Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så fint at du begynner å bli bedre. :klem: Sånne bestemødre er forresten veldig godt å ha innimellom :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vinke: til alle sammen!!! :smile:

I dag var vi først på 6 ukers-kontroll og lillesmile viste seg fra sin beste og deiligste side med noen gode smil! :rødme: Helsesøster var skikkelig imponert og også over blikket hennes! :hjerter: Stolt mamma ja!

Nå veier hun akkurat 5 kg og er 57 lang! SKikkelig go`jente!!! :hoppe:

Etterpå dro vi på ammepoliklinikken på sykehuset. De hadde absolutt tro på at dette skulle gå bra selv om det fortsatt var rødt og ømt. Barnepleieren mente jeg ikke trengte å se så mye på klokka lenger, iallefall ikke på natta og det blir deilig. Nå har jeg vekket lillesmile så hun iallefall suger på vondpuppen hver 4.time. Jeg er jo litt bortskjemt med den sovinga vettu....

I kveld har jeg vært skikkelig sliten. Det ble en liten butikktur etterpå og endelig har vi fått kjøpt baby calling. Det ble den nye super nova som var på tilbud på babyshop. Den var fortsatt dyr (1200,-) så den bør være bra men har hørt fra flere nå at det er den som duger i mange år.

Men jeg har begynt å blø igjen!!! :overrasket::roll: Må innrømme jeg blir litt :sinna: hvis det er mensen allerede nå! Det hadde jeg virkelig ikke beregnet men det er heldigvis ikke noe sjanse for småsøsken på vei enda!!! :hoppe:

Nå får jeg ordne meg og legge meg men først må jeg bare :hoppe: litt for Eeyore!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:Gjesp: ...Puh! Det tok på!

Skrevet

Kan tenke meg at du var stolt på kontrollen :), og godt det ser ut til å ordne seg med puppen. Ikke så moro med mensen da :sur:.

Vi har også kjøpt den super nova babycallen :).

:klem:

Skrevet

Puh, godt å høre t brystbetennelsen er på vei til å forsvinne.

Å måtte vekke babyen for å gi han mat er ikke et problem vi har hatt. :ler: *litt misunnelig... :sjenert:

Skrevet
Nå får jeg ordne meg og legge meg men først må jeg bare :hoppe: litt for Eeyore!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:Gjesp: ...Puh! Det tok på!

Tusen takk! :klem: Men du trenger ikke slite deg ut for min skyld altså...

Så gøy at Lillesmile klarte seg fint på kontrollen. Og håper at brystbetennelsen blir bra selvom det fortsatt er rødt. Skal du til noen etterkontroll?

Skrevet

Må vekkes for å spise? For et luksusproblem :ler:

Håper det ikke er mensen da. Jeg har i alle fall sett frem til flere måneder uten den ;)

Skrevet

Innom og får litt vondt i puppene av brystbetennelsesnakk, og litt kvitting av vondtene når jeg leser at den er på vei tilbake!

Skrevet

:klem: til alle sammen!!!

Det ser ut til å gå bedre med puppen nå altså. Den er jo litt øm enda men ikke rød så nå har jeg nok kverka den og det håper jeg for alltid for dette vil jeg ikke ha tilbake!!! Jeg er slapp og sliten enda men det må jeg vel regne med.

I dag har det endelig væer ordentlig :sol: !!!!! Det har vært deilig. Jeg lå en liten stund i hengekøya og leste bok. Det har jeg ikke gjort siden den dagen fødselen startet.

Nå har je gog lillesmile vært på butikken. Jeg tenkte jeg skulle finne noe fint rosa papir for å lage innbydelser men jammen meg hadde de ikke noe i rosa selv om jeg var innom to bokhandlere! Det eneste var kartong!!! Så egentlig bør jeg komme meg til den siste bokhandelen i morra for nå må jeg få laget disse invitasjonene før vi reiser bort på en liten ferie til bestemor og bestefar!

Men jeg fant jo litt klær til meg selv åp salg da :sexy:

En annen ting... simo-vognene er grusomt tunge!!! Nå kjennes det ut som om jeg har revnet i stykker hele bekkenet etter en løft inn i bilen. Har nesten lyst il å kjøpe ny vogn! :ler: Men jeg er jo superfornøyd ellers da...

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er mensen som er kommet. Beklager detaljer nå men blodet er alt for rent til å være det men i dag begynte jeg å blø skikkelig. På to timer fyllte jeg et bind! :roll: Og det var mens jeg lå flatt!!!! Jeg ringte legesenteret men hun mente jo det var mensen og siden jeg ikke hadde vondt og de ikke hadde plass til å få meg inn i dag skulle jeg vente. Må si det høres litt rart ut.... Men nå er jeg så lei alt mikk makk at jeg lar det seile sin egen sjø noen dager og venter og ser an. Når de er så dustete at de ikke vil ha meg inn så.

Skrevet

Emmaljungavogna er også fryktelig tung :sprettoy:. Ikke rart at "alle" kjøper en lettere vogn etterhvert.

Fryktelig dårlig at de ikke kunne ta deg inn for å undersøke deg, om så i dag. Mest sannsynlig så er det bare mensen eller noe helt uskyldig, men hvis det mot formodning skulle være noe, så :frustrert:. Jeg hadde i allefall blitt bekymra hvis jeg plutselig hadde begynt å blø så mye.

Skrevet

Da får jeg nesten håpe at det er mensen som har kommet da,selv om det hadde vært greit om den holdt seg unna litt til :klem:

Skrevet (endret)

Så bra at brystbetennelsen er på retur da :klem:

Så dumt at de ikke ville ta deg inn da, men får håpe det bare er mensen da, og ikke noe annet :klem:

Endret av Impala
Gjest *kosejoker*
Skrevet

:troest:

Skjønner at du blir bekymra, og dårlig at de ikke kan ta deg inn for å sjekke i allefall! Nå har jeg lest så mange skrekkhistorier om det norske legevesenet... :forvirret:

Håper det er bra med deg ellers da, og godt at du tror at brystbetennelsen er borte :klem:

Skrevet

Ja skikkelig teit at de ikke ville ta meg inn. Det er jo velstands-Norge på sitt beste vel??? Jeg er fortsatt rimelig overbevist om at det ikke er mensen for det er for "rent" til det og litt for mye synes jeg. Allikevel tror jeg at jeg venter litt og ser an. Har jo ikke vondt.

I dag har jeg hatt megapupper!!! Har vært skikkelig sprengt i begge to. Jeg får vel pumpe litt til kvelds tror jeg ellers er jeg redd det blir tette melkeganger igjen.

I dag fatn jeg endelig rosa papir til innbydelse. Tror det blir ganske enkle innbydelser men de blir iallefall hjemmelaget!

Nå skal jeg sette en pizza deig! :sikle:

Skrevet

Nam pizza! :spise:

Teite de er som ikke vil se deg da :overrasket:

Er det "friskt" blod du har? Mensenblod er jo vanligvis mørkt vet du, så lurer jo egentlig på om det er lysere (vanlig sårblod) du har? For hvis det er det ville jeg ringt føden og mast litt mer :)

Skrevet (endret)

Mrs. N: Ja det er rimelig sløvt å ikke ta meg inn. Egentlig ganske alvorlig hvis det hadde vært alvorlig da...

Men nå har jeg funnet ut hva det er!!! :hoppe: Mamma har ei venninne som er jordmor så vi ringte henne og hun sa fort at det var skorpa på morkake-såret som løsnet. Det skjer gjerne etter ca. 6 uker og gir en frisk men luktfri blødning i 1-2 døgn. Det stemmer jo perfekt! Jeg var rimelig sikker på at det ikke var mensen for blodet var altfor rent og det mente hun var et godt tegn for da var det ikke noe infeksjon i såret. Det er ikke alle som får en sånn blødning men noen gjør det. Jeg har jo lest om dette men jeg har nok ikke bitt meg sånn merke i det. Men det var iallefall veldig godt å få vite at det ikke var noe alvorlig og ikke mensen selvfølgelig!!! :hoppe::danser::hoppe:

Så nå er smile glad!!!! :juhu: :icon_lol: :smile: :tommelsmil::sminkedokke: :rosasmil: :mrgreen::cool: :-D

Nå er jeg godt i gang med å skrive dåpsinvitasjoner. Jeg tror de blir bra! :rosasmil:

I dag har vi hatt visitt-besøk igjen men det var veldig hyggelig. Det var jo så bra vær så vi kunne sitte på verandaen og spise :is: i :sol: . Kanskje den laken-bleke huden min kunne få litt farge igjen???? :sprettoy:

Endret av smile
Skrevet

Så bra at du harfått bukt med brystbetennelsen og at det mest sannsynlig ikke var mensen som var på gang igjen.

Huff - må si jeg gruer meg litt til amminga altså etter å ha lest alt iss og du har vært igjennom. :forvirret:

Skrevet

Ja amminga har en skikkelig innkjøringstid som jeg ikke var helt forberedt på men nå som det fungerer er det sååååå verdt det. Det er så lettvindt, mye kos og jeg ser at lillesmile også storkoser seg med puppen! :hjerter:

Og forresten, nå må jeg avslutte for det er mattid! :ler:

Skrevet

Ja, det er kos når det fungerer :)

Så bra at du fikk svar på hva det var :hoppe:

Skrevet

Så fint at brystbetennelsen gir seg, og at du fant ut hva som blødde. Det er ikke så greit å bli klok på kroppen sin etter en graviditet, har jeg funnet ut...

Hørtes koselig ut med besøk og is i sola :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...