Petra Prøvedokke Skrevet 30. november 2006 #841 Skrevet 30. november 2006 Lurte nesten på å lage de vanvittige gode brente mandlene mine nå i kveld men er redd det ikke blir igjen noe til jul. ← jeg ELSKER brente mandler! hvordan lager du dine vanvittig gode?? (har også lyst å lage, men vet ikke hvordan )
Frida Frosk Skrevet 30. november 2006 #842 Skrevet 30. november 2006 Hei Smilevenn, her var det mye juleprat. Skal prøve å finne fram adventspynt i helga jeg også, men med eksamener og innleveringer om dagen blir det ikke gjort mye her. Lurer på hvorfor ikke froskemannen har tenkt på slike ting... Håpløs altså.
Frida Frosk Skrevet 30. november 2006 #843 Skrevet 30. november 2006 To ja Mest sannsynlig så er det ikke det. Hva er din følelse da? Som du beskriver det starta det hos meg så var det ganske rolig lenge, men nå har det klikka. Kjedelig! Løping er visst ikke bra! Små og rolige skritt!!! ------ I dag er det 14 uker!!!! ← Mest sannsynlig ikke, men med en pappa som er tvilling og i hvertfall fire tvillingpar på mamma sin side (oldemor og mormors søster blant annet) så er sjansene litt større enn normalt... Og så diger mage jeg har fått så begynner jeg nesten å lure. Men er vel (forhåpentligvis) bare en der, og da har jeg hatt litt på følelsen av at det er en gutt. Vet ikke hva jeg håper på. Tror ikke det spiller noen rolle.
Vingedama Skrevet 1. desember 2006 #844 Skrevet 1. desember 2006 Høres koselig ut med pusekatt. Jeg har brukt 3 juler på å lære meg å bruke elektrisk krumkakejern, og i år ble det nærmest vellykket. Puh... var i ferd med å gi opp Tror magen min også har vokst litt. Har gått i mammabukse hele uka. Tror egentlig mammabukse er med på å gjøre at jeg ser enda mer gravid ut Men er veldig deilig med den "strømpa" som varner over magen isteden for en knapp og ei beltespenne som graver seg inn i huden. Ha en fin dag!
Kakao Skrevet 1. desember 2006 #845 Skrevet 1. desember 2006 Nå har magen stoppet helt opp å vokse. Nesten så den har gått litt tilbake. Kanskje like greit for det kom jo brått en liten kul, men føler meg nesten ikke gravid. ←Puh... Godt å se at dette gjelder flere, har vært litt bekymra de siste dagene jeg. Ikke går jeg opp i vekt, og magen er "flat"... Her i huset er det tomt for mandariner igjen. Merkelig hvordan de forsvinner.
Vingedama Skrevet 1. desember 2006 #846 Skrevet 1. desember 2006 Magen skal vel gå litt tilbake før den spretter ut igjen? Lufta går ut av ballongen, liksom...
smile Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #847 Skrevet 1. desember 2006 jeg ELSKER brente mandler! hvordan lager du dine vanvittig gode?? (har også lyst å lage, men vet ikke hvordan ) ← Det er veldig enkelt, kunsten er å ha god tid og tålmodighet! Har fått skryt av disse med at folk aldri har smakt så gode brente mandler før 500 gr. mandler 2 dl sukker 3 dl vann Kok opp alt til det er helt tørt. (lys brunt) Nå ser det tørt og mislykket ut. Demp ned litt varmen så det ikke blir brent-smak. RØR GODT HELE TIDEN. Nå skal sukkeret smelte. (blir blankt) Når alt er blankt og smeltet heller du det på et bakepapir. Deles med gaffel før de stivner. Eventuelt kan du ha i smak med en ts vaniljesukker eller kanel i gryta..... Lykke til! Jeg pleier å lage en pose til julegaver. Hei Smilevenn, her var det my e juleprat. Skal prøve å finne fram adventspynt i helga jeg også, men med eksamener og innleveringer om dagen blir det ikke gjort mye her. Lurer på hvorfor ikke froskemannen har tenkt på slike ting... Håpløs altså. ← Merkelig! Mest sannsynlig ikke, men med en pappa som er tvilling og i hvertfall fire tvillingpar på mamma sin side (oldemor og mormors søster blant annet) så er sjansene litt større enn normalt... Og så diger mage jeg har fått så begynner jeg nesten å lure. Men er vel (forhåpentligvis) bare en der, og da har jeg hatt litt på følelsen av at det er en gutt. Vet ikke hva jeg håper på. Tror ikke det spiller noen rolle. ← Oi-litt større sjanser da ja. Men hvis du er usikker på det tar de vel en ekstra UL av deg eller sjekker om det er flere hjertelyder av deg? Høres koselig ut med pusekatt. Jeg har brukt 3 juler på å lære meg å bruke elektrisk krumkakejern, og i år ble det nærmest vellykket. Puh... var i ferd med å gi opp Tror magen min også har vokst litt. Har gått i mammabukse hele uka. Tror egentlig mammabukse er med på å gjøre at jeg ser enda mer gravid ut Men er veldig deilig med den "strømpa" som varner over magen isteden for en knapp og ei beltespenne som graver seg inn i huden. Ha en fin dag! ← Jeg tror også mammabukser gjør at en ser enda mer gravid ut Uff-trange bukser med knappen åpen og et stramt belte er vondt!!!! Puh... Godt å se at dette gjelder flere, har vært litt bekymra de siste dagene jeg. Ikke går jeg opp i vekt, og magen er "flat"... Her i huset er det tomt for mandariner igjen. Merkelig hvordan de forsvinner. ← åhh! Godt å høre det er flere det skjer med ja. Men i dag var det en fin kul igjen på morran. Skjønner ikke noe jeg.... Magen skal vel gå litt tilbake før den spretter ut igjen? Lufta går ut av ballongen, liksom... ←
smile Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #848 Skrevet 1. desember 2006 Nå er det klart for vennehelg i Oslo! Så god helg alle sammen!!! Hyggelig at dere holder liv i dagboka mi! (skulle vel egentlig stått ovenfor men liksom apropo nå reiser jeg )
Gjest uri Skrevet 1. desember 2006 #849 Skrevet 1. desember 2006 God tur.. Kos deg masse i Oslo God helg!
Kakao Skrevet 1. desember 2006 #851 Skrevet 1. desember 2006 åhh! Godt å høre det er flere det skjer med ja. Men i dag var det en fin kul igjen på morran. Skjønner ikke noe jeg.... ←Her også!! Tror det har litt med hvilken mat en spiser. I alle fall godt å ha tilbake kulen. Dessuten så lurer jeg på om jeg har blitt kul-blind! Ala fartsblind, liksom. For det er jo kul der, selv om jeg skal ha til at den ser "flat" ut. Håper du har det fint i Oslo! God helg!
Petra Prøvedokke Skrevet 2. desember 2006 #852 Skrevet 2. desember 2006 tusen takk for oppskriftenpå brente mandler. skal prøve å få laget det i løpet av helgen!! kos deg i Oslo i helgen!!
Gjest marthepia Skrevet 2. desember 2006 #853 Skrevet 2. desember 2006 Håper du koser dge i Oslo i helga!!
Daria Skrevet 3. desember 2006 #854 Skrevet 3. desember 2006 Nå har jeg testet brente mandler-oppskriften din Mulig noen får en pose med sånne i julegave i år... Håper du har hatt det fint i Oslo
Catus Skrevet 3. desember 2006 #855 Skrevet 3. desember 2006 Håper du har kost deg i Oslo! Har det blitt noe juleshopping, tro?
Vingedama Skrevet 4. desember 2006 #858 Skrevet 4. desember 2006 Mageballongen min har definitivt sprukket Bare feit nå.... Skikkelig feit
smile Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #859 Skrevet 4. desember 2006 Her også!! Tror det har litt med hvilken mat en spiser. I alle fall godt å ha tilbake kulen. Dessuten så lurer jeg på om jeg har blitt kul-blind! Ala fartsblind, liksom. For det er jo kul der, selv om jeg skal ha til at den ser "flat" ut. Håper du har det fint i Oslo! God helg! ← Morsomt! Nei, nå er kulen stabilt voksende! Ingen tvil, får den ikke flat lenger tusen takk for oppskriftenpå brente mandler. skal prøve å få laget det i løpet av helgen!! ← Ble det bra??? Nå har jeg testet brente mandler-oppskriften din Mulig noen får en pose med sånne i julegave i år... ← Ja de er knallgode!!! Nam-nam! Må lage selv en dag! Håper du har kost deg i Oslo! Har det blitt noe juleshopping, tro? ← Ha kosa meg fælt. Orka ikke juleshopping pga bekkenet. Nå har jeg hatt en super helg altså! Har blitt mye sofasliting men det har passet meg perfekt!! Og litt for mye søtsaker Må skjerpe meg. Har laget tidenes pepperkakehus som ble veldig fint om jeg skal si det selv. Så nå føler jeg virkelig julen kommer stormende mot meg. I dag skal jeg få hengt opp adventsstjerna, har ikke rukket det. Men vinduet er jo nyvasket så
smile Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #860 Skrevet 4. desember 2006 Så koselig med så masse besøk forresten, glemte å si det jeg. Og angelou, er det første gangen du er her??? Uansett, kjekt å se deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå