Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ronja -hyggelig du er innom dagboka mi. Kan tenke meg det er litt mer travelt nå enn hva det var. :klem: Magebilde ja... Jeg må jo få lært meg dette da....

Impala - :klem:

Eyore - :klem:

Nå har jeg sett på tidenes skjønneste valper. Flatcoat retriever som er 5 uker gamle!!! :hjerter: Men jeg skal heldigvis ikke ha selv altså selv om hjertet mitt smeltet helt!

I kveld har vi laget oss hjemmelaget pizza. :sikle: Det er gullagodt altså!!!

Edit: trykkleif

Endret av smile
Skrevet

*oppdaterer meg*

FIkk lyst på crocs jeg også nå ;)

Og gleder meg til nytt magebilde. Hvor har alle ukene dine blitt av, de flyr jo :overrasket:

:klem:

Skrevet

Crocs må en ha ja! ;) Er akkurat inne på sidene og bestiller bursdaggave til tantebarn. Når hun stjeler mine når hun er på besøk kan hun jammen få seg noen selv. :ler:

Ukene mine.... Er litt i stuss selv på hvor de blir av og nå raser tiden virkelig frem til fødsel men det er jeg egentlig VELDIG klar for!!! :hoppe:

Skrevet

Det er lett å omgjøre bilder da.. Har du Adobe på pcn???

*veldig nysgjerrig*

:sjenert:

Skrevet

Og så kose med flatvalper da :hjerte: Savner Robbie masse...

Fikk oppdatering forrige uke.. Han fikk nylig bank av en nabo :cry:

Så nå er han med nyeeieren på jobb i skogen, og løper etter traktoren HELE dagen, det er visst gøy :ler:

Men har vondt av han da, som skal måtte svi for nabotvister :frustrert:

Er valpene solgt?

Skrevet

Hjemmelaget pizza igjen? Får så lyst på det hver gang jeg leser om det her. Må lete litt etter en god oppskrift, tror jeg...

Skrevet

Innom med en klem. :klem:

Høres ut som du har det bra. :)

Inspirert av deg tror jeg at jeg skal begynne å vaske de bittesmå, søte klærne i morgen...

Skrevet

*puster ut* Da er jeg oppdatert her inne etter påsken også :) Ble noen sider å bla igjennom ja :) Det høres skikkelig koselig ut å stulle med å vaske klær til den lille. Håper jeg også får gjøre det en gang i livet :)

Jeg venner meg ikke helt til det kyllingbildet ditt jeg... :sjenert::ler:

Skrevet
Det er lett å omgjøre bilder da.. Har du Adobe på pcn???

*veldig nysgjerrig*

:sjenert:

Er det? Mannen har lovt å hjelpe meg men det skjer jo ikke i dette århundre. Ikke at jeg sier hvorfor jeg skal gjøre om bilder heller da. :sjarmor: Ja vi har adobe....

:sur: Var derinne nå men får jo ikke opp bilde engang jo.... Stod at bildet var ødelagt fordi det var sendt som mail el.l. Tullprat! Tips??? :klø:

Og så kose med flatvalper da :hjerte: Savner Robbie masse...

Fikk oppdatering forrige uke.. Han fikk nylig bank av en nabo :cry:

Så nå er han med nyeeieren på jobb i skogen, og løper etter traktoren HELE dagen, det er visst gøy :ler:

Men har vondt av han da, som skal måtte svi for nabotvister  :frustrert:

Er valpene solgt?

:hjerter: Ja de var alldeles nydelige! Og selvfølgelig svarte!!! :hoppe:

HUff, så kjedelig med Robbie altså. Men han nye eieren holder ut altså?

:Nikke: Alle valpene er solgt ja. Men jeg kunne uansett ikke ha hatt flat, tror de er for energisk og aktiv rase for meg. Men skal du ha? Nytt kull kommer i høst på ei anna bikkje jeg vet om. Flat det også :sjarmor:

Hjemmelaget pizza igjen? Får så lyst på det hver gang jeg leser om det her. Må lete litt etter en god oppskrift, tror jeg...

:ler: Hver gang du er her ja. :ler: Vi har det egentlig ganske ofte. Det er jo så godt! :sikle: Mannen ble litt sur i dag for jeg hadde allerede puttet restene i fryseren før han fikk sagt bø! :ler:

Jeg kan jo prøve å gi en liten oppskrift her da.. ( :sur: Klarte å slette alt men prøver fort på nytt igjen.... )

ca. 10 dl mel (evt. bland i litt grovt mel for at det blir mer mettende)

ca. 1 ts salt

ca. 2 ss olje ( ikke oliven)

1 pk. tørrgjær

lunkent vann til det blir en fin deigkonsistens. (4-5 dl???) Husk at tørrgjær skal ha litt varmere væske enn fersk gjær.

La den heve lunt i ca. 45 minutt.

Kjevle den ut og leggg den på smurt bakeplate eller bakepapir.

La den etterheve mens du hakker opp og steker tilbehør.

Stek kjøttdeig/skjær skinke (etter hva du vil ha)

Hakk opp rå løk, paprika, sopp og det du vil ha på og har tilgjengelig.

Jeg bruker pizzasaus-glass som jeg smører utover. Over der strør jeg kjøttdeig (ikke krydret), rå løk, fersk sopp, mais+++

Tilslutt har jeg over ost og drysser evt. oregano over.

Stekes i 20-25 min. på 225 grader.

Vel det ble en slumpeoppskrift men det funker. Lykke til! Det fikser du nok bra! ;)

Skrevet
Innom med en klem.  :klem:

Høres ut som du har det bra.  :)

Inspirert av deg tror jeg at jeg skal begynne å vaske de bittesmå, søte klærne i morgen...

Ja jeg trives og vokser :gravid: Enn du da??

:hoppe: Gled deg til å vaske klær, det er så koselig!!!! :hoppe:

:kose:

*puster ut* Da er jeg oppdatert her inne etter påsken også :) Ble noen sider å bla igjennom ja :) Det høres skikkelig koselig ut å stulle med å vaske klær til den lille. Håper jeg også får gjøre det en gang i livet :)

Jeg venner meg ikke helt til det kyllingbildet ditt jeg... :sjenert::ler:

Så flink du er å lese igjennom alt da. Jeg skummer litt fort igjennom dagbøker jeg.

Ja det er kjempestas å vakse babyklær. Det blir nok helt sikkert din tur også!!! :danse:

Kyllingbildet! :ler: Snart er påsken over ;)

:kose:

Skrevet
Kyllingbildet! :ler:

Kylling, høne.. samma det vel.. begge deler kom jo ut av egget :tunge1:

:ler:

Skrevet

Jeg digger kyllingbildet ditt! Du ligner på meg! :ler:

Skrevet
Er det? Mannen har lovt å hjelpe meg men det skjer jo ikke i dette århundre. Ikke at jeg sier hvorfor jeg skal gjøre om bilder heller da. :sjarmor: Ja vi har adobe....

:sur: Var derinne nå men får jo ikke opp bilde engang jo.... Stod at bildet var ødelagt fordi det var sendt som mail el.l. Tullprat! Tips??? :klø:

Typisk mannfolk det der, derfor har jeg lært å ordne slike ting selv. Da får jeg gjort det når jeg vil, ikke nå det passer for han!!

Prøvde du å høyreklikke på bilde??

Da får du valget å åpne i..... Da velger du Adobe..

:hjerter: Ja de var alldeles nydelige! Og selvfølgelig svarte!!! :hoppe:

HUff, så kjedelig med Robbie altså. Men han nye eieren holder ut altså?

:Nikke: Alle valpene er solgt ja. Men jeg kunne uansett ikke ha hatt flat, tror de er for energisk og aktiv rase for meg. Men skal du ha? Nytt kull kommer i høst på ei anna bikkje jeg vet om. Flat det også :sjarmor:

Kjempefine ja... Og svarte er fineste :hjerte:

Han nye holder ut ja... Men tror ikke han orker 10-12 år til... Blir jo ganske ko-ko i toppen av alt det Robbie krever (sosial omgang 24/7++++++++)

Mannen kunne veldig godt hatt flat igjen, helst beholdt Robbie.. Men jeg tar ingen sjangse å ta han tilbake, eller prøve på ny flat... Må nok ha større unger i hus for en slik rase, tror jeg..

Vi satser på tibbetansk spaniel.. Har falt helt for den rasen, og utifra alt jeg har lest, perfekt familie hund..

Men vi venter litt til. Må liksom få ut alt av Robbie først... Han ligger fortsatt og ulmer i bakhodet...

Ganske rart det der, blir veldig fort knytta til en slik røver.. Selv om an bare bodde her i 1,5 år!!!

Savner uansett det å ha hund i huset!!

Skrevet
Ja jeg trives og vokser :gravid: Enn du da??

:hoppe: Gled deg til å vaske klær, det er så koselig!!!! :hoppe:

Vokser gjør jeg også. Har lagt på meg et par kilo på de siste to ukene. Syntes det var vel mye, men går vel i rykk og napp. Ser at leggene mine begynner å bli tykkere, så er vel litt vann også tenker jeg.

Ellers koser jeg meg fælt med graviditeten om dagen. Synes magen min er så fin... :sjenert: Også er det så koselig når Skurt romsterer inni der.

Gjest Madden
Skrevet

Ååååå.... nå fikk jeg også lyst på pizza!! :sur::ler:

Dårlig gjort å friste :gravid: damer på den måten!! :legrine: Jeg tror kanskje jeg har ingridiensene til å lage det også..men jeg er så forferdelig sløv i kveld!! :sjenert:

Ha en flott mandagskveld smile! :klem:

Skrevet
Kylling, høne.. samma det vel.. begge deler kom jo ut av egget :tunge1:

:ler: Jojo mensan :ler:

Jeg digger kyllingbildet ditt! Du ligner på meg!  :ler:

:rosasmil: Ja det er jo påske, eller nå ringte klokka til midnatt her men...

Typisk mannfolk det der, derfor har jeg lært å ordne slike ting selv. Da får jeg gjort det når jeg vil, ikke nå det passer for han!!

Prøvde du å høyreklikke på bilde??

Da får du valget å åpne i..... Da velger du Adobe..

Kjempefine ja... Og svarte er fineste :hjerte:

Han nye holder ut ja... Men tror ikke han orker 10-12 år til... Blir jo ganske ko-ko i toppen av alt det Robbie krever (sosial omgang 24/7++++++++)

Mannen kunne veldig godt hatt flat igjen, helst beholdt Robbie..  Men jeg tar ingen sjangse å ta han tilbake, eller prøve på ny flat... Må nok ha større unger i hus for en slik rase, tror jeg..

Vi satser på tibbetansk spaniel.. Har falt helt for den rasen, og utifra alt jeg har lest, perfekt familie hund..

Men vi venter litt til. Må liksom få ut alt av Robbie først... Han ligger fortsatt og ulmer i bakhodet...

Ganske rart det der, blir veldig fort knytta til en slik røver.. Selv om an bare bodde her i 1,5 år!!!

Savner uansett det å ha hund i huset!!

Ja veldig typisk mannfolk, men jeg må jo i det hele tatt få vite at jeg kan åpne det i et annet program, han sier jo ikke et kvekk!

Prøvde å åpne i adobe men det går ikke.... :klø: Får det samme som i sted... :sur: Skal se mer på det i morra. Orker ikke nå. :Gjesp:

Valpene var skjønne ja! Vi kunne nok heller ikke hatt flat pga av aktivitetsnivået selv om det er kjempeskjønne hunder. Rart hvor glad man blir av de ja. Skjønner innmari godt at Robbie ulmer i bakhodet.

Mannen nevnte bare en pitteliten ting rundt middagen i dag som gjorde at vi begge tenkte på hunden vår. 5 sekund etterpå satt jeg der tårevåt så det skal ikke så mye til. Har ikke orket å se på bilder av henne enda. Fytty rakkern som jeg savner henne enkelte dager! :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...