Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei her veier de ikke folk på kontroll så jeg kan fint unngå vekta :ler:

Men jeg er bare 3 kilo opp fra startsvekt da, så kanskje jeg skal unne meg en ekstra stor sjokolade i kveld? :ler:

Jordmor kommenterte at magen min bare består av baby og fostervann.. Jeg vet ikke om det er positivt jeg? Betyr det at jeg har lagt på meg lite, eller at jeg har veldig mye baby? Jeg spurte ikke i frykt for å få vite at han veier 4 kilo allerede ;)

Vi har heller ikke baby-call (eller har en gammel en da), men regner med at jeg hører han uansett så :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har merket veldig økt sult den siste uka! Spiser ikke mye om gangen (er ikke plass ;) ), men spiser ekstremt ofte. Så tilsammen blir det veldig mye mer enn vanlig. Har gått opp 10 kg, jeg. Mest på magen, men begynner å se det litt på rompe/lår/pupper, også.

Skrevet

Veies ikke på kontroll jeg heller, men klarer ikke la være å veie meg hjemme... :sjenert:

3 kilo fra startvekt bare? :overrasket: Da kan du unne deg sjokolade hver kveld da, Mrs N! :ler:

Ha nok en fin dag i sola, Smilevenn. :klem:

Skrevet
35 uker på vei?! Herregud, så spennende... Litt rart å tenke på at jeg aldri skal gjennom det der igjen, når disse små er SÅÅÅÅÅÅ skjønne.... Håper du får noen skikkelig fine uke frem til nedkomst, når nå enn det måtte skje!

Takk! :rosasmil:

Så hyggelig at du stikker innom!! :kose: Ja nå er det under 5 uker igjen... Det er veldig herlig!

Du skal aldri si aldri vettu, kanskje popper det plutselig opp en mage hos deg igjen også :ler:

:klem:

:kys_2:

Nei her veier de ikke folk på kontroll så jeg kan fint unngå vekta :ler:

Men jeg er bare 3 kilo opp fra startsvekt da, så kanskje jeg skal unne meg en ekstra stor sjokolade i kveld? :ler:

Jordmor kommenterte at magen min bare består av baby og fostervann.. Jeg vet ikke om det er positivt jeg? Betyr det at jeg har lagt på meg lite, eller at jeg har veldig mye baby? Jeg spurte ikke i frykt for å få vite at han veier 4 kilo allerede ;)

Vi har heller ikke baby-call (eller har en gammel en da), men regner med at jeg hører han uansett så :)

Da kan du lett unngå vekta ja. I og med at jordmor ikke sa noe er det vel ikke noe å bekymre seg for. Det er vel litt typisk oss jenter å annalysere sånt, er det ikke??? :klø: Jeg pleier iallefall å gjøre det litt unødvendig mye.

I begynnelsen regner også jeg med å høre babyen. Og om den skulle skrike i noen få minutter så tror jeg den tåler det veldig fint! ;)

Skrevet (endret)
Jeg har merket veldig økt sult den siste uka! Spiser ikke mye om gangen (er ikke plass  ;) ), men spiser ekstremt ofte. Så tilsammen blir det veldig mye mer enn vanlig. Har gått opp 10 kg, jeg. Mest på magen, men begynner å se det litt på rompe/lår/pupper, også.

Kanskje jeg blir mer sulten igjen snart jeg også da.... Men jeg tror jeg er på vanlig nivå nå der jeg var før jeg ble gravid så det er nok ingen fare. Så har jeg vel fått litt på hoftene som det kan tæres på evt. :ler:

Puppene ja! De har faktisk vokst en del de siste ukene og nå begynner de å bli tunge! :legrine:

Heisann Havfruen vår!!! :kose:

Veies ikke på kontroll jeg heller, men klarer ikke la være å veie meg hjemme...  :sjenert:

Ha nok en fin dag i sola, Smilevenn.  :klem:

Gjør du ikke??? Trodde det var standard her i Norge jeg. Både på legekontoret og hos jordmor er de kjappe til å dra fram vekta. Men det er kanskje ekstra fordi de passer på svangerskapsforgiftning siden jeg har økt risiko???

Nok en nydelig dag!!! :hoppe:

I natt har jeg sovet ganske bra. Lå bare våken en halvtime, og mannen fattet ikke hvorfor jeg ikke bare kunne sove... :klaske: Joda! :ler:

Det er nesten så jeg ikke tør håpe på det men..... bekkenet har blitt bedre!!!! :hoppe: I går pressa jeg meg veldig mye ( i min målestokk) og jeg var bare vanlig sliten. Det samme gjaldt både søndag og mandag. Hadde det vært for en uke siden hadde jeg bare ligget på sofaen og sutra. Kluet er at jeg er rimelig sikker på at den lille har festet hode sitt for jeg går oftere på do, det ser ut til at magen har sunket ned og bekkenet er litt bedre.

Men i morra får jeg bekreftet det!! :hoppe: Måtte bekkenet bare holde seg sånn frem til fødselen!

I natt drømte jeg ikke var gravid lenger og magen var borte! Jeg savnet den jeg. :rødme:

Nå skal jeg ut i sola! :briller2:

Endret av smile
Skrevet
I natt har jeg sovet ganske bra. Lå bare våken en halvtime, og mannen fattet ikke hvorfor jeg ikke bare kunne sove... :klaske: Joda! :ler:

Det er jo bare viljen det kommer an på når det gjelder søvn ja... :ler:

Så bra at bekkenet er bedre :hoppe: *krysser fingrene for at det er en permanent bedring*

Det ser forresten ut til at det skal bli uteservering på disse kanter (hos bakeriet da, vet ikke hvilke rettigheter de har ;) ), så nå mangler vi bare sommeren...

Skrevet

Tror det er standard å veies, men jeg skal føde på ABC på Ullevål og akkurat der er de ikke opptatt av vekt så lenge man ikke går opp veldig mye eller veldig lite.

Så flott at bekkenet har blitt bedre! :hoppe: Da satser vi på at det holder seg slik.

Nyt sola! :klem:

Skrevet
Det er jo bare viljen det kommer an på når det gjelder søvn ja...  :ler:

Så bra at bekkenet er bedre :hoppe:  *krysser fingrene for at det er en permanent bedring*

Det ser forresten ut til at det skal bli uteservering på disse kanter (hos bakeriet da, vet ikke hvilke rettigheter de har ;) ), så nå mangler vi bare sommeren...

For han er det bare å tenke på å dra et tømmerlass så gjør han det i neste sekund så det funker nok hos han....

Utrolig deilig med bekkenet ja, men jeg må være litt forsiktig allikevel!

Jeg har hørt rykter om uteservering ja men jeg vet det ikke er like populært hos naboen som alltid har brukt uteplassen der. Så kommer noen og bare kjører rett over de visstnok.

Tror det er standard å veies, men jeg skal føde på ABC på Ullevål og akkurat der er de ikke opptatt av vekt så lenge man ikke går opp veldig mye eller veldig lite.

Så flott at bekkenet har blitt bedre!  :hoppe: Da satser vi på at det holder seg slik.

Nyt sola!  :klem:

Okei! Nei vekta er jo egentlig ikke så viktig ellers heller så lenge man ikke fyker oppi vekt eller ikke legger på seg.

Det hadde vært godt om bekkenet hadde holdt seg sånn ja men jeg tør liksom ikke håpe fullt og helt....

Nyt den fine vårdagen du også!!! :klem:

Skrevet
For han er det bare å tenke på å dra et tømmerlass så gjør han det i neste sekund så det funker nok hos han....

Det er noen som har det...

Jeg har hørt rykter om uteservering ja men jeg vet det ikke er like populært hos naboen som alltid har brukt uteplassen der. Så kommer noen og bare kjører rett over de visstnok.

Kan godt tro at de ikke er like begeistret ja, på alle måter...

Skrevet

Huff, snakker dere ennå om vekt? *graver litt dypere ned i Smash-posen* ;)

Så bra at bekkenet er bedre da! :hoppe:

Skrevet

Håper virkelig at bekkenet holder seg slik fram til fødselen for så å bli fort helt bra igjen :)

Skrevet

Gode nyheter om bekkenet, da! :klappe: Du fortjener virkelig litt fri fra bekkenvondtet nå! :klem:

Skrevet

Krysser fingrene for at bekkenet holder seg bra og ønsker deg en fortsatt fin uke :klem:

Skrevet

:hoppe: så bra at bekkenet virker bedre!!!!

her er det veiings hver gang jeg skal til jordmor. veier meg hjemme, og så noterer hun ivrig hver gang. men jeg sitter og :grine: . neida :ler: det er ikke så ille, men jeg liker ikke helt denne vektoppgangen :sjenert: har sikkert gått opp 2kg bare på puppene :ler:

Skrevet
Huff, snakker dere ennå om vekt? *graver litt dypere ned i Smash-posen* ;)

Så bra at bekkenet er bedre da! :hoppe:

Huff.... Det trenger ialefall ikke du si!! :ler: Kos deg du!!!

Håper virkelig at bekkenet holder seg slik fram til fødselen for så å bli fort helt bra igjen :)

Ja det hadde vært helt fantastisk!!!

Gode nyheter om bekkenet, da!  :klappe: Du fortjener virkelig litt fri fra bekkenvondtet nå!  :klem:

Jeg må vel nesten si meg litt enig... :sjenert:

Krysser fingrene for at bekkenet holder seg bra og ønsker deg en fortsatt fin uke :klem:

Takk ;)

:hoppe: så bra at bekkenet virker bedre!!!!

her er det veiings hver gang jeg skal til jordmor. veier meg hjemme, og så noterer hun ivrig hver gang. men jeg sitter og  :grine: . neida  :ler: det er ikke så ille, men jeg liker ikke helt denne vektoppgangen  :sjenert: har sikkert gått opp 2kg bare på puppene  :ler:

Det liker både mennene våre og :babysmokk: vettu!!! :rosasmil: Mannen fortalte meg her en kveld at om han skulle drukne i noe måtte drømmen være puppene mine! :ler: Ikke at det er noen fare....

Skrevet

I går dro jeg og mannen ut for å spise. Det er en eviiiighet siden sist så det var veldig kjekt! Jeg tok full pakke med forrett, hovedrett og dessert. Ikke at jeg klarte riktig alt men den mangodesserten var alldeles nyyyyyydelig!!! :sikle:

I natt har sovet veldig bra og bekkenet holder seg nogenlunde stabilt. Jeg vil jo ikke påstå at det er bra men det er litt bedre så jeg kan få gjort litt mer og humøret stiger bare av det. Så nå har de siste dagene bare vært kos å være gravid! :gravid:

Nå skal jeg til jordmor. Blir spennende å høre hva hun sier.

Da jeg våkna i dag rant det væske og råmelk fra den ene puppen! Tror jeg begynner å bli klar jeg altså! :ler:

Men nå må jeg ta meg litt frokost og stikke! Sjalabais!

:reise:

Skrevet

Så bra at bekkenet oppfører seg da :-D Skal se at det kommer til å være sånn fra nå av ;)

Lykke til hos jordmor, håper du får bekreftet at hodet til lillesmile er festet ;)

Have a najs dai snuppa :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...