Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er vel bedre å være hekta på håndarbeid enn KG... :sjenert:

Endret av Frida Frosk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Strikker du babyklær? :)

Jepp! Nå strikker jeg en babyjakke i ull. Veldig enkelt møsnter men tror den blir fin for det. Har bukse i samme mønster som jeg tenkte å strikke etterpå.

Men det er da ikke verdens undergang at du ikke klarer å legge det fra deg? Tenk så mye fint det kan bli ut av det! :tommel:

Jepp! Det er det som er så gøy!!!

Er vel bedre å være hekta på håndarbeid enn KG...  :sjenert:

Sant, jeg ser iallefall et resultat av strikkinga. Men jeg er jo hekta på begge deler....

Skrevet

:sjenert: Huff, har begynt å bli litt bekymra for magen min... Den er så stor!!! Eller jeg er ikke bekymra men lurer fælt og tenker mye på det... ALLE kommenterer at den er så stor, "er du sikker på at det bare er en der", "og denne skal du gå helt til juni med...." o.s.v. Jeg har hatt 4 ultralyder med 3 ulike leger/jordmødre så jeg selv er jo rimelig sikker på at jeg har bare en der. Snakket med mamma om det at der er så mange som kommenterer det og hun måtte også innrømme at den var stor, det samme sa svigerinna mi. Mamma trodde hun var litt større bare da hun skulle ha førstemann.

Når legen målte magen sist sa hun ingenting og ikke noe ble skrevet opp på helsekortet mitt.

Mulig jeg bare bærer ungen langt frem men synes det er så rart at alle kommenterer det. Ser jo selv at jeg er stor når jeg møter andre gravide.... Tror jeg må snakke med jordmor med det neste gang... (men hun er så rar)

Legen ville sjekke stoffskiftet mitt neste gang jeg kommer for jeg har lagt på meg så mye, aner ikke om det har sammenheng med magen. Vi får se. Tror iallefall jeg må få spurt noen fagfolk snart...

Puh! Det var godt å blåse ut litt! Så skal jeg se om jeg får lagt ut noen magebilder snart, men det er ikke så lett å se på et enkelt bilde synes jeg...

Skrevet

Du så jo magebilde mitt! Jeg har frem til denne uken hørt at jeg er stor, men igår så kommenterte folk at jeg var liten :ler:

Men på bildet så ser du at magen er stor. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det i det hele tatt! Alle vokser forskjellig, og gjerne i rykk og napp. Legen og jordmor sier nok ifra om du er "utenfor normalen!

Skrevet

Ja jeg så magebide ditt og tenkte med engang at jeg er litt større enn det, men samtidig godt å se at det er flere som har mage.

Ja jeg håper virkelig de sier fra.... Kan ikke skjønne at jeg har annen termin heller.

Skrevet

Det blåser skikkelig ute! Deilig å sitte inne med mannen, kattungen og hunden :hjerte:

Skrevet

Hm, måtte få bort snømann avataren( er jo ikke noe snø jo) men denne ble jo ikke som den skulle, den skal jo røre på seg jo...

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg over magen. Det er STOR variasjon over hvor store gravide kvinner blir. Jeg vil se magebilde! :hoppe:

:klem:

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Jeg synes det er så gøy, husker hvordan det var når du først fant ut at det var en spire på vei :hoppe: Morsomt å lese om ultralyder og at du har begynt å strikke babyklær og sånn. Glad på dine vegne, smile!

:kose:

Skrevet

Det er kjempekoselig å strikke. Komme i gang selv og, men er avhengig av å ha mamma'n min i nærheten for hun må hjelpe med å legge opp og redde meg hvis noe går fryktelig galt :sjenert: Du høres jo ut som om du har skikkelig dreisen på det. Hva strikker du? Genser?

Magen din er sikkert kjempefin.

Skrevet
Formen har vært helt på topp i et par dager nå men i dag er jeg litt verre igjen. Har nok anstrengt meg litt fordi jeg har vært såpass bra. Gikk jo t.o.m. noen timer på salg på lørdag!!! :danse: Men alt i alt har jeg det bedre enn jeg har hatt på lenge, og det er godt. Det er jo kun bekkenløsningen som plager meg, ellers merker jeg ikke noe, bare at den lille sparker da! :hjerter_rundt:

Godt å høre at formen har vært god i noen dager. Da vet vi hverfall at det er håp ;) Må passe på å ikke anstrenge deg for mye, selvom du føler deg ganske ok. Da blir det fort vondt igjen... :sur:

Sant det er herlig å kjenne den lille som sparker!? :hjerte_rundt:

...men jeg leste i marthepias dagbok at du gleder deg til du kjenner hikking... :sjenert: Jeg føler meg litt slem, og tenker at jeg blir verdens dårligste mor når jeg tenker og sier sånn, men den hikkinga... :frustrert: IRRITERENDE!!

:sjenert:  Huff, har begynt å bli litt bekymra for magen min... Den er så stor!!! Eller jeg er ikke bekymra men lurer fælt og tenker mye på det...

Må ikke bekymre deg for magen :kose: Lege/ rar jordmor gir nok beskjed om det er noe å bekymre seg for. Jeg vet det ikke er lett å ikke tenke på ting man først har begynt å tenke på, og særlig ikke når folk kommenterer, men prøv hvertall!

Jeg er helt overbevist om at magen din er kjempefin! :Nikke:

Skrevet

Ingen gravide er like, og vi legger på oss forskjellig og noen har liten mage mens andre har stor.

At hvem som helst skal få lov til å kommentere og ta på magen kun for at man er gravid, synes jeg er en uting og ganske respektløst. Det er jo ingen som ville funnet på å si til en som ikke er gravid at: "nå synes jeg du begynner å bli stor, spist litt mye sjokolade kanskje?" og kløpet dem litt i sideflesket.

Kanskje du skal forsøke det på de som holder på å kommentere magen din? :ler:

Jeg er sikker på at du er kjempefin, og det lille nurket synes sikkert at magen din er den aller, aller beste å bo i. :klem:

Skrevet

tror ikke du skal bekymre deg over str. på magen din, jeg. at jordmor/lege ikke har sagt noe om størrelsen burde indikere at den er helt normal :)

noen får jo nesten ikke mage - og andre får kjempestore mager. det er såvidt jeg har forstått helt normalt! :kose:

får vi se magebilde snart, da?

:klem::klem::klem:

Skrevet

Vær stolt av magen din, smilie! :) Du bærer på ditt eget lille gull, og det er helt fantastisk!

Jeg har vært skånet for kommentarer jeg har følt var litt mindre gode, helt til i går. Jeg blir stolt av magen når folk sier at den har vokst siden sist vi møttes. Men i går sa en kamerat: "Ja, du begynner å bli feit, ser jeg". (selvfølgelig i god mening, håper jeg). Da svarte jeg: "Takk, det samme!" i litt streng tone. Av to grunner. 1. Jeg er ikke feit, jeg er gravid. Stor mage har jeg, men det er ikke å være feit. 2. Dessuten er denne fyren 120 kg selv....

Håper for oss alle at vi klarer å beholde stoltheten over den voksende magen, selv om vi legger på oss 8, 15 eller over 20 kg i løpet av våren.

Skrevet
Tror ikke du skal bekymre deg over magen. Det er STOR variasjon over hvor store gravide kvinner blir. Jeg vil se magebilde! :hoppe:

Sant at det er stor variasjon altså, men så rart at absolutt alle kommenterer det. Kanskje fordi jeg går i tettsittende gensere og den syne sekstra godt? Men det gjør jo mange andre gravide også. Men folk er jo ikke vant til å se meg i telt-klær.... I går kveld tok mannen bilde så da skal jeg prøve å få ut det.

Jeg synes det er så gøy, husker hvordan det var når du først fant ut at det var en spire på vei :hoppe: Morsomt å lese om ultralyder og at du har begynt å strikke babyklær og sånn. Glad på dine vegne, smile!

:kose:

:klem: Godt å "se" deg her!!!

Ja det er veldig herlig altså!!! Men så kommer så mange rare tanker og hormonene tar litt overhånd enkelte dager men det blir helt fantastisk å møte den lille!!!! :hjerte:

Det er kjempekoselig å strikke. Komme i gang selv og, men er avhengig av å ha mamma'n min i nærheten for hun må hjelpe med å legge opp og redde meg hvis noe går fryktelig galt  :sjenert:  Du høres jo ut som om du har skikkelig dreisen på det. Hva strikker du? Genser?

Magen din er sikkert kjempefin.

Jeg strikker en enkel jakke Jeg har strikket en del gjennom årene ja men nå skal jeg prøve å strikke på ermene sånn at det blir en sånn v mot halsen hvis du skjønner...? her ser du den. Jeg følger mønsteret til den blå men strikker i naturhvit og svak lys grønn. Tenker å starte med buksa etterpå. Tror den blir søt!!!! :babysmokk:

Godt å høre at formen har vært god i noen dager. Da vet vi hverfall at det er håp ;) Må passe på å ikke anstrenge deg for mye, selvom du føler deg ganske ok. Da blir det fort vondt igjen...  :sur:

Sant det er herlig å kjenne den lille som sparker!? :hjerte_rundt:

...men jeg leste i marthepias dagbok at du gleder deg til du kjenner hikking...  :sjenert: Jeg føler meg litt slem, og tenker at jeg blir verdens dårligste mor når jeg tenker og sier sånn, men den hikkinga...  :frustrert:  IRRITERENDE!!

Må ikke bekymre deg for magen :kose: Lege/ rar jordmor gir nok beskjed om det er noe å bekymre seg for. Jeg vet det ikke er lett å ikke tenke på ting man først har begynt å tenke på, og særlig ikke når folk kommenterer, men prøv hvertall!

Jeg er helt overbevist om at magen din er kjempefin! :Nikke:

Ja formen svinger veldig. Den har vært god nå i helga og i går var den dårlig igjen... Men jeg må bli flinkere til å ta det med ro. Det er kjempeherlig å kjenne liv!!! Men nå har jeg ikke kjent noe tydelig på et par dager så jeg gleder meg til forhåpentligvis nye tegn i dag :)

JA jeg vil jo tro legen og jordmor sier fra men hun glemte sikkert å fylle på skjemaet sist så jeg aner jo ikke måla heller... Magebilde skal komme snart!

Skrevet
Ingen gravide er like, og vi legger på oss forskjellig og noen har liten mage mens andre har stor.

At hvem som helst skal få lov til å kommentere og ta på magen kun for at man er gravid, synes jeg er en uting og ganske respektløst. Det er jo ingen som ville funnet på å si til en som ikke er gravid at: "nå synes jeg du begynner å bli stor, spist litt mye sjokolade kanskje?" og kløpet dem litt i sideflesket.

Kanskje du skal forsøke det på de som holder på å kommentere magen din?  :ler:

Jeg er sikker på at du er kjempefin, og det lille nurket synes sikkert at magen din er den aller, aller beste å bo i.  :klem:

Hadde vært noe å sagt det :ler: MEn jeg får meg ikke til sånt... :sjenert: Blir mest paff når folk sier noe så da kommer jeg iallefall ikke på noen kommentar tilbake!

Håper at nurket trives ja!!!! :hoppe:

tror ikke du skal bekymre deg over str. på magen din, jeg. at jordmor/lege ikke har sagt noe om størrelsen burde indikere at den er helt normal :)

noen får jo nesten ikke mage - og andre får kjempestore mager. det er såvidt jeg har forstått helt normalt! :kose:

får vi se magebilde snart, da?

:klem:  :klem:  :klem:

Nei, vi får håpe det. Jeg ser jo ikke fødeklar ut for å si det sånn, så stor er den ikke :ler: Ja det erjo normalt at magene varierer. Har hørt at det er fordi vi bærer babissene våres på ulike måter, kanskje det har noe med livmorstilling å gjøre??

Magebilde skal bli!!

Vær stolt av magen din, smilie!  :) Du bærer på ditt eget lille gull, og det er helt fantastisk!

Jeg har vært skånet for kommentarer jeg har følt var litt mindre gode, helt til i går. Jeg blir stolt av magen når folk sier at den har vokst siden sist vi møttes. Men i går sa en kamerat: "Ja, du begynner å bli feit, ser jeg". (selvfølgelig i god mening, håper jeg). Da svarte jeg: "Takk, det samme!" i litt streng tone. Av to grunner. 1. Jeg er ikke feit, jeg er gravid. Stor mage har jeg, men det er ikke å være feit. 2. Dessuten er denne fyren 120 kg selv.... 

Håper for oss alle at vi klarer å beholde stoltheten over den voksende magen, selv om vi legger på oss 8, 15 eller over 20 kg i løpet av våren.

Jeg er veldig stolt av magen min altså!!! Jeg er jo kjempeglad i den (mannen også :sjarmor: ) men det er så kjedelig når alle kommenterer det samme.

Så utrolig bra du tok igjen på kameraten din :ler: Det hadde aldri jeg klart!!! Pingle vettu! :ler:

Jeg tror nok jeg skal bevare stoltheten ja for jeg elsker jo den lille inni der og har tro på at det skal gå av igjen til sommeren med masse amming og trilleturer!

Skrevet
*gleder meg til magebilde*

:ler: Skal se å få lagt det ut i løpet av dagen! Har lite planer i dag.

Men først må jeg spise frokost :sjenert: Jeg er så trøtt om dagen at jeg føler meg akkurat som de første månedene, bare at nå har jeg mulighet til å sove fordi jeg ikke er i jobb. Jeg stod opp i halvsøvne kl. 10 på do og jeg la meg igjen og sov til 11.30 :overrasket:

Så nå må jeg og babyen få oss litt næring!

Mannen begynte å flytte om på suta i går kl. 22.30. Han er gal!!! :ler: Så i dag må han fortsette. Jeg tørker støv samtidig og er fornøyd med å få tatt litt i kriker og kroker. Blir vel mer rent enn det var til jul....

Skrevet

Så søt jakke! Blir hentesett det, da ;)

Du får sove og hvile nå. Det blir lite alenetid om noen måneder :) Kos deg med magen.

Skrevet

Ja jeg synes den er litt søt! Det blir nok ikke hentesett for det tror jeg kan bli varmt! Har strikket et tynt ullpledd som den evt.kan ha over seg hjem fra sykehuset men det er jo tross alt juni og kan være veldig varmt.

Strikker i str.6 mnd for 3 mnd ble litt lite med tanke på ulldress i aug/sept. så blir nok det mindre bruk for enn i nov./des. Dette kommer jo an på hvor stor ungen er også da. men det ser jo fryktelig smått ut! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...