Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt å høre det da uri!! :)

Ja det er nok bedre å glede seg enn å grue seg. Men det eneste jeg gruer meg til faktisk er at jeg skal miste mitt gode sinn og kjefte på mannen så han skal bli gær'n. Har hørt om en del som har gjort det og det vil jeg jo absolutt ikke... Men, men... han er klar over at jeg ikke mener noe hvis det skulle komme for vi har snakket om det.

Hvor mange år siden det er ja.... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men nå MÅ jeg legge meg mens jeg er trøtt! :ler:

Natta!!! :sove:

Skrevet

Føler meg eldgammel når vi snakker om åra.. :ler: Men nå er jeg jammen glad for at vi begynte tidlig... Håper bare ikke jeg blir bestemor før jeg passerer 40.. :forvirret:

:ler: syns det er ganske morsomt med hissige fødende kvinnfolk.. :ler:

Jeg var ikke den som slengte mest med leppa, men jeg kom nok med noen kommentarer av og til... Det gikk mest utover hendene til mannen.. :ler: Mener, det er jo urettferdig at mannfolka skal gå helt smertefritt gjennom fødselen.. :twisted:

:ler:

Tror uansett ikke mannen din blir såra om du sier noe upassende under fødselen.. Det er jo ikke vondt ment, det er bare så godt å få det sakt under de intense smertene ;)

Skrevet

Gammel ja, du er vel ikke så mange dagene eldre enn meg mener jeg å huske. :klø:

Jeg skulle gjerne har startet før jeg men mannen ville ikke og nå er jeg forsåvidt glad for det.

Hendene ja!!! :ler: Mannen elsker jo at jeg tar de hardt da så da vil han vel også like fødselen. :ler:

Skrevet

Tror vi er samme året..? -80 er jeg vertfall ;)

:ler: Han kommer seg godt gjennom fødselen om han liker å få skvist hendene.. Rart det der da. Men det er jo forskjell på hva folk liker.. :ler:

Han har vel noen sterke klyper.. Håper jeg for hans del... :ler:

Skrevet

Jeg har avtalt med mannen at jeg ikke skal holdes ansvarlig for noe jeg sier eller gjør under fødselen :ler:

Han sa at det var en avtale så lenge jeg klipte neglene mine før vi dro til sykehuset :legrine:

Håper du får en fin dag! :)

Skrevet

Blir det for ille, får mannen fortelle hva man har sagt under fødselen, så kan man se om man husker det eller ikke :) Hørte om ei som konstant ville bite mannen i hånda, så be dem passe på det, i hvertfall. Kanskje ta med en bitering?

Skrevet

:hoppe: for 29 uker! Håper ukene dine vil gå like fort som mine gjør nå. Hvis du vil, så kan vi gjerne bytte "uke-tempo". Mine går nemlig aaaaaltfor fort!

Godt å høre at du gleder deg til fødselen! Jeg tror opplevelsen av den avhenger mye av innstillingen man har til den på forhånd... Det er en fantastisk opplevelse, som jeg faktisk kunne gjort hver eneste dag, for et sånt resultat som vi fikk :hjerter_rundt: Jeg tror nok mannen din har forståelse for at det kan komme "litt av hvert" utav deg under fødselen. Jeg advarte sambo på forhånd! Heldigvis sa jeg ikke et eneste skeivt ord til han under fødselen :rosasmil: Hadde ikke noe behov for å skjelle han ut... :ler2:

Ha en riktig fin helg, smile!

:kyss: , :kose: og :klem:

Skrevet

innom med en gigantisk fredags :klem:

Skrevet

:hoppe: for 29 uker!! :hoppe: Dette går jammen unna.

Godt at du gleder deg til fødselen. Gleder meg, jeg og. Er spent på en nysgjerrig måte på selve fødselen, og kjempespent på å møte krabaten! Er jo forberedt på at det jo vil bli vondt, men samtidig så sier alle at slike smerter glemmes fort når en får den lille i armene. :hjerter: Og dessuten så hjelper det null å gå og grue seg på forhånd, allikevel, så. :Nikke:

Godt tips, forresten, og inngå "avtale" med mannen. :) Jeg må ta meg en prat med min. :ler:

Skrevet

Jeg tror det viktigste med en fødsel er at man ikke blir redd. Hvis du blir redd/engstelig vil du produsere adrenalin som kan forstyrre dannelsen av kroppens eget smertestillende. Så jeg prøver å forberede meg på at det skal gjøre vondt, men at det ikke er farlig. Hvis noe går galt er jeg helt sikker på at kroppen min vil si ifra om det :)

Skrevet (endret)

:hoppe: så mye koselig besøk da og ikke minst så koslig diskusjon!!!! Jeg gleder meg bare enda mer av å lese alt dette!!! :hjerter:Må dele opp litt jeg!

Tror vi er samme året..? -80 er jeg vertfall ;)

:ler: Han kommer seg godt gjennom fødselen om han liker å få skvist hendene.. Rart det der da. Men det er jo forskjell på hva folk liker.. :ler:

Han har vel noen sterke klyper.. Håper jeg for hans del... :ler:

Jupp! Vi seiler i samme båt!

Ja han elsker det og jeg føler jeg aldri har nok krefter til det, så endelig skal jeg få klipt tilbake! :ler: JA han er sterk, det er det som er problemet egentlig, for min del ja! :sjenert:

Jeg har avtalt med mannen at jeg ikke skal holdes ansvarlig for noe jeg sier eller gjør under fødselen :ler:

Han sa at det var en avtale så lenge jeg klipte neglene mine før vi dro til sykehuset :legrine:

Håper du får en fin dag! :)

Negletipset skal jeg ta med meg!!! Takk ;) Ja jeg tror mennene forstår at en kan gå ut av sitt gode skinn men utrolig kjedelig hvis man gjør det.

Blir det for ille, får mannen fortelle hva man har sagt under fødselen, så kan man se om man husker det eller ikke :) Hørte om ei som konstant ville bite mannen i hånda, så be dem passe på det, i hvertfall. Kanskje ta med en bitering?

Ja! :ler: Men jeg tipper at det ikke blir noe diskusjonstema uansett etter fødselen, isåfall blir det en knallgod latter av det!!! ;)

Bite mannen??? :overrasket: Stakkars!!! :ler:

Jordmor fortalte om ei som skrek om og om igjen til mannen sin og lurte på hva i h***** han gjorde her inne??? Så gikk han mot døra og hun skrek enda verre: "Hvor i h***** skal du hen" :legrine: Håper ikke jeg blir sånn altså!!!!!

Endret av smile
Skrevet

:sjenert: Jeg tror dere har kommet lenger enn oss i prosessen. Joa, jeg gleder meg til å møte nurket, men har ikke egentlig tenkt at det er en realitet gnske snart.. Har nå 100% fokus på Tulla så vi selv kommer litt bakpå :forvirret:

Så jeg har ikke alle de følelsene dere snakker om, er mest sliten jeg :sjenert:

Skrevet
:hoppe: for 29 uker! Håper ukene dine vil gå like fort som mine gjør nå. Hvis du vil, så kan vi gjerne bytte "uke-tempo". Mine går nemlig aaaaaltfor fort!

Godt å høre at du gleder deg til fødselen! Jeg tror opplevelsen av den avhenger mye av innstillingen man har til den på forhånd... Det er en fantastisk opplevelse, som jeg faktisk kunne gjort hver eneste dag, for et sånt resultat som vi fikk :hjerter_rundt: Jeg tror nok mannen din har forståelse for at det kan komme "litt av hvert" utav deg under fødselen. Jeg advarte sambo på forhånd! Heldigvis sa jeg ikke et eneste skeivt ord til han under fødselen :rosasmil: Hadde ikke noe behov for å skjelle han ut... :ler2:

Ha en riktig fin helg, smile!

:kyss: , :kose: og :klem:

Så kjekt å se deg tilbake og at du har tid til dagbokrunder da!!!! :overrasket: Imponerende!!! :kose:

Ja nå håper jeg ukene renner avgårde. Jeg begynner å innse at de gjør det nå og det trives jeg med!

Jeg tror også fødselinnstillingene har MYE å si for hvordan det går så jeg håper på det beste. Selvfølgelig er jeg innstilt på at det er vondt men jeg bare gleder meg så sykt til å møte den lille at foreløpig skygger det over!

Godt å høre at du hadde en så fin fødselsopplevelse også!

God helg til deg også Burpemor!

innom med en gigantisk fredags :klem:

Takk, den var gullagod!!! Prøver å gi noe lignende tilbake: :klem:

:hoppe: for 29 uker!! :hoppe: Dette går jammen unna.

Godt at du gleder deg til fødselen. Gleder meg, jeg og. Er spent på en nysgjerrig måte på selve fødselen, og kjempespent på å møte krabaten! Er jo forberedt på at det jo vil bli vondt, men samtidig så sier alle at slike smerter glemmes fort når en får den lille i armene. :hjerter: Og dessuten så hjelper det null å gå og grue seg på forhånd, allikevel, så. :Nikke:

Godt tips, forresten, og inngå "avtale" med mannen.  :) Jeg må ta meg en prat med min.  :ler:

Ja det går unna og det er så herlig!!! :hjerter:

Ja jeg er også veldig nysgjerrig på fødselen, gleder meg til å oppleve at kroppen jobber etter instinkt. Helt sant at det er jo ikke vits i å gå å grue seg på forhånd men det er kanskje lett for oss å si som ikke gjør det. JEg kan jo skjønne at det ikke er noe ålreit å grue seg til en fødsel heller for det er absolutt ingen vei tilbake nå.

Er du ferdig med jakken forresten???

Jeg tror det viktigste med en fødsel er at man ikke blir redd. Hvis du blir redd/engstelig vil du produsere adrenalin som kan forstyrre dannelsen av kroppens eget smertestillende. Så jeg prøver å forberede meg på at det skal gjøre vondt, men at det ikke er farlig. Hvis noe går galt er jeg helt sikker på at kroppen min vil si ifra om det :)

Ja det er sant! Men jeg aner jo ikke om jeg blir redd under fødselen, jeg vil jo tro jeg blir det hvis det skulle skje noe underveis der jeg føler at jeg ikke har helt kontroll.

Skrevet
:sjenert: Jeg tror dere har kommet lenger enn oss i prosessen. Joa, jeg gleder meg til å møte nurket, men har ikke egentlig tenkt at det er en realitet gnske snart.. Har nå 100% fokus på Tulla så vi selv kommer litt bakpå :forvirret:

Så jeg har ikke alle de følelsene dere snakker om, er mest sliten jeg :sjenert:

:klem: Det skjønner jeg godt. Det har jo vært ekstra mye for dere etter jul! Men jeg håper at du kan glede deg etterhvert eller virker det skremmende? Har du tid til å lese litt mer i noen bøker så kanskje det ikke blir så fjernt? Men forhåpentligvis er det en god del uker igjen enda!!! :klem: :klem: :klem:

Skrevet

Innom for å ønske deg en koslig fredagskveld:klem:

Skrevet

Nå holder jeg på å lage pastasalat! :sikle: Det blir digg!!!

I kveld skal vi kose oss med god mat og jeg har kjøpt smågodt!!! :hoppe:

Er forresten ikke helt bra i skrotten enda og jeg begynner å bli litt stemmeløs også.... :sur:

Men nå er det fredag og vi skal bare kose oss!!!!

Skrevet
Innom for å ønske deg en koslig fredagskveld:klem:

Takk det samme loevinna, nå skal vi kose oss her iallefall! Sender over litt digg til deg også jeg! ;)

Skrevet
Takk det samme loevinna, nå skal vi kose oss her iallefall! Sender over litt digg til deg også jeg! ;)

Takk det var veldig snilt! Pastasalat hørtes godt ut. Etter min lille handling på vei hjem fra jobb idag, så har jeg da valget mellom knekkebrød med cottage cheese og en klatt jordbærsyltetøy... eller ostepop.... :sjenert::ler:

og nå er min kjære på handletur, så blir spennende å se hva han ender opp med :legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...