Frida Frosk Skrevet 16. mai 2007 #3362 Skrevet 16. mai 2007 Innom for å ønske deg en super onsdag! Håper du koser deg i finværet.
smile Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3363 Skrevet 16. mai 2007 For vellykket jordmorbesøk!! Ikke sikkert du trenger den timen om 14. dager nei...det blir spennende!!! Holde puppene hele dagen!? Det hørtes slitsomt ut gitt!! ← Det kan jo bli spennende å se om jeg trenger den ja, men jeg gjør vel det... Det var slitsomt å holde på puppen ja, og ikke minst VONDT i den, men nå er alt så meget bedre!!!! Oppdatert! Kanskje jeg også skal kaste meg ut i den tippelista di? I så fall tipper jeg du får en gutt... Men datoen tørr jeg ikke tippe på Håper du har hatt en fin kveld, og at puppene ikke har vært til alt for stort besvær ← Da skal jeg notere en gutt! Og puppen er blitt så mye bedre!!! Spennende å ha kommet så langt at du kanskje ikke får bruk for neste jordmortime som settes opp! :-D ← Ja det blir veldig spennende å se men det er vel noen få dager før termin så det kan godt hende jeg trenger den! Så bra at hodet har festet seg, og at alt står bra til ← Du kniper igjen til over helga, sant? Blir ikke så mye nettid på meg de neste dagene, og jeg vil ikke ha noe av at du går i fødsel men jeg er borte... ← Jeje!!! Faktisk håper jeg den blir der noen dager til så får jeg gjort litt mer forberedelser og du får med deg oppdateringer! Du må knipe igjen litt til ja ← I promise! Innom for å ønske deg en super onsdag! Håper du koser deg i finværet. ← Takk, det samme!!!
smile Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3364 Skrevet 16. mai 2007 Er det flere enn meg som er trøtt om dagen eller??? Jeg føler meg helt gåen jeg.... Så hvis det er snakk om økt energi rett før fødsel så er jeg rimelig sikker på at det ikke er noe på gang på leeeeeeenge! Nå har jeg akkurat spist frokost. Har ikke noen spesielle planer nå på dagen men det er litt småtteri jeg har lyst til å gjøre. Mannen fikk endelig opp senga i går så nå står det en liten babyseng ved senga vår ferdig oppredd!!! Om ikke mange dagene skal babyen VÅR ligge der!!!
Mrs N Skrevet 16. mai 2007 #3365 Skrevet 16. mai 2007 Trøtt? Nei, det er så opp og ned egentlig. Noen dager er jeg utrolig trett, mens andre våkner jeg flere timer før vekkeklokka Tror ikke det er alle som har ekstra energi den dagen fødselen starter, det er jo derfor det anbefales at man sover en time på ettermiddagen i tilfelle noe skal skje om kvelden/natten Morsomt at senga har kommet på plass da!
smile Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3366 Skrevet 16. mai 2007 Ja det er vel så forskjellig det der med søvn. Men mye kan nok skyldes jernmangelen også. Jeg ligger jo langt under det normale, men nå har jeg kommet i gang med tabletter så jeg håper det hjelper. Artig at senga er på plass ja!! Nå er liksom alt klart... Ja vogga da, men det er ingen krise liksom. SKal nok få gjort noe med det i dag tenker jeg.
Mrs N Skrevet 16. mai 2007 #3367 Skrevet 16. mai 2007 Har dere seng og vogge? Vi har jo en barneseng, men den skal han ikke bruke før han er 3-4 måneder gammel. Jeg leste forresten i en bok fra helsevesenet her at jernmangel gir større babyer. Har du hørt det? Husk å spise flere grønne grønnsaker
smile Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3368 Skrevet 16. mai 2007 HJELP!!!! Ikke si at det betyr større baby!!!!! Det er jo min store panikk og jeg som ikke eier jern i kroppen da!!! Dette må jeg sjekke ut!!! Kanskje jeg er sanndrømt allikevel. Drømte jo at jeg fikk en megababy som ikke var pen eller noe her ei natt.... Jeg spiser masse frukt og grønt ja men når det er så lavt som nå så er ikke bare det nok, men nå må jeg få i meg masse fiber så ikke magen streiker.... Ja vi setter opp senga på rommet vårt.. Der legger jeg evt. en liten dyne rundt så det blir litt trangere for h*n. I stua setter vi vogga for da slipper vi å ha en bag stående her og siden vi har en gammel vogge er jo det hyggeligere å bruke.
Kakao Skrevet 16. mai 2007 #3369 Skrevet 16. mai 2007 Så koselig med ferdig oppredd seng. :rødme: Vi og skal re opp sprinkelsenga i dag. Sånn i tilfelle krabaten har lyst til å sove der om natta. Og så kan jeg tenke meg at det er koselig å se den ferdig. Babyen kommer jo snart ut. Jeg og trøtt, ja! Men det er fordi jeg sover så varierende. Nå har det vært annenhver natt med bittelitt søvn (får bare ikke til å sove....irriterende) og masse søvn (uten tissepauser til og med!). Så i snitt er det jo ikke så verst, men jeg har bestemt meg for å bare sove når jeg er trøtt nå, vil ikke døgnrytmen bli rimelig ødelagt snart, allikevel?
Pi@ Skrevet 16. mai 2007 #3370 Skrevet 16. mai 2007 Jeg er en skikkelig trøtting for tida, men jeg tror ikke at jeg teller i deres sammenheng siden det er hundre år til jeg skal føde...kanskje ikke hundre år, men flere måneder i allfall.
smile Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3371 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Så koselig med ferdig oppredd seng. :rødme: Vi og skal re opp sprinkelsenga i dag. Sånn i tilfelle krabaten har lyst til å sove der om natta. Og så kan jeg tenke meg at det er koselig å se den ferdig. Babyen kommer jo snart ut. Jeg og trøtt, ja! Men det er fordi jeg sover så varierende. Nå har det vært annenhver natt med bittelitt søvn (får bare ikke til å sove....irriterende) og masse søvn (uten tissepauser til og med!). Så i snitt er det jo ikke så verst, men jeg har bestemt meg for å bare sove når jeg er trøtt nå, vil ikke døgnrytmen bli rimelig ødelagt snart, allikevel? ← Ja nå er vi snart mødre Kakao!!! Godt å høre at det er flere som er trøtt da. Det irriterer meg når jeg er trøtt at jeg ikke får sove... Rart i grunn. Sikkert lurt å bare sove når en har lyst ja, det er vel ikke såååå lenge igjen til vi ikke bestemmer det lenger! Jeg er en skikkelig trøtting for tida, men jeg tror ikke at jeg teller i deres sammenheng siden det er hundre år til jeg skal føde...kanskje ikke hundre år, men flere måneder i allfall. ← Jaja, du er jo gravid du også så det er vel mer normalt å være litt trøtt. Faktisk så tror jeg tiden vil rase fremover med deg også nå Pi@. Jeg synes iallefall at den siste tiden har gått fort. Men de første 12 ukene var jo en evighet! **************** Nå har jeg sett på baby-bilder av mannen!!! Jeg kan godt få en kopi altså!!!! Men det snåle er å se på disse bildene og vite at det er mannen min!! Så er jeg ferdig med nok et ull-sokkepar til den lille. De blir nok fine til høsten tenker jeg! Endret 16. mai 2007 av smile
Gjest uri Skrevet 16. mai 2007 #3374 Skrevet 16. mai 2007 Veeldig trøtt i dag, jeg.. Helt i koma, faktisk.. Men jeg er ikke gravid da, så det teller kanskje ikke!?
angelou Skrevet 16. mai 2007 #3375 Skrevet 16. mai 2007 Jeg er også trøtt, men hvis det er 100 år til Pi@ skal føde, så er det vel 150 til det er min tur Så koselig med oppredd barneseng :rødme:
Mrs N Skrevet 16. mai 2007 #3376 Skrevet 16. mai 2007 Var ikke meningen å skremme deg med høy fødselsvekt Faktisk er det vanligere med lavere fødselsvekt hvis du utvikler jernmangel i første eller andre trimester. Du får google litt på det
smile Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3378 Skrevet 16. mai 2007 Veeldig trøtt i dag, jeg.. Helt i koma, faktisk.. Men jeg er ikke gravid da, så det teller kanskje ikke!? ← Joda, det teller!!! Jo flere vi er sammen jo ....trøttere vi blir?? Jeg er også trøtt, men hvis det er 100 år til Pi@ skal føde, så er det vel 150 til det er min tur Så koselig med oppredd barneseng :rødme: ← Det kan nok føles lenge til ja men det er rart hvor tiden går allikevel. Det er kjempestas når senga er oppredd nå ja. Begynner å bli litt mer virkelig! Var ikke meningen å skremme deg med høy fødselsvekt Faktisk er det vanligere med lavere fødselsvekt hvis du utvikler jernmangel i første eller andre trimester. Du får google litt på det ← Det skal jeg gjøre. Jeg har faktisk ikke tenkt på det så mye etter du sa det selv om det var min store skrekk her tidligere. Jeg må google litt ja. Jeg vet jo ikke hvor lenge jeg har gått med det, mest sannsynlig mest i 3.trimester fordi jeg målte rundt uke 12 og da var det ganske bra. Kos deg på 17. mai ← Takk i lige måde!!!
Mrs N Skrevet 16. mai 2007 #3379 Skrevet 16. mai 2007 Det står her i boka at "ved ekstreme tilfeller kan jernmangel føre til komplikasjoner for både mor og barn, spesielt med tanke på økt fødselsvekt. Vanligvis er jernmangel hos gravide i første og andre trimester forbundet med lav fødselsvekt og prematur fødsel" (grovt oversatt). Skjønner ikke hvordan det kan føre til økt fødselsvekt hos noen og lav fødselsvekt hos andre :klø: Men uansett så ville jeg ikke bekymret meg for det nå som du skal få piller og de følger med deg
smile Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3380 Skrevet 16. mai 2007 Hmmmm, rart! Ja nå blir jeg jo fulgt opp så det går sikkert bra. Så er jeg fortsatt innenfor kurven på livmora så da går det kanskje bra. Både prematurt og for tidlig fødsel slipper jeg å bekymre meg for iallefall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå