Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og enkelte ting sier man bare til høygravide og fødeklare damer, som "Jeg håper du får masse vondter snart" :ler:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bli med og tippe forresten?

Jeg tror du får en flott gutt 1. juni! :)

Skrevet
Og enkelte ting sier man bare til høygravide og fødeklare damer, som "Jeg håper du får masse vondter snart" :ler:

Ja, snåle greier i grunn! :rosasmil:

:hallo:

:hallo: Er imponert over aktivitetsnivået ditt her på KG etter fødselen jeg. Du går oss alle en høy gang!!!

Klart du kan!! Skal notere det jeg ;)

Her skjer det kjedelig lite. Jeg har jo ikke noe vondt jo, eller ikke mer enn vanlig liksom :ler: Det er jo et mysterium når h*n vil komme....

I dag pissregner det ute. Det har vært så kaldt enda i vår at jeg ikke har kjøpt noen sommerblomster heller. De blir ikke noe pene når de små stå og stampe i noen få grader om natta men nå begynner det å krible ekstra i fingrene. Jeg får se om jeg stikker innom et hagesenter i morra.

I går spiste jeg potetgull... Ikke så lurt kanskje siden jeg er hoven i fingre og bein fra før så i dag føler jeg meg som ei stiv, gammel kjerring! :ler:

Men nå får jeg ta meg en dagbokrunde. Har vært lite liv herinne de siste dagene men det er vel en del som er bortreist.

Skrevet

Du traff jo helt på datoen til Mrs.N så jeg håper du treffer nå også jeg for da slipper jeg å gå noe over tiden!!! :danser: Det er forresten min egen og legens termin!

Skrevet (endret)

Nei!!! :sur: Jeg har fått vondt i puppen igjen!!! Den er ikke rød eller noe nå heller men den er bare vond med litt stikkinger. Jordmor lurte jo sist gang på om det kunne være antydning til betennelse selv om det ikke er vanlig før fødsel.... Jeg som satt med ull over brystene i sola og greier.... Sjitt!!! :murvegg: Jeg er sikker på at dette blir en kranglepupp! :slåss:

Så har utfloden min forandret seg VELDIG. Beklager litt detaljer her altså men jeg lurer litt... Nå er den bare blank og slimete... Men jeg tenker at det er altfor lite til å være slimpropp? Det er luktfritt... Hmmm! Godt jeg skal til jordmor i morra.

Endret av smile
Skrevet

Går det ikke å få liten skrift her lenger nå? :klø:

Skrevet

Har lurt på det med skrifta jeg og.. Prøvde å sette minus foran, men da ble jo skrifta kjempestor.

Høres ut som om fødselen nærmer seg med stormskritt :) Spennende. Håper du slipper å vente altfor lenge. Jeg merket ikke så mye på forhånd, men var sikkert ikke så obs på det heller, i og med at det var mange uker igjen. Kan jo være slimproppen eller deler av den som har gått?

Skrevet

Det ble kjempestor skrift her også... om utflod! :ler:

Ja jeg håper også at jeg slipper å vente altfor lenge. Du slapp det ja!!

Men jeg synes det er litt lite til at det kan være slimproppen, men jeg har jo ikke peiling da. Uansett trenger ikke det bety at det er noe på gang. :vetikke:

Skrevet

Etter et raskt søk her på KG fant jeg at Mrs. N har skrevet dette:

Jeg fikk snakket litt med jordmor om akkurat dette og hun sa at slimproppen kan enten være en faktisk "kork" eller den kan komme som en slimaktig utflod over flere dager.

Så da er det nok det som er på gang. Men..... det kan jo ta uker før noe skjer allikevel! :Gjesp:

Skrevet
:hallo: Er imponert over aktivitetsnivået ditt her på KG etter fødselen jeg. Du går oss alle en høy gang!!!

Klart du kan!! Skal notere det jeg ;)

Vi har vært heldige og fått en baby som spiser og sover og bæsjer... Og da blir det mer dødtid og fritid enn hvis barnet trenger mye oppmerksomhet og aktivisering! Men jeg tenker at det vil snu seg når hun blir litt større, da blir det nok mindre kg ;)

Mange ser mye på tv og slikt når de ammer, men jeg haaater de formiddagssåpene og mye som blir sendt, så ofte leser jeg her mens jeg ammer.. har en bitteliten laptop som står ved siden av meg da vettu.. Men det finnes jo dager jeg ikke er her før på kvelden igjen da... Går litt opp og ned :ler:

Skrevet (endret)
:hoppe: Håper det skjer noe hos Smile snart :hoppe: Endret av Eeyore
Skrevet

Så spennende med mulig slimpropp da... Kanskje du blir mamma fortere enn noen av oss har trodd? :-D

Dette blir kanskje vel mye detaljer, men hos meg var slimproppen kanskje 8-10 cm lang, sammenhengende og hvit/blank, senere mer blodig (gikk i flere omganger). Skulle nok helst skrevet dette med liten skrift, hvis noen vet hvordan man gjør det... :sjenert:

Skrevet (endret)
Vi har vært heldige og fått en baby som spiser og sover og bæsjer... Og da blir det mer dødtid og fritid enn hvis barnet trenger mye oppmerksomhet og aktivisering! Men jeg tenker at det vil snu seg når hun blir litt større, da blir det nok mindre kg ;)

Mange ser mye på tv og slikt når de ammer, men jeg haaater de formiddagssåpene og mye som blir sendt, så ofte leser jeg her mens jeg ammer.. har en bitteliten laptop som står ved siden av meg da vettu.. Men det finnes jo dager jeg ikke er her før på kvelden igjen da... Går litt opp og ned :ler:

Jeg også synes TV-program på dagtid er kjempekjedelig! Så jeg skjønner jo godt at du heller vil være her på KG og det er jo så kjekt for oss andre også!!! :klem:

:hoppe: Håper det skjer noe hos Smile snart :hoppe:

:danse: Det hadde vært gøy!!! :hoppe:

Så spennende med mulig slimpropp da... Kanskje du blir mamma fortere enn noen av oss har trodd? :-D

Dette blir kanskje vel mye detaljer, men hos meg var slimproppen kanskje 8-10 cm lang, sammenhengende og hvit/blank, senere mer blodig (gikk i flere omganger). Skulle nok helst skrevet dette med liten skrift, hvis noen vet hvordan man gjør det... :sjenert:

Huff, ja den lille skrifta er ikke greit å forstå seg på... Men jeg skjønner hva du mener for det har kommet mer! :juhu:

Det er nok slimproppen som holder på å komme ja. Kom en bra klump i sted som var litt blodblandet. Så vet dere det! :ler:

Jeg har også hatt murringer og mange kynnere i ettermiddag men jeg vet jo at det kan gå litt tid før det skjer noe mer nå... Har også hatt noen tak men det er ikke system i det hele tatt så jeg ser an det hele. Har hatt sånne tak før også uten at det var noe. Orker ikke ulv ulv nå!

Tenkte jeg skulle legge meg og sove litt hvis det skulle skje noe i natt.

Mannen ble helt stressa når jeg sa at slimproppen hadde begynt å gå. Og jeg skjønner nå at det begynte i går kveld så han lurte jo på hvorfor jeg ikke har sagt noe før... Men som sagt, ikke vits i å stresse!

Endret av smile
Skrevet

Man takker for alle blodige og klumpete detaljer... :ler: Så spennende at det har begynt å skje noe :hoppe:

Skrevet

:hoppe: så spennende! *krysser fingrene for at du slipper å gå fryktelig lenge å vente nå* :-D

Skrevet

:hoppe: Håper det er proppen det er snakk om! :hoppe:

Burpelita sitter på fanget mitt nå, og heier på lillesmile :rosasmil:

...hun er hvertfall veldig interessert i skjermen min :ler:

Diger :klem: , og masse lykke til til deg, dersom det skulle skje noe snart!

Skrevet
Man takker for alle blodige og klumpete detaljer... :ler: Så spennende at det har begynt å skje noe :hoppe:

Bare hyggelig! :ler: Ja, det er veldig spennende!!!! :hoppe:

:hoppe: så spennende! *krysser fingrene for at du slipper å gå fryktelig lenge å vente nå* :-D

*jeg krysser fingre og tær med* :hoppe:

:hoppe: Håper det er proppen det er snakk om! :hoppe:

Burpelita sitter på fanget mitt nå, og heier på lillesmile :rosasmil:

...hun er hvertfall veldig interessert i skjermen min :ler:

Diger :klem: , og masse lykke til til deg, dersom det skulle skje noe snart!

Ja det er helt sikkert proppen det er snakk om. Jeg er ikke i tvil etter det siste som kom. :hoppe:

Så herlig Burpelita er som heier på lillesmile, skal se det hjelper!!! :juhu:

Her murrer det støtt og stadig men det er ikke noe system synes jeg. Så nå tenker jeg å køye for jeg er egentlig ganske sliten etter dagen. Har kost oss med vafler, is og :kaffe i kveld! Det gjelder å nyte nuet! :hoppe:

Men du verden så glad jeg hadde blitt om det hadde skjedd noe nå. Føler meg skikkelig klar til å føde og møte lillesmile!!! :hjerter:

Natta! :klem:

Skrevet

weeheeee... :juhu:

Tenk om ting skjer allerede i natt...

Djiiises.. Blir nesten nervøs her jeg sitter..

:ler:

Hos meg gikk det bare et par timer fra slimproppen kom ut og til aktive rier var i gang!!

Det var med mini.. Med eldstejenta kom der aldri noen slimprop.. Tror jeg.. :forvirret: Er så mange år siden, man glemmer litt og litt hele tiden.. :sjenert:

*setter mobilen til lading, og volumet på fult*

Skrevet

Egentlig synes jeg jo da kan knipe igjen litt til, ettersom jeg blir nettløs i morgen, men hvis Lillesmile insisterer får du bare trykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...