Kylling Skrevet 5. mars 2007 #2262 Skrevet 5. mars 2007 Innom for å si hei til smilesola vår. Sukk, hikking..! hA EN FIN KVELD!
smile Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #2263 Skrevet 5. mars 2007 Ja hikking var veldig søtt!!! Men det er jo ikke godt da.... Jeg drakk et glass med sjoklademelk nå og jammen likte dne lille det gitt..... Liker ikke å drikke vanlig melk så av og til tar jeg meg sjokolademelk for å få i meg kalsium, og snike inn noe søtt da Vi har faktisk lagt oss ganske tidlig i det siste. Dvs i disse tider og jeg har stått opp i rett tid. Egentlig har det vært ganske godt så jeg har tenkt å prøve å fortsette med det. Men først må jeg bare strikke litt til.
Impala Skrevet 6. mars 2007 #2264 Skrevet 6. mars 2007 (endret) Så mye rart man skal oppleve. Tipper jeg kvekker til når den lille begynner å hikke ja Men først gleder jeg meg til å kjenne at den sparker og rører seg der inne, ikke slik som nå der jeg kanskje tror at jeg kjenner noe inninmellom Endret 6. mars 2007 av Impala
Frida Frosk Skrevet 6. mars 2007 #2265 Skrevet 6. mars 2007 Ble litt skremt når jeg leste at permisjonssøknaden skulle leveres 3 måneder før forventet fødsel, men så kunne jeg jo bare puste lettet ut igjen... Hikking er visst helt normalt. Lille Skurt har hikket begge de siste gangene på kontroll, og jordmor sa det var veldig vanlig og at det ville de også gjøre ettter fødsel. Tror ikke det var så ubehagelig for de små knøttene heller. Ha en fin dag, vennen.
smile Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2266 Skrevet 6. mars 2007 Så mye rart man skal oppleve. Tipper jeg kvekker til når den lille begynner å hikke ja Men først gleder jeg meg til å kjenne at den sparker og rører seg der inne, ikke slik som nå der jeg kanskje tror at jeg kjenner noe inninmellom ← Ja det blir enda bedre når du tydelig kjenner spark og det er ganske så deilig også! Jeg ble med en gang mmye roligere for da kunne jeg enkelt sjekke selv at det virkelig er liv der. Ble litt skremt når jeg leste at permisjonssøknaden skulle leveres 3 måneder før forventet fødsel, men så kunne jeg jo bare puste lettet ut igjen... Hikking er visst helt normalt. Lille Skurt har hikket begge de siste gangene på kontroll, og jordmor sa det var veldig vanlig og at det ville de også gjøre ettter fødsel. Tror ikke det var så ubehagelig for de små knøttene heller. Ha en fin dag, vennen. ← Ja hikking er helt normalt fra disse tider. Det er jo godt å se at det fungerer men jeg synes jo selv at det er slitsomt å hikke.... En fin dag til deg også!!!
smile Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2267 Skrevet 6. mars 2007 I dag sov jeg lenge igjen... :klø: Har visst litt behov for søvn. Så nå har jeg akkurat spist frokost, tatt meg en dusj og pusler fortsatt rundt i morgenkåpa. Ute snør det.... tenkte at det kunne bli vår jeg nå... Nå skal jeg lage meg en god kopp med te og brodere litt på dåpskjolen før jeg skal til fysio igjen.
Burpen Skrevet 6. mars 2007 #2268 Skrevet 6. mars 2007 Men jeg håper så inderlig at den vil være der mye lengre for jeg har ikke bare god erfaring med premature gjennom jobben. Problemet er ofte seinskader som ikke så altfor mange snakker om. ← For all del,- jeg hadde ikke latt Burpelita komme ut i uke 28, uansett hvor lyst hun hadde hatt Men ordet "overleve" var et godt ord å ha i bakhodet Jeg har gitt Brupelita en "skjennepreken" hver eneste kveld, helt fram til vi kom over i mars, om at hun pent hadde å holde seg innabords litt til Hvordan ligger lillesmile i magen nå? Hikking er grenseløst plagsomt når hodet er ned... Skammer meg nesten når jeg sier at noe den lille skatten min gjør, plager meg, men det ER faktisk plagsomt! Ha en flotters dag! :kys_2:
smile Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2269 Skrevet 6. mars 2007 (endret) Ja overleve er et godt ord. Men når jeg var i uke 23-24 kan de jo redde og da husker jeg at jeg tenkte at det er på en måte litt delt det der. Nesten sånn at ungen ikke skulle få leve for en hver pris om den ikke ville det selv. Men det er heldigvis noe jeg slipper å tenke på nå og det kan godt hende det ville blitt annerledes om jeg uheldigvis skulle være i det tilfelle... Vet du, jeg aner ikke helt hvordan lillesmile ligger for den snur og driver på hele tiden synes jeg. Noen ganger ligger den med beina opp og noen ganger er det hopping på blæra. Men det har blitt mer og mer opp nå. (og på navlen min som jeg mer enn gjerne vil ha i fred) Ja jeg må også innrømme at noe er plagsomt men det er ikke hikking, men når den snur seg... Det føles som om hele magen vrir seg og i det øyebliket blir det sånn ubehagelig vrengning innvending. Litt vanskelig å forklare.... Forresten våknet jeg i natt der jeg følte jeg måtte rive av dynetrekket fra puppen min. Det satt fast liksom... Lurer på om det er fordi jeg lakk. Har glemt å sjekke dynetrekket om det er noen flekker på det. Men det var iallefall tørket og klistret til dyntrekket. Hmmmm-mye rart en skal oppleve. Endret 6. mars 2007 av smile
Mrs N Skrevet 6. mars 2007 #2270 Skrevet 6. mars 2007 Burpen: Jeg er glad det ikke bare er jeg som føler at det er "plagsomt" når babyen ligger med hodet ned og hikker. Jeg synes knøttet her snur seg ned når han skal hikke bare fordi det kjennes ekstra godt for meg Kjenner det i alle fall i hele nedre del av magen og området rundt skambeinet. Men hikking er vel for at de skal få trene på å puste når de kommer ut, så da får man bare finne seg i det smile: Når Tiny snur seg får jeg utrolig sterke assosiasjoner med Alien-filmen jeg I går satt jeg med hendene over på siden av magen fordi jeg strikket på babyteppet og plutselig var han der og dyttet under armen min. Han driver på sånn hele tiden. Plutselig er føttene nede og plager blæra mi, plutselig er de oppe og torturerer ribbeina mine (jeg har faktisk fått blåmerker på huden rundt ribbeina på venstre side fordi de ikke helt tåler presset fra livmoren, så det er ikke helt ønskelig med en fot der ) Nesten så jeg gleder seg til det blir dårlig med plass for han og han blir nødt til å ligge i ro
smile Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2271 Skrevet 6. mars 2007 Huff, blåmerker??? Unnskyld at jeg ler altså...Men jeg tror ikke den ligger helt i ro allikevel selv om den snur seg... Men det er jo ikke så mange uker til de fleste gjør det
Mrs N Skrevet 6. mars 2007 #2273 Skrevet 6. mars 2007 Ja, huden er gul og rød i hele det området (slik blåmerker blir når de holder på å gå bort).. noen dager er det mer rødt og nesten blått. JM påstår at det ikke er så uvanlig så da stoler jeg på det Og huff, ikke nevn snop da!
smile Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2274 Skrevet 6. mars 2007 Jøss, det høres jo ikke noe godt ut da.. Snop ja... tror jeg må og pusse tenner så jeg ikke får smaken på noe. Det pleier å hjelpe en kort stund...
Vannmelon Skrevet 6. mars 2007 #2275 Skrevet 6. mars 2007 Du kan få ganske rene tenner hvis du skal pusse dem hver gang du har lyst på godteri... Tannlegen blir sikkert kjempeglad.
smile Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2277 Skrevet 6. mars 2007 Ja men det blir dessverre ikke gjort hver gang vannmelon! Nå har jeg trent bekkenbunn hos fysio. Blir ganske sliten etter sånn trening så egentlig har jeg lyst til å men det begynner å bli litt sent, og litt for tidlig for natta enda. Dessuten er det jo frustrerte fruer! Men jeg fikk så sinnsykt lyst på potetgull med ost og løk!!! Det har jeg ikke spist på leeeeenge men nå melder behovet seg stort! Tror jeg skal ringe mannen og høre om han rekker butikken før han kommer hjem.
Kakao Skrevet 6. mars 2007 #2278 Skrevet 6. mars 2007 Blåmerker? Hjelpe meg! Min lille krabat har en forkjærlighet for å presse ett eller annet (hodet? rompa?) ut på høyre side av magen. Aldri på venstresiden. Magen blir asymmetrisk og skikkelig hard der hvor krabaten presser. Det er litt gøy. For hun gjør ikke så masse sprell av seg, enda. Har du merket noe av disse kynnerne? Tror det skal kjennes som sammentrekninger inni magen. Livmora som skal øve seg. Jeg har ikke kjent noen enda.
Frida Frosk Skrevet 6. mars 2007 #2279 Skrevet 6. mars 2007 Blåmerker? Hørtes ikke godt ut. Enig i at det er litt Alien-aktig når de snur seg inni magen. Merker at Skurt begynner å få mindre plass ja. Magen buler plutselig ut hos meg også, Kakao. Kynnere har jeg visst også ifølge jordmor. Det kjennes nesten ut som litt mensenvondt også blir magen knallhard. Er visst normalt, men hun sa at det likevel var et signal om at kroppen trengte å ta det med ro. Hvertfall hvis man får mye av det.
Kakao Skrevet 6. mars 2007 #2280 Skrevet 6. mars 2007 Ok, mensenvondt og knallhard mage. Har jo hatt veldig hardt mageskinn nederst på magen en del ganger. Kanskje det er litt livmor-trening.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå