Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har glemt å fortelle at vi her forleden dag satt en mus fri, i lamadamas ånd! :ler:

Jeg skulle bare sjekke musefella men så det var falt en bærepose over så jeg løftet selvfølgelig på den og så at musefella var smekka over i bæreposen. Dermed tenkte jeg at jeg skulle løsne fella men så oppdaget jeg musa som stirret med intense øyne på meg! :overrasket: Dermed ble det en jobb for mannen å slippe den stakkars musa løs ute. Den har nok litt vondt i bekkenet den også :ler:

I går var jeg og så på nye barnevogner! :murvegg: Jeg har jo bestemt meg for å kjøpe brukt men nå ha rjeg dritlyst på nytt! :klaske:

Så nå sitter jeg med en haug av brosjyrer og er ganske forvirra. :ler:

Stakkars musa som har vondt i bekkenet... :hoho:

...men dere gjorde en god gjerning!

Hva slags vogn har du lyst på?

Holder på å lage brente mandler! :sikle:

Brente mandlene tok sin tid... :Gjesp:

Håper ikke du lagde mandler fra elleve onsdag kveld til halv ti torsdag morgen!? :overrasket:

God helg! :)

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Håper ikke du lagde mandler fra elleve onsdag kveld til halv ti torsdag morgen!?  :overrasket:

:hoho:

Tidenes gigant-porsjon...

Skrevet

Er du i gang med å spise dem også, kanskje? Er det derfor du ikke har vært her på en stund? For det tar vel sin tid å spise tidenes gigantporsjon, mener jeg? :ler:

Håper du har en fin helg uansett hvor du er og hva du gjør! :klem:

Skrevet

Så hyggelig med så mye besøk!!!! :hoppe:

Har aldri likt brente mandler jeg

Skal ut å handle julepynt i morgen - gleder meg!

Magen har det fortsatt bra???

Men da blir det bare mer brente mandler på oss andre!!!

Å kjøpe julepynt er gøy! Det er jo så mye fint!!!

Magen strutter og har det bra

Jeg vil også se nytt magebilde! :hoppe:

Hmmmm..ja, det var dette kameraet da...

Ble mandlene gode?

Jepp!! Men jeg ble litt utålmodig når det tok sånn tid og skrudde opp varmen litt for mye så de ble faktisk litt brente. :sur:

Sende mandler til meg?

Er litt igjen, men da får du komme hit!!! :ler:

Heia, håper du og magen får ei fin helg :klem:  Barnevogner ja, usj, alt for mye å velge i spør du meg. Ikke det at jeg har sett så nøye på det enda,litt tidlig kanskje, men tror mannen skal få ta seg av det. Han som er glad i tekniske duppeditter

Ja, veldig mye å velge i, men jeg tror jeg vet hva et blir nå.

jeg lagde brente mandler i går. nam nam nam

alt bra med deg??  :klem:

Ikke så verst med meg en sliter veldig med bekkenet. Tåler uhyre lite.... Ble mandlene gode??

Så fint at dere slapp løs den lille musa  :klappe: Rørende vakkert juleminne  :klem:

Jeg har aldri laget brente mandler  :sjenert: Er det vanskelig?

:ler: Vakkert juleminne ja... Siden den dagen har det ikke vært mer mus på fella, kanskje det var sistemann???

Ikke vanskelig i det hele tatt å lage brente mandler men det tar litt tid!

Innom for å ønske deg en god helg!

Kake i dagboka mi, hvis du vil ha.

:klem: Er det mer kake igjen???? :sikle:

Stakkars musa som har vondt i bekkenet... :hoho:

...men dere gjorde en god gjerning!

Hva slags vogn har du lyst på?

Håper ikke du lagde mandler fra elleve onsdag kveld til halv ti torsdag morgen!? 

God helg! :)

Vondtene i bekkenet til musa går nok bra! :ler:

Synes det er vanskelig med vogn men ser ut til at jeg havner på en simo kombi. Passer godt til lange vintere med at den er tett, stor bag og kraftig tror jeg. Var i Sverige og så på. Ganske MYE billligere!

Er du i gang med å spise dem også, kanskje? Er det derfor du ikke har vært her på en stund? For det tar vel sin tid å spise tidenes gigantporsjon, mener jeg? :ler:

Håper du har en fin helg uansett hvor du er og hva du gjør!

Nei har ikke spist opp alt enda! :ler: Har pakket inn noe som en ekstra julegave.

Har farta litt også har jeg ikke hatt tid og giddi å stikke innom KG. That's life!

Skrevet

Puh- da har jeg svart alle innlegg!

Har hatt ei fin helg og vært litt på farten i mitt lille tempo. Har fått kjøpt litt julegaver siden sist og det er jeg så fornøyd med. Så er jeg ferdig med mannen og han er den verste å finne på noe til.

I går var vi hos noen venner. Det var hyggelig. Der var det ei til jeg kjenner godt som også var gravid. Har ant det ganske lenge. Men det er jo veldig hyggelig, så nå skal vi har vår egen barselgruppe :ler:

I dag må jeg rydde det jeg orker. Mamma og pappa kommer innom i morra. :ler:

Bekkenet mitt er helt på utur. Har blitt bare verre. Har fått anbefalt å ha krykker tilgjengelig så jeg vet f.eks. å komme meg ut av butikker når jeg først har rotet meg inn der. Så skal jeg ikke støvsuge og vaske gulv.... Blir nok fint til jul her :ironi:

Men nå må jeg bare rydde....

Skrevet

Så stusslig med uoppdragent bekken. Men du får behandling for det?

Skal du på dise kanter i jula? Dårlig med julestemning her foreløbig, men det kan jo endre seg, det begynner hvertfall å bli kaldere *håper*

Skrevet

Uff, høres trasig ut med sånt bekken så tidlig i svangerskapet. Skal du prøve akupunktur eller noe, i tillegg til fysio? Og når det gjelder rydding og vasking...Det blir alltid jul, allikevel. :nisse: Swiffer er en fin ting. :) Hvertfall her i huset, har bare ett teppe, men masse gulv. Blir nok litt mer vasking senere når klissete barnehender er overalt. ;)

Skrevet
Så stusslig med uoppdragent bekken. Men du får behandling for det?

Skal du på dise kanter i jula? Dårlig med julestemning her foreløbig, men det kan jo endre seg, det begynner hvertfall å bli kaldere *håper*

Får behandling nå ja men tar litt tid å finne punktene+ riktig mengde behandling og sånt. Men det er kun til smertelindring, kan ikke regne med noe bedring :(

Mulig vi tar oss en tur på dine trakter ja. Har ikke helt bestemt enda. Får se hvordan det går med bekkenet og hvor mange dager vi får satt av....

Uff, høres trasig ut med sånt bekken så tidlig i svangerskapet. Skal du prøve akupunktur eller noe, i tillegg til fysio? Og når det gjelder rydding og vasking...Det blir alltid jul, allikevel.  :nisse: Swiffer er en fin ting.  :) Hvertfall her i huset, har bare ett teppe, men masse gulv. Blir nok litt mer vasking senere når klissete barnehender er overalt.  ;)

Foreløpig tar jeg bare fysio tror jeg. Bruker så mye tid på dette nå så før jul nå orker jeg ikke noe tror jeg....

Swiffer er ikke noe for bekkenløsning! :fy_fy: Da får du en veldig feil dreining om bekkenet. Er visst noe av det verste man gjør. Men tenkte jeg kan prøve å gå litt rundt med støvkluten, bare helt rolig over tid! :ler:

Skrevet

Har forresten vært på barselsbesøk i dag!!! Utrolig søt!!

Men jeg og mannen var enige om at det er godt ikke ungen vår kommer i morra for det er vi rett og slett ikke klar for!

Skrevet

Hvor i bekkenet har du vondt, egentlig?

Mine smerter begynte inni beina i rompa, gikk videre til korsryggen og hoftene, og nå de siste ukene har det komme til skambeinet også...

Jeg har bare en ting å si,- LYTT TIL KROPPEN DIN!!

...ikke for å skremme deg, altså :sjenert:

Skrevet

Startet med ilinger nedover beinet, nå er det vondt i beinet inni rompa og spredd seg til musklene oppover i ryggen for jeg strammer :forvirret:

Kommer vel til skambeinet etterhvert, men litt tidlig det enda....

Huff ja, lytt til kroppen .Er ikke så lett.... Skal helst ha fått kjøpt alle julegaver i det minste til jul. Prøver å ikke klage så fælt men ligger bare på sofaen og gråter i smerte noen ganger.... Da har jeg gjerne bare vært på butikken og kjøpt litt mat, uten å bære noe. Hvor skal dette ende?? :klø:

Skrevet

Bekkenet mitt har kranglet i helgen det og, men mer sånn at det låser seg.. At det "svikter" innimellom :klø: Aner ikke om det er låsning, løsning eller noe annet.. Håper bare det forsvinner!

Skrevet

Kan være sånn låsning ja. Men jeg vet ikke så mye om det. Det skjer vel litt mye på en gang til bekkene våre :ler:

Skrevet

Høres akkurat ut som det har vært med meg, dette her... :tristbla:

Jeg håper inderlig for din del, at det ikke kommer seg til skambeinet hos deg... det er så forferdelig vondt :grine:

...bedre føre var, så jeg kommer med et velmenende råd,- ikke sprik mer enn nødvendig med beina!! Dvs. gå oppi og utav senga med begge bein samtidig, det samme med inn og ut av bilen, og be gjerne om hjelp til å ta av og på sokker...

Særlig de tre tingene er et mareritt for meg... :sur:

Skrevet

Huff, det der høres fryktelig vondt ut dere! :troest:

Hør på Burpen, Smile. Så kanskje du kan redusere vondtene litte grann?

Håper ellers mannen din steller fint med deg, sånn at du slipper å gjøre så mye i hus og heim. :)

Skrevet

Ja jeg må bli flinkere til å ikke sprike med beina. Husker alltid på det i det jeg gjør det.

Tenkte å kjøpe meg gode joggesko også nå. Fysioterapauten anbefalte det. Så får jeg heller gå rundt i dongeribukse og joggesko. Ikke helt meg... :sjenert:

Mannen prøver å stelle pent med meg, men akkurat nå har han spist opp pizzaen vi skulle ha sammen så nå er jeg sulten og sur!!! Ikke bra kombiansjon.... :sur:

I kveld har den lille kila meg mye i høyre siden :hjerter: Snodige greier!

Er vel 15+4 i dag. 11 dager til ny UL!! :hoppe:

Men nå MÅ jeg finne meg mat før jeg blir enda mer sur :ler:

Skrevet

Sokkene ja Burpen, det var et godt tips. Kjenner det når de skal på ja, og at det er vondt når jeg vrir for å tørke meg når jeg er på do. SKal jeg be om tørke-hjelp også??? :ler:

Skrevet

Du får bruke tiden til å venne mannen din til at noen roper "ferdig, kom og tørk!"

Pass på deg selv nå, Smile.

Skrevet

Oi, her var det mange tips. Ikke swiffer, det må jeg notere meg. Og det med samlede ben er sikkert smart til forebygging, også. Har hatt vondt på utsiden av låra i det siste jeg og litt bak på rompa, inni beina på en måte, tenkte at det var bare stølhet etter en rask gåtur jeg hadde i bratt terreng. Men etter å ha lest alt dette, så fikk jeg litt bekkenløsningsnoia.. Får se det an.

Missunner deg de små kriblingene i magen, du! :-D Sikkert helt herlig! Du får prøve å kose deg med det, selv om bekkenet krangler fælt nå. Hvordan ser du på sykemelding resten av svangerskapet? For du kan jo ikke jobbe når det er sånn.

Skrevet

Ja her var det mye bekkenløsningsplager! :ler:

Veldig kjekt med kilingene i magen ja, i kveld tror jeg den lever på sjokoladen jeg spiste tidligere i dag. Prøvde at mannen skulle kjenne i sted men da lå den selvfølgelig bare på lur igjen :ler:

Mopp og støvsuging er visst noe av det verste man gjør ja for da dreier man på en måte kroppen og moppen rundt et sentrum=bekkenet. Det samme gjelder å styre tunge handlevogner. Da får jo bare armene våre en forlengelse med noe tungt ytterst der bekkenet er sentrum som du på en måte svinger rundt. Forstår?

Håper du slpper unna de verste plagene Kakao. Heldigvis vet jeg det går over med det verste om noen måneder. Akkurat nå frister det veldig å bare være sykemeldt og jeg må kanskje regne med det ut perioden. Tidligere syntes jeg det virket håpløst men nå flyr jo dagene avgåde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...