smile Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #4041 Skrevet 4. juli 2007 Så nyyyydelig lillesmile er!!! :rødme: Åh, det er virkelig en hjerteknuser! så vakker!!! Takk :rødme: Må jo selvfølgelig si meg fullstendig enig!!!
Gjest *kosejoker* Skrevet 4. juli 2007 #4042 Skrevet 4. juli 2007 Takk :rødme: Må jo selvfølgelig si meg fullstendig enig!!! Ja, hun er jammen nydelig! Skjønner godt at du vil se på lille nurket...
Vannmelon Skrevet 4. juli 2007 #4043 Skrevet 4. juli 2007 Høres ut som om du koser deg veldig, på tross av det dumme bekkenet... Prøv å gjøre det beste ut av det, og før du vet ordet av det er du ute på trilletur igjen Ha en fin dag.
Frida Frosk Skrevet 4. juli 2007 #4044 Skrevet 4. juli 2007 Håper det bekkenet ditt bedrer seg snart. Nå fortjener du å kose deg med vesla og ut å trille.
Mrs N Skrevet 4. juli 2007 #4045 Skrevet 4. juli 2007 Har ikke sett lillesmile, men er helt sikker på at i mammans øyne er det verdens vakreste baby
smile Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #4046 Skrevet 4. juli 2007 Ja vi koser oss masse! Mrs N. Ja det er snodig det der men i mammas øyne er hun helt vidunderlig! Kan ikke tenke meg noe annet rett og slett!!! Nå har jeg hatt vaskehjelp! :juhu: Og nå er det tid for å vekke lillesmile for kvelden så vi slipper å være våkne til langt på natt. Stakkar, hun kloret seg i ansiktet i sted så hun blødde!
smile Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #4047 Skrevet 4. juli 2007 Nå har vi hatt besøk av noen som skravla hull i hodet på oss. Merker jeg er litt sliten nå så det skal bli godt å krype til køys snart. Trodde regnet skulle gi seg litt her i sted jeg men.... så feil kan man ta!
Catus Skrevet 5. juli 2007 #4048 Skrevet 5. juli 2007 God morgen! Hvordan står det til i smileheimen i dag? Godt å lese at du koser deg om dagen, selv om bekkenet ditt fortsatt ikke har lært å oppføre seg.
angelou Skrevet 5. juli 2007 #4049 Skrevet 5. juli 2007 Det høres iallefall ut som morskjærligheten blomstrer :rødme:
Gjest *kosejoker* Skrevet 5. juli 2007 #4050 Skrevet 5. juli 2007 Hvor mange timer søvn ble det på lillesmile i natt da?
Pi@ Skrevet 5. juli 2007 #4052 Skrevet 5. juli 2007 Kan jeg få låne vaskehjelpa di litt kanskje , sjølom bekkenet mitt fungerer helt utmerket.......det er så kjedelig
Catus Skrevet 5. juli 2007 #4053 Skrevet 5. juli 2007 Skulle gjerne lånt henne jeg også, selv om jeg ikke feiler noe annet enn latskap..
smile Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4055 Skrevet 5. juli 2007 God morgen! Hvordan står det til i smileheimen i dag? Godt å lese at du koser deg om dagen, selv om bekkenet ditt fortsatt ikke har lært å oppføre seg. Her er det bra! Vi sov leeeenge i dag. Deilig det! Ja det er aller mest kos, ingen tvil om det altså så får bekkenet komme i andre rekke. Det høres iallefall ut som morskjærligheten blomstrer :rødme: Ja det gjør den virkelig og jeg føler meg veldig heldig ved at den gjør det. Det er jo absolutt ingen selvfølge at den skal være der fra første stund. Hvor mange timer søvn ble det på lillesmile i natt da? Jeg vet faktisk ikke jeg.... Går litt i surr men det var litt tettere mellom ammingene i natt. Men uansett klager jeg ikke! Innom for å ønske deg en strålende dag! Takk i lige måde! Kan jeg få låne vaskehjelpa di litt kanskje , sjølom bekkenet mitt fungerer helt utmerket.......det er så kjedelig Hun vil sikkert tjene mer penger hun! Og faktisk tror jeg hun ferierer på dine trakter nå... Eller kanskje ikke helt i nærheten da men nesten! Skulle gjerne lånt henne jeg også, selv om jeg ikke feiler noe annet enn latskap.. Latskap kan plage noen og enhver! Håper dere får en fin dag Takk det samme!
smile Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4057 Skrevet 5. juli 2007 Vi stod opp sent i dag vi. Jeg gikk og byssa og kosa en time i sju-tiden men det endte med at lillesmile sovnet på brystet mitt og dermed sov vi til 11 begge to. (La henne i bagen etter en time, orker ikke å ligge så tett så lenge jeg... ) Men uansett er det godt å hvile ut. I dag får vi besøk igjen. Den siste uken har det vært besøk her hver dag. Kjenner det skal bli godt å få en fridag på lørdag, tror jeg da.... Vi har fått så utrolig mye klær i gave. Det er flott og heldigvis har vi begynt å få noen bukser også for i begynnelsen fikk vi bare kjoler og det er en smule upraktisk! Lurer på når det tenker å gi seg med å regne?? :klø:
Gjest *kosejoker* Skrevet 5. juli 2007 #4059 Skrevet 5. juli 2007 Lurer på når det tenker å gi seg med å regne?? :klø: Aldri
smile Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4060 Skrevet 5. juli 2007 Tenkte jeg skulle skrive ned litt fra fødselen for det har jeg visst ikke gjort enda.... Termindagen la jeg meg 23.45. Mannen kom og la seg 00.15. og med det samme våknet jeg av at det rant noe og jeg skjønte med en gang at dette var noe mer enn vanlig. Da jeg kom på do så jeg det var rent blod og jeg ringte føden straks. De sa det var en tegningsblødning, altså at livmorhalsen begynte å åpne seg. De ba meg slappe av og prøve å sove for det kom til å komme rier snart. Jada, ikke så lett for en gira førstegangsfødende å sove da.... Men 30 minutter etterpå kom første rie. Det var ikke noe vondt så jeg lå en tre-timers tid i senga og slumra litt mens de varte. Deretter fikk jeg brått nok og begynte å gå rundt. Jeg hadde ikke sjanse til å sitte stille når riene kom så det ble MYE gåing. I sju-tiden på morgenen var det 5.minutt mellom hver rie og mannen og jeg ble enige om å dra siden vi hadde litt reisevei. Vel framme på sykehuset i 8-tiden hadde jeg 1 cm åpning og jeg var dønn skuffet! VI fikk en seng så jeg prøvde å slappe av litt og vi spiste litt mat. I 15-tiden var det ikke skjedd noe særlig mer og åpningen var 3-4 cm og vi ble sendt hjem igjen. Det syntes jeg selv var greit for det gikk så sakte. Fortsatt var det 5 minutt mellom hver rie som varte et drøyt minutt. Vel hjemme fortsatte riene med samme intervall og jeg gikk og gikk. Bekkenet begynte nå å bli rimelig irritert. Rundt midnatt maste mannen fælt om å dra igjen. Jeg ville ikke for jeg syntes ikke det var skjedd så mye og jeg hadde ikke vondt nok syntes jeg men det endte med at vi dro. Tilbake på sykehuset hadde jeg 4-5 cm åpning og det var gått ett døgn! Nå begynte jeg å bli så omtåket og sliten at jeg ikke husker alt som skjedde. Men vi fikk iallefall komme inn på fødestuen nå og jeg lå i badekaret i 2-3 timer. Det var veldig deilig for bekkenet og enda deiligere var det å ha lystgass samtidig! Jeg fikk endelig slappe av litt. Etter de 2-3 timene fikk jeg brått nok av badekar og jeg kunne ikke komme meg fort nok opp. Nå ga jordmor meg akupunktur for bekkenet og at jeg skulle slappe av. Det endte med at jeg fikk morfin og sovemedisin for jeg var så utslitt og det var ikke skjedd noe særlig. Jeg sov vel en 4 timer da tror jeg. Da jeg våknet ville de sette meg på drypp for dette drøyde jo.... Jeg var nå så sløv så jeg gadd ikke kommentere de avgjørelsene de tok. Jeg hadde mest vondt i bekkenet på denne tiden så jordmødrene som var innom visste heller ikke forslag til stillinger for jeg hadde prøvd det meste. Dermed bestemte jordmor at jeg skulle få epidural for å få slappet av mer igjen. Hjalp ikke det ville de vurdere keisersnitt som neste steg. Rundt 13-tiden tok de vannet for det var enda ikke gått. Ikke lenge etter at den ble satt begynte jeg å bli lam og følelsesløs på hele venstre side. Jeg klarte ikke å løfte beinet eller armen selv og ansiktet mitt var helt skeivt. Jordmor ble rimelig stresset og fikk fort tak i anestesilege for å koble fra. Jeg var så utrolig sløv at jeg enset ikke det ene eller det andre. Plutselig fikk jeg pressrier og jeg husker jeg ropte på mannen at han måtte få tak i jordmor fort! Hun ble rimelig paff at det var kommet så langt men godt var det! Etter 45 minutt med pressrier kjente jeg et digert splætt og jenta vår kom ut! Det var en utrolig deilig følelse. Hun ble lagt med en gang på magen min og det var helt ubeskrivelig!!!! Vi syntes hun var pen fra første stund og vi var så glad for at alt hadde gått bra. Den stolte pappan holdt lillesmile mens jeg ble sydd og presset ut morkaken. Like etterpå ble hun lagt til brystet og hun sugde og sugde! Selv om det var en lang og tøff fødsel sa jeg etterpå at dette gjør jeg gjerne om igjen. Det sier jeg også i dag for det var helt ubeskrivelig og fantastisk!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå