Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Høres kjent ut  :ler:  Jeg kan godt finne på å bake syv slag, selv om jeg kanskje får besøk en dag i jula. Bakinga hører jo med, var skikkelig grinete i fjor da jeg bodde på hybel langt hjemmefra og ikke fikk bakt noe. Får vel begrense meg litt i år, men et par slag blir det nok...

Jupp, et par slag MÅ man ha!

For meg som elsker småkaker, så er heller kunsten å spare noen til selve jula.

:forvirret:

spare til jula går fint men mannen er ikke så glad i småkaker, da blir det litt vel mye på meg :ler:

Nå har jeg pusset vindu på kjøkkenet og vasket litt rundt. Hengt opp nisseliftgardin og satt pene amaryllis i like potter der. Ble så fint atte!

Tid for hvile fremfor kg nå :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest marthepia
Skrevet

Flink du har vært da :Nikke::tommel:

Nå spekulerer jeg.. Er det 1.desember eller 1.søndag i advent at man henger opp julestjerner og tar fram adventsstaker?

Skrevet

Jeg pleier alltid 1.søndag i advent men i år kommer den så sent så jeg hang faktisk opp julegardin nå. Venter med adventsstjerne til søndag.

Skrevet
ELSKER BADEKARET :hjerte:

Å, jeg elsker også badekaret. Blir trist å måtte kaste ut det, for å få plass til stellebordet til Burpelita her i leiligheten!

Men heldigvis blir vi ikke boende her så lenge da, og i huset,- DER skal det bades!! :ler:

Nå skrelles mandarin nr. x for i dag. :sikle:

Høres ut som meg det der... Jeg kan spise 5-6-7om dagen :overrasket::sikle:

:klem:

Skrevet
Å, jeg elsker også badekaret. Blir trist å måtte kaste ut det, for å få plass til stellebordet til Burpelita her i leiligheten!

Men heldigvis blir vi ikke boende her så lenge da, og i huset,- DER skal det bades!! :ler:

Høres ut som meg det der... Jeg kan spise 5-6-7om dagen  :overrasket:  :sikle:

:klem:

Dere vurderer ikke sånn stellebord til å ha over badekaret da?

Vi skal ha kommode ved siden av.

Usj, klementiner er så sunt atte! Det har vel ikke noe å si antallet :ler:

Skrevet

Åhhhh- sovna på sofaen med lille-pus som skjerf og durende maskin rundt halsen :ler: Godt var det iallefall.

Skrevet
Dere vurderer ikke sånn stellebord til å ha over badekaret da?

Vi skal ha kommode ved siden av.

Usj, klementiner er så sunt atte! Det har vel ikke noe å si antallet :ler:

Jo, vi tenkte på det, men jeg syns egentlig ikke at det er så veldig fint... :sjenert: Så fant jeg et stellebord som jeg falt pladask for! Og da huseier'n sa at vi bare kunne kaste ut badekaret, var jeg solgt :ler:

Høres så helig ut med pusekatt... Gleder meg kjempemasse til vi får oss katt! :hoppe:

Skrevet

Jeg synes vel heller ikke det er så fint :ler: Mer praktisk også med stellekommode for da har en jo alt i nærheten av klær og bleier.

Skrevet

Nå har magen stoppet helt opp å vokse. Nesten så den har gått litt tilbake. Kanskje like greit for det kom jo brått en liten kul, men føler meg nesten ikke gravid. :ler:

Skrevet

Nå tror jeg min mage har begynt å vokse, så kanskje vi tar det annenhver uke? :ler:

Kaker til jul, ja. Her blir det vel to typer krumkaker (vi har hver vår oppskrift som ingen vil gi slipp på...) og julegodterier. Spiser så lite småkaker (bortsett fra disse krumkakene), så da er godteri like bra. Vi har lagd karameller, og så får vi se hva annet vi lager etterhvert. Pleier å bygge pepperkakehus og, men i år blir det litt vanskelig - vi skal jo flytte i jula. Tror ikke pepperkakehus har det så bra i lastebiler.

Forresten så jeg du lurte på smertestillende. Det var noe av det legen påpekte da jeg var på første kontroll. Kunne bare ta Paraset, ingenting annet. Vet ikke hvorfor...

Skrevet

Så dere flytter inn i jula! Så spennende!

Åh-karameller fikk jeg også lyst på. :sikle: Krumkaker er godt da, men lager du det selv? Mamma har innbilt meg at det er vanskelig :ler:

Lurte nesten på å lage de vanvittige gode brente mandlene mine nå i kveld men er redd det ikke blir igjen noe til jul. :sjenert:

Hmmmm... legen min sa ikke noe om det, men da er det fint jeg får høre det fra dere. Slapp heldigvis å ta i går.

Skrevet

Krumkaker er ikke vanskelig, men veldig varmt! Også skal man være veldig rask når man ruller dem.

Skrevet

Så er vel kunsten å få de tynne nok?? Så du har eget jern også du da?

Sitter her og drikker munkholm, fikk så veldig lyst på en kald øl... :sjenert:

Skrevet
Lurte nesten på å lage de vanvittige gode brente mandlene mine nå i kveld men er redd det ikke blir igjen noe til jul. :sjenert:

Er det ikke bare å lage en ladning til senere da? ;)

Skrevet

Det er bare at det tar sånn tid... og tid er jo noe jeg har lite av :ironi:

:ler:

Skrevet

Sant det altså, er bare blitt så dritsløv etter at jeg ble sykemeldt. Vond sirkel. Gidder nesten ikke noe, ikke at jeg skal gjøre så mye heller da men føler meg lat og jeg har blitt tiltaksløs! :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...