Gjest uri Skrevet 26. april 2007 #3041 Skrevet 26. april 2007 men jeg så litt mer at det gjør vondt og det har jeg ikke hatt så veldig fokus på før. ← Og slik skal det fortsette!!! Jeg mener det!! Ikke tenk på det.. Det er vondt å føde.. Men det er allikevel en så fantastisk opplevelse.. Prøv å ha fokus på det NÅ og under fødselen.. Du kan få smertestillende og vet du Det er mer skummelt første gang, du har ikke peil på hva du går til... Men du klarer det så bra! Lov meg nå vertfall det at du ikke bruker de siste ukene på å gå å grue deg til noe du ikke vet kommer til å bli.. *streng* Det er jo ikke sikkert du syns det gjør så vont som det så ut på filmen!!!!!! Stor
smile Skrevet 26. april 2007 Forfatter #3042 Skrevet 26. april 2007 Takk uri!! Godt å høre litt fra erfarne!! Nei det er jo ikke sikkert jeg synes det er like vondt som det ser ut på filmen. Det er nok som du sier første gang, jeg har jo rett og slett ikke peiling på dette her... Og på en måte er det kanskje like greit??? Jeg tenker nok også en del på den hersens bekkenløsninga. Jeg vet at jeg ikke klarer å være oppe å gå noe særlig samtidig som det frister lite å ligge på siden å føde pga tyngdekraften... Så er jeg livredd at bekkenløsninga blir verre etter fødselen selv om det er fåtallet den blir det hos.... Jaja, nok bekymringer fra min side i kveld tror jeg....
Gjest uri Skrevet 26. april 2007 #3043 Skrevet 26. april 2007 Vet ikke om det er så trøstende, men jeg gleda meg til å føde nr 2 Og ang det med bekkenet.. Du får litt av noen krefter under fødselen.. Bekkenet mitt skrangla fra jeg var 3-4mnd på vei, under fødselen merket jeg ikke noe av det.. Så det fins håp!!! Lå på siden under begge fødslene! Det kommer til å gå så bra, men jeg skjønner så utrolig godt hvordan du har det nå! Du har lov å bli lei.. Du har gått lenge nå!!! Du har lyst å se den lille!! Det er kroppen som begynner å forberede deg på ting nå
smile Skrevet 26. april 2007 Forfatter #3044 Skrevet 26. april 2007 (endret) Veldig godt å høre altså! Så du gleda deg til nr 2! Så bra! Jeg har jo egentlig bare gledet meg jeg også fram til nå... så nå har jeg blitt litt betenkt, gruer meg liksom ikke men bare fått litt mer tanker om det. Men det er nok kroppen som begynner å forberede seg og det er super-bra!!! Jeg er klar!!! Men først skal jeg sove leeeeeenge i senga. Har en som jobber med et stort tømmerlass ved siden av meg i sofaen så det det vel på tideå få med seg han på nye oppdrag! Natta!!! Endret 26. april 2007 av smile
smile Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3047 Skrevet 27. april 2007 35 UKER Nå kan lillesmile komme om 3 uker uten å være prematur!!! Men jeg er veldig klar for å bli mamma!!! Ute skinner sola og jeg sitter klar med shorts og singlet. Skal ta med meg litt lesestoff og strikking for i dag skal jeg bli brun!!! Jeg har faktisk ikke så mange planer i dag men håper at jeg kan få gjort litt inne her i ettermiddag.
Frida Frosk Skrevet 27. april 2007 #3048 Skrevet 27. april 2007 Hos mange blir bekkenet bedre når hodet fester seg. Krysser fingre for at det gjelder deg også. Jeg har også begynt å tenke på smerten ved fødselen, og tenkt på at jeg må jo være gal som frivillig har valgt at jeg ikke skal ha mulighet til epidural og lystgass og sånne ting. Men etter å ha snakket med jordmor og froskemannen og tenkt en del på egenhånd, så har jeg kommet fram til at det er jo ikke smerten jeg er mest redd for ved en fødsel og at det var en grunn til at jeg tok det valget jeg tok. Er sikker på at dette går helt fint, vennen. Men ikke rart at man tenker mer på det, nå som det nærmer seg.
Daria Skrevet 27. april 2007 #3049 Skrevet 27. april 2007 35 UKER Nå kan lillesmile komme om 3 uker uten å være prematur!!! Men jeg er veldig klar for å bli mamma!!! ← Nærmer seg snart den tiden vi vil få hjertet i halsen hver gang du skriver et innlegg, med andre ord... Godt du er klar da, er litt sent å angre nå Ute skinner sola og jeg sitter klar med shorts og singlet. Skal ta med meg litt lesestoff og strikking for i dag skal jeg bli brun!!! ← Shorts og singet? Her er det kaldt,vått og grått -og bare en snau uke siden siste snøfall...
smile Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3050 Skrevet 27. april 2007 Ja hos noen blir bekkenet bedre, noen blir verre og noen merker ikke forskjell sa fysioterapauten så det gjenstår å se.... Uansett ikke såååååååå lenge igjen. Så hvis det holder seg som det er nå skal jeg holde ut, jeg har jo klart 6 mnd allerede! I dag er jeg ikke så stresset for det med fødsel igjen... Rart det varierer sånn. Så var det kanskje Uri's gode ord som hjalp. Jeg gleder meg jo også veldig!!!! Jeg føler meg litt delt...
smile Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3051 Skrevet 27. april 2007 Nærmer seg snart den tiden vi vil få hjertet i halsen hver gang du skriver et innlegg, med andre ord... Godt du er klar da, er litt sent å angre nå Shorts og singet? Her er det kaldt,vått og grått -og bare en snau uke siden siste snøfall... ← Hjertet i halsen!!! Jeg håper det blir noen uker til enda altså!! Snø nå igjen???! Hvilken rar plass er det du har satt dine bein på????
Daria Skrevet 27. april 2007 #3052 Skrevet 27. april 2007 Snø nå igjen???! Hvilken rar plass er det du har satt dine bein på???? ← You tell me...
smile Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3053 Skrevet 27. april 2007 Tipper jeg skal gå ut i sola heller jeg, så skal jeg tenke på deg! I promise!!!
smile Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3056 Skrevet 27. april 2007 For et fantastisk vær!!! Nå har jeg strikket ferdig sokkene til lillesmile som hører til "hentejakken" men de så store ut!!! Har sittet to timer i sola nå i shorts og singlet og det er såååå deilig! Jeg er forresten veldig glad jeg ikke er høygravid i juli-august for jeg synes det er varmt nå.....
Mrs N Skrevet 27. april 2007 #3057 Skrevet 27. april 2007 Enig med deg i det. Synes allerede det er alt for varmt. Lurer på om gravide har større problemer med å kontrollere kroppstemperaturen enn andre? :klø:
smile Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3058 Skrevet 27. april 2007 Aner ikke jeg. Men det er jo egentlig varmen som er "problemet". Jeg fryser jo svært sjelden om dagen og egentlig nyter jeg det for jeg er en frysepinne til vanlig!!! Nå har jeg lest litt mer i "mamma for første gang", vasket vindu og persienne på vaskerommet og vinduer på ytterdøra og selve ytterdøra. Ikke like praktisk med hvit ytterdør men det er pent når det er rent da!! Så nå må jeg si meg fornøyd for i dag visst.... Men det var iallefall litt!!!
Petra Prøvedokke Skrevet 28. april 2007 #3059 Skrevet 28. april 2007 har du et lurt triks for å vaske persienner? synes det er ganske så vanskelig, jeg.. ellers er jeg innom for å ønske deg en strålende helg!
smile Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3060 Skrevet 28. april 2007 Nei egentlig har jeg ikke noe lurt triks. De ble ikke 100% rene men jeg gadd ikke streve mer. Jeg bare tok en våt klut og vasket pinne for pinne.... Lurer på om det er lettere med stålpersienner enn tre jeg?? Ny solskinnsdag!!!! Men det er noen få skyer da... Jeg skal prøve med på verandaen allikevel. Så får vi se litt hva som skjer utover dagen. Ha en fin dag alle sammen!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå