Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer du hit og vasker vinduene mine etterpå eller? ;)

Så heldig du er som klarer å sove på ryggen da. Jeg får en sånn ekkel følelse av at jeg holder på å kveles hvis jeg ligger på rygg for lenge, men det hender jo at jeg snur meg på rygg i søvne av og til. Ellers ligger jeg mest på venstre side (mest vondt i ribbeina der så).

Også tar du deg et bad hører jeg.. Jeg tror jordmora mi hadde gått i taket. Jeg får alltid høre hvordan jeg ikke må bade i mer enn 10 minutter og at vannet må være fingervarmt (som jeg mener er kaldt) :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kommer du hit og vasker vinduene mine etterpå eller? ;)

Så heldig du er som klarer å sove på ryggen da. Jeg får en sånn ekkel følelse av at jeg holder på å kveles hvis jeg ligger på rygg for lenge, men det hender jo at jeg snur meg på rygg i søvne av og til. Ellers ligger jeg mest på venstre side (mest vondt i ribbeina der så).

Nja... jeg tror egentlig jeg har nok med vinduene her :ler: Nå har jeg tatt stue og kjøkken og hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg gått rett på de ;) De andre får jeg ta litt senere eller en annen dag.

Ja jeg er nok heldig som kan sove på ryggen enda men det er kun i seng, jeg har ikke sjanse til å ligge godt og flatt på benkene til jordmor og hos fysio men det er jo pga bekkenet.

Men jeg kan ikke si dette så høyt for jeg tror jeg er likeså heldig med at jeg ikke går en eneste tur på do om natta og ikke er det noe stress når jeg våkner heller. ;)

Jeg ligger også på venstre side men jordmor mente det var fordi da pumpet hjertet visstnok bedre for på høyre side lå mer organer i klem... Ikke vet jeg men jeg har hørt at mange har venstre-side som favoritt. :klø:

Også tar du deg et bad hører jeg.. Jeg tror jordmora mi hadde gått i taket. Jeg får alltid høre hvordan jeg ikke må bade i mer enn 10 minutter og at vannet må være fingervarmt (som jeg mener er kaldt) :ler:

Så rart!!! :overrasket: Jeg tror det er visse forskjeller mellom England og Norge i helsevesenet jeg.... Her sier de bare at jeg må kose meg med det og fysio'n sier det er så bra at jeg orker det. (men jeg tapper jo i varmt vann hvis det blir kaldt) og jeg ligger gjerne en time og :lese: ..... Men jeg er ikke så innmari redd for den lille for magen strutter jo rett i været og over vannkanten uansett. :ler:

Skrevet

Heisann :klem:

Er det farlig å bade? Har googlet dette en gang, og med unntak av de første 12 ukene der tassen kan stryke med av overoppheting osv., er det bare å bade i vei - for du ville aldri orke å ha så varmt vann at det ville kunne skadet bebbisen. Må finne den siden igjen...

Skrevet

Da har jeg vasket vindu på kjøkkenet og stua. Har jo nye vindu så det var sååååå mye lettere å vaske. Tenker å ta gangen, badet og vaskerommet før jeg er fornøyd. Så får vi se an lysten på soverommet og da vet jeg hva det blir. :ler:

Nå skal jeg snart sette i gang med middag, hva nå enn det blir. :klø:

Skrevet
Heisann  :klem:

Er det farlig å bade? Har googlet dette en gang, og med unntak av de første 12 ukene der tassen kan stryke med av overoppheting osv., er det bare å bade i vei - for du ville aldri orke å ha så varmt vann at det ville kunne skadet bebbisen. Må finne den siden igjen...

Nei de sier ikke det i Norge iallefall! Når jeg er i basseng på 30 grader blir den lille i full fart så velger heller å tro at den koser seg for hadde det blitt for varmt hadde den jo blitt slapp... :klø:

Skrevet

hmm... Man kan jo ligge i badekar når man føder... Skjønner da ikke forskjellen på å ligge i badet hjemme da jeg.. :sjenert:

Uansett, jeg lå i badekaret hver dag da jeg venta mini, og ingen sa noe på det, og hun er frisk og god, svangerskapet gikk og fint.. Forutenom bekkenet da, men det kom jo ikke av badinga da... :ler: Så kos deg i varmt vann du :kose:

Her blir det fiskepinner til middag.. :kvalm:

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er farlig å bade jeg heller. Men her maser de noe veldig om varmt bad/dusj (samme med badstu eller boblebad) fordi de visst mener at hvis jeg blir for varm så blir han for varm og da kan det visst skje noe skade på et eller annet (neural tube failure tror jeg det het).

Men det er fakta at det er farlig hvis kroppstemperaturen din blir over 39,5 grader, men da tror jeg du skal plaske lenge i badekaret :ler:

Skrevet

Ikke slit deg ut nå da, Smile. :klem:

Skrevet

Det har blitt vinter igjen :overrasket:

Skrevet
hmm... Man kan jo ligge i badekar når man føder... Skjønner da ikke forskjellen på å ligge i badet hjemme da jeg..  :sjenert:

Uansett, jeg lå i badekaret hver dag da jeg venta mini, og ingen sa noe på det, og hun er frisk og god, svangerskapet gikk og fint.. Forutenom bekkenet da, men det kom jo ikke av badinga da... :ler: Så kos deg i varmt vann du :kose:

Her blir det fiskepinner til middag..  :kvalm:

Ja jeg drunter og koser meg bare jeg. Håper jeg får glede av badekaret på føden også!!! Men for bekkenet er det kjempegodt å få noe varmt nederst i korsryggen så jeg ser ingen ulempe. Nei, her skal det bades jevnt og trutt!!!

Vil du heller ha kompe/komle/potetball med flesk??

Det skal nemlig vi ha. :sikle:

Nei, jeg tror ikke det er farlig å bade jeg heller. Men her maser de noe veldig om varmt bad/dusj (samme med badstu eller boblebad) fordi de visst mener at hvis jeg blir for varm så blir han for varm og da kan det visst skje noe skade på et eller annet (neural tube failure tror jeg det het).

Men det er fakta at det er farlig hvis kroppstemperaturen din blir over 39,5 grader, men da tror jeg du skal plaske lenge i badekaret :ler:

Så rart! Nei jeg bader bare videre og koser meg jeg. Tror det skal VELDIG mye til for å overopphete babyen!

Ikke slit deg ut nå da, Smile.  :klem:

Nei jeg prøver men i dag her jeg ikke hatt så vondt og har hatt litt energi, bare jeg ikke får igjen i morra så.... Men det er så godt å gjøre noe også!!!

Det har blitt vinter igjen :overrasket:

:digge: o,vestland, vestland :digge:

Skrevet
:digge: o,vestland, vestland :digge:

*mumle mumle* :ler: Hestehoven som hadde våget seg fram på gårdsplassen så litt pjuskete ut...

Skrevet

:ler:

Jada, og jeg er ikke noe overrasket... pussig!! :ler:

Skrevet

Jeg var vel litt optimistisk som satte igjen vinterstøvlene i Oslo... :ler:

Skrevet

Neida, de trenger du ikke nå mer. Det er jo nesten april jo!!!!

Jeg har bestilt meg crocs! :storfot: Håper ikke det tar altfor lang tid før de kommer!!! :danse:

Skrevet

Hvilke har du kjøpt da? Jeg synes de sorte med carpe diem på er litt kule, og de som er gullfarga da :)

Ha en fin dag :klem:

Skrevet
Hvilke har du kjøpt da? Jeg synes de sorte med carpe diem på er litt kule, og de som er gullfarga da :)

Ha en fin dag :klem:

Jeg har kjøpt en farge som heter sea foam. En slags lys sjøblåfarge!! Jeg gleder meg sånn til å få de!!!

Jeg synes faktisk det var VELDIG mange fine jeg. Vanskelig å velge men jeg tror ikke jeg har sett de med carpediem på?? :klø:

:klem:

:vinke:

'''''''''''''''''''''''

Sov lenge i dag. Deilig! Tenkte jeg skulle få fyllt ut permisjons-skjema til NAV i dag. Så har jeg store planer om å få vasket noen få vindu til.

Bekkenet har vært litt mere snillt mot meg de siste dagene så derfor våger jeg ørlitt mer. Sikkert ikke så lurt men det føles litt godt å få gjort noe. :ler:

Skrevet

Ja jeg lurer faktisk på det for jeg er litt smågal på å få gjort ting og det har kommet nå de siste dagene. Men jeg får bare sette i gang for det er jo godt å få gjort litt også!

Tipper jeg skal få mannen til å sette opp stellekommoden nå i påska for nå begynner jeg å bli litt utålmodig på å få vasket og lagt på plass klær.

Men apropo, nå må jeg sette igang!!! ;)

Skrevet

Ja, skal gjøre det samme nå i påska jeg. Det blir bra å få klærne på plass!

Har du i det hele tatt begynt å tenke på sykehusbag? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...