninger og styrer på og sparker der han føler for å sparke.. :ler:

Føler du at du må tisse hele tiden?

For da blir det rart for min del  :sjenert:  Sånt merket jeg ikke noe av før nærmere slutten av svangerskapet.. Det var mest spark i sidene og press opp mot ribbena som plagte meg..

Men som sakt, han snur seg nok i alle retninger, og snart merker du nok at han ligger en annen vei..

Om ikke så alt for lenge klarer du tydelig se at det er en fot, eller en hånd, eller hele armen som presser utover på magen.. Det er bare så herlig  :legrine:

Endret av uri
Skrevet (endret)
40" er stort og godt ja.. Vi så på en 50", men det er ALT for stort.. Vi sitter jo bare en to max tre meter fra tv, og da trenger den ikke være så stor.. Mannen snakte om 42", men jeg syntes det og hørtes stort ut.  :sjenert:  Men men, akkuratt det der får han styre på med selv.. Jeg kommer bare med meninger og sånt når jeg syntes han blir for ivrig :ler:

50" er stort ja!!! Har et vennepra som har det men de har en gigastue også da. FØr hadde vi 32" men det var jo selve kassen som var diger. Selve tv'n er ikke så mye bredere nå men bildet er mye større. 40" er litt for stort for denne stua men vi håper jo på å flytte om ikke så altfor lenge.... (noe vi har sagt en stund) Så fikk han jo tv'n så billig....

Han snur seg nok i alle retninger og styrer på og sparker der han føler for å sparke.. :ler:

Føler du at du må tisse hele tiden?

For da blir det rart for min del  :sjenert:  Sånt merket jeg ikke noe av før nærmere slutten av svangerskapet.. Det var mest spark i sidene og press opp mot ribbena som plagte meg..

Men som sakt, han snur seg nok i alle retninger, og snart merker du nok at han ligger en annen vei..

Om ikke så alt for lenge klarer du tydelig se at det er en fot, eller en hånd, eller hele armen som presser utover på magen.. Det er bare så herlig  :legrine:

Okei, da er det sikkert det jeg kjenner da. :ler: Var bare så rart. Nei jeg føler ikke jeg må på do hele tiden. Det var bare i beynnelsen. I går drakk jeg flere glass med vann før jeg la meg og det holdt i 11 timer så jeg skal ikke klage ;) Men blir nok verre. Har ei venninne som flyr på do hele tiden som er like langt som meg.

Å se en fot må være helt sykt!! Har jo sett det på andre men på meg da!!! :legrine: *gleder meg selv om det gjør vondt i ribbeina*

Endret av smile
Skrevet

Mannen vil også kjøpe plasmatv, men han har ikke råd akkurat nå. Jeg er ganske økonomisk av meg, hvertfall ift han, så har en del penger på sparekonto. Han synes da at jeg kan være med å kjøpe tv, men avtalen var at om jeg kjøpte sofa så skulle han kjøpe tv. Jeg har handlet sofa for flere måneder siden, men ser dårlig ut med den tven. :ler: I går prøvde han seg på at sofaen var mye billigere enn tven er, men han tjener jo nesten det dobbelte av hva jeg gjør, så jeg gikk ikke på den. :ler:

Er usikker på den sparkingen jeg også forresten. Har vært noen skikkelige tydelige bobler innimellom, men som regel er det bare småbobling (bra forklart), og da lurer jeg på om det er babyen eller om det bare er magen som lurer meg... :sjenert:

Skrevet

Ja gutter og TV er en standard kombinasjon tror jeg. :ler: Her er det også jeg som holder igjen økonomien. Og tv'n har vært holdt igjen noen år så jeg får vel være fornøyd med at jeg har klart det så lenge..... Vi har noen i familien som sleger sånt og da er det enda vanskeligere å holde igjen, men jeg får være fornøyd! Jeg bare maser om barnevogn jeg nå :ler:

Ja den sparkinga er litt rar. Har kjent litt forskjell på spark og luftbobler i tarmene mine men ikke alltid nei. Sist gang vi skulle høre på :hjerte: -lyden hørte vi masse bobler fra tarmene mine før vi fant :hjerte: _lyden til den lille. Men disse "dultene" jeg har kjent nå må væer spark for de er liksom litt krafitgere enn tidligere og de kommer igjen på samme plassen. (siden i går kveld da :) )

Skrevet

:ler: artig... Litt tidlig for de store bevegelsene her, men kjenner stadig at noe skjer i magen. Tror nok det er mye luft her også.... Lukter i alle fall ganske ille :ler:

17+4

Skrevet

:ler: HVis det lukter så er det vel mest tarmene dine ja!!! :ler:

Nå skal jeg besøke ei venninne. Må lufte meg litt vettu. Merker jeg blir litt smårar av å gå her hjemme, delvis alene for mannen er jo mye borte....

Han laget litt pizza til meg før jeg dro men den var ikke god, eller dvs den er sikkert god men jeg har fått så rar matlyst i det siste.... Den har forandret seg kan man si. FOr noen få mnd siden slukte jeg alt!!!! Rene kloakkhullet!!! :ler:

Men nå må jeg stikke :reise:

Skrevet

Heihei Smile! :vinke: Titter innom dagboka di, håper du får en flott kveld! Og takk for besøket i dagboka mi, jeg så det først nå for jeg var visst litt ivrig på å skrive igår. :lol::klem:

Skrevet

:ler: Godt du er engasjert!!! :ler:

Hyggelig at du stikker innom Tanita!!! :klem:

Skrevet

Nå har jeg hatt en hyggelig kveld!! Godt å være litt sosial. Men jeg fikk så utrolig vondt i magen før jeg dro...?? Nesten litt kvalm. Lurte på om jeg var sulten så nå har jeg fått i meg litt mat. Så synes jeg fortsatt jeg får noen dunk mot blæreregionen, kanskje det er det som gjør meg litt uvel???

I morra er det massasje hos fysio'n igjen. Det er utrolig godt der og da, men ikke fullt så godt etterpå. Var iallefall ikke det nå sist.... Kanskje h*n tar litt mindre nå da. Vi får se.

Nå skal jeg rekke opp litt av armen på jakken til den lille for den ble litt større enn den andre. :roll:

Skrevet

innom med en :klem: og et ønske om en super tirsdag!!

Skrevet

Håper fysioterapeuten behandlet deg bedre i dag. :klem:

Skrevet

Hei Petra P og Frida F :vinke:

Ja det er en fin tirsdag. Strømmen var gått i natt så vekkerklokka var helt på utur. Heldigvis våknet mannen. Siden strømmen var borte i natt ble det ikke bassengtrening for vannet var aldt... Greit nok, for det ble massasje også!! ;) Det er deilig det!!!

Ute er det knallvær og speilblankt på veien. Kom meg ikke helt hjem for innkjørselen var spinnglatt. Jeg stod på tvers. Heldigvis kom mannen hjem en tur da så jeg kom meg inn :)

Etter at jeg kom hjem kjente mannen det første tydelige spark fra bebyen sin!!!! :hjerter_rundt: Han bare smilte og smilte og sa "der", "der" for det var så tydelig. Rett mot blæra mi.... ikke fullt så godt :ler:

Rart å kjenne hvor kraftigere sparkene har blitt på kort tid!! Men det er så godt å kjenne liv. Da vet jeg at alt er bra!!! :hoppe:

Nå spiser jeg melkesuppe med sånne mel/eggeboller i. :sikle: Har fått helt dilla på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...