Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her, også :Nikke: Nå er det jammen ikke lenge igjen.

Nei, det går fort nå!!! :hoppe:

:vinke:

:kyss:

Skrevet

Alt bra med den gravide damen??

:ler:

Du er vel så og si klar med det meste nå!?

Skrevet

Joda, jeg har det slett ikke verst altså. Har faktisk vært litt travelt de siste dagene med MYE besøk. Jeg som trodde at denne uka var det lite planer så jeg kunne sysle litt med småtteri her i huset i mitt eget tempo men neida.... Men det er hyggelig med besøk altså, det hopet seg bare litt opp og da tenker jeg med skrekk og gru på etter fødselen. Jeg MÅ bli flink til å si nei! Kan bli en liten utfordring der gitt....

ALt begynner å bli klart ja... Når bare mannen får skrudd opp senga nå så skulle vel alt være på plass. Eller egentlig har vi snakket om ei vugge til å ha på stua som mannen skulle snakke med svigers om men det har vi egentlig glemt... :roll: Jaja, kan snakke med de i morra så tenker jeg vogga er på plass noen timer etterpå! :tommel:

Ellers er alt vel! :tommel: Jeg skrøt jo fælt av bekkenet mitt i forrige uke... Vet ikke om jeg kan si det samme i dag men det var hyggelig så lenge det varte! :ler:

Er du klar som sladris eller?????

Skrevet

Nå har jeg nevnt flere ganger til jordmor og sagt legen min at jeg er småredd for at lillesmile skal være gedigen når den kommer. Mannen var 4,5 og jeg var vel rundt 3,3 men allikevel er jeg redd for det. Jeg har ligget over grafen hele veien men legen roet meg med at hvis ikke livmoren flatet ut fra nå og utover så skulle jeg bli sendt på UL rundt termin og det har hun ikke nevnt tidligere! Puh-må si jeg ble litt lettet jeg....

Skrevet (endret)

Du må rett og slett bare sette foten ned når det gjelder besøk!

Det er utrolig vanskelig, men du må lytte til kroppen og alt det der.. Det er utrolig deilig med alene tid når dere kommer hjem!

Da jeg hadde født eldstejenta, sto svigermor så og si oppi brystet på meg da jeg ammet.. Med kameraet, selvfølgelig.. :roll: Jeg var ung og uerfaren, så jeg hadde ikke guts til å si noe!

Å kom på besøk når det passte dem gjorde de og... Vi prøvde å si fra at vi allerede hadde besøk, så om de ikke kunne komme en annen dag, men neida.. Slik vente hun det "døve øret" til... Jeg var sliten og lei mange uker!

Det var igrunn ingen god start!

Med mini var vi bedre, og mer erfarne, og bare sa vi bare rett ut når det ikke passte.. Med streng tone!

Veldig dumt det skulle være sånn, men det var eneste måte å få fred på. Når det gjalt amminga, gikk jeg i andre rom. Sa jeg ville være alene.. Så det ble en mye bedre start!

Dumt med bekkenet da :kose: Du må ta det mer med ro fremover nå da. Men jeg har og tro på at det kommer til å oppføre seg fint under fødselen ;)

Det er fint med vugge :Nikke: Beissene liker å ligge i noe som er litt trangt.. Er jo det de er vante til ;)

Og ja!!! Jeg er utrolig veldig masse klar til å være sladris.. :ler::hoppe:

Mobilen er med meg OVER ALT! :ler:

Tror jeg kommer til å pisse i buksene den dagen meldingen tikker inn... wææ

Edit; var igrunn ikke vits i å ha med quoten

Endret av uri
Skrevet

:ler: Du får begynne å gå med bleier nå da! Eller begynne å knipe og trene opp!! :ler:

Men ærlig talt tror jeg du ikke trenger å ta med deg mobilen overalt enda altså, ikke for min del iallefall. Jeg føler liksom ikke at det vil skje noe på en stund enda jeg.

Vi var forresten på besøk hos noen i kveld og begge sa uten å ha hørt fra hverandre at de mener magen min har sunket litt ned! :hoppe: Men jeg synes jo fortsatt den sitter rimelig høyt jeg da....

Angående besøk tror jeg det er som du sier ja. Kan ikke du bare minne meg på det om en måneds tid???

Huff, bilde av amming ja! Det er skrekken min..... Plutselig skal alle se puppen min... er ikke helt klar for det der jeg. Men å sitte for seg selv i et hjørne eller annet rom burde jo la seg ordne da. Tror det kommer litt an på hvem som kommer på beøsk også.

Skrevet

:legrine: bleie ja!!

Neidu, jeg er en mester i å knipe... :ler:

Du får legge ut et bilde, så kan jeg bekrefte, eller avkrefte om magen har sunket.. *nysgjerrig*

Jeg skal være her og gi deg mot og krefter til å si NEI, når du ikke vil ha besøk, eller ikke vil ha et kamera ned i brystet, eller hva som helst. :ler:... (Det er jo ganske teit at folk tror de kan gjøre som de vil "bare" fordi man ammer :klaske: )

Kos deg med Jensen du :sjarmor:

Natti :klem:

Skrevet

:lol: Satte meg ned og begynte å lese i dagboka mi istedet jeg... Gøy å mimre litt!!! :hoppe: Har faktisk glemt en hel del jeg. Telte jo dager før uke 12 og alt fram til uke 12 virket jo som en evighet! :ler: Nå er det nesten så jeg prøver å holde igjen dagene litt. :ler:

Men nå, nå! Må jeg finne senga.

Skal se om det ikke blir noe magebilde snart uri ;)

Skrevet

Du har vel aldri hatt sukker i urinen har du det? Tenker på diabetes.

Men unormalt store barn blir heldigvis vanligvis oppdaget ved de aller fleste tilfeller, og det er jo bra at du vil få tilbud om ekstra UL (bare husk at vekstestimeringen varierer med +/- 500 gram).

Skrevet

Vi lar senga stå pent i esken sin til vi kommer hjem fra sykehuset vi.. Kjenner ingen babyer som har villet ligge i senga si den første tiden allikevel, pga det er for stort. De liker det mer intimt, og derfor sover de stort sett i vognbaggen den første tiden..

snart er det vår tur til å føde :overrasket:

Skrevet

Jeg skal til jordmor i dag og tenke også høre om det med store barn. Froskemannen veide jo over 4,6 :overrasket: Nå veide jo jeg bare 3 kg, så får satse på at det er nærmere der. Men er visst en tradisjon i froskemannens familie med storvokste babyer. :ler: Uansett, så er jeg sikker på at det ikke er fysisk mulig at lille meg skal kunne presse ut en diger kladd på nærmere 5 kilo. :legrine:

Håper jeg får tilbud om UL også, hvis ikke symfysemålet flater ut. :)

Ha en fin dag, vennen. :klem:

Skrevet
Du har vel aldri hatt sukker i urinen har du det? Tenker på diabetes.

Men unormalt store barn blir heldigvis vanligvis oppdaget ved de aller fleste tilfeller, og det er jo bra at du vil få tilbud om ekstra UL (bare husk at vekstestimeringen varierer med +/- 500 gram).

Neu urinen min har vært helt fin men så spørs det på alt sukkeret jeg har stappa i meg i svangerskapet da... :sjenert:

Har hørt at babyer på over 2500 gr kan være vanskelig å måle på UL ja men en liten peil må de vel uansett ha, hvis ikke er det jo ikke vits.

:klem:

:klem: tilbake! Hyggelig du er innom.

Vi lar senga stå pent i esken sin til vi kommer hjem fra sykehuset vi.. Kjenner ingen babyer som har villet ligge i senga si den første tiden allikevel, pga det er for stort. De liker det mer intimt, og derfor sover de stort sett i vognbaggen den første tiden..

snart er det vår tur til å føde  :overrasket:

Det er sant men jeg tenkte å legge ammeputa rundt den lille så det blir litt trangt og da har jeg ammeputa ved siden av meg om natta. Ellers vet jeg flere som har lagt en dyne eller tepper i rundt.

Jeg skal til jordmor i dag og tenke også høre om det med store barn. Froskemannen veide jo over 4,6  :overrasket: Nå veide jo jeg bare 3 kg, så får satse på at det er nærmere der. Men er visst en tradisjon i froskemannens familie med storvokste babyer.  :ler: Uansett, så er jeg sikker på at det ikke er fysisk mulig at lille meg skal kunne presse ut en diger kladd på nærmere 5 kilo.  :legrine:

Håper jeg får tilbud om UL også, hvis ikke symfysemålet flater ut.  :)

Ha en fin dag, vennen.  :klem:

Det er litt spennende det der med vekta ja!!! Så virker det som om det er vanskelig å vite også... Men om ikke lenge vet vi det!!! :sjarmor:

:klem:

:klem: tilbake!

Skrevet

Jeg føler meg helt stinn!!! Magen kan vel ikke bli større nå?? :klø: Huden er helt blank og øm... Har forresten hatt mer kynnere i går og i dag!!! :hoppe:

I dag ble det ikke beøsk på meg allikevel så jeg håper på å få gjort litt småtteri i mitt eget tempo. Har vært litt full fart i det siste så i dag er det godt med lite planer kjenner jeg.

Skrevet

Håper disse kynnerne snart utvikler seg til noe mer spennende :hoppe:

Skrevet

snart er det vår tur til å føde  :overrasket:

Oh yeah!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Håper disse kynnerne snart utvikler seg til noe mer spennende :hoppe:

Snart, men ikke nå!!! :ler: Jeg håper egentlig den vil være der minst et par uker til jeg da selv om det helt sikkert hadde gått bra nå også.

Skrevet

Du mener det ja? Et par uker til hva? Jeg tror jeg skal sjekke dette med deg om et par uker og se om du mener det samme da :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...