smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2221 Skrevet 1. mars 2007 Nei det er ikke så uvanlig visstnok Mrs N. Har sjekket litt i dag. Nå skal jeg ikke klemme eller noe på de for det vil bare før til økt produksjon og det ser jeg helst at det venter litt.... Fikk kjøpt meg to par ammeinnlegg i ull i dag. Må kjøpe sånn vanlig også for det er visst ikke bra å ha ull rett på puppen for det blir tett og kan føre til sopp og det er visst noe stort herk! Tenker det kan være greit å ha ammeinnlegg liggende nå i tilfelle jeg skulle begynne å lekke for alvor.... Jeg fikk også kjøpt meg en enkel bomullsgenser fra H&M. Jeg svetter så mye om dagen så jeg trenger et enkelt skift men nå må jeg snart slutte å kjøpe mer mammaklær... I dag har jeg vært til behandling... Nå må kommer en liten klage så de som ikke orker å lese dette kan glatt hoppe over dette avsnittet men jeg må bare lufte meg. JEG ER DRITTLEI HELE SVANGERSKAPET!!! Men det skyldes nok bekkenløsningen som slettes ikke blir noe bedre. Har begynt å få så vondt foran også nå så jeg er så drittalei. Må innrømme jeg misunner alle gravide som kan få gjort litt husarbeid, handlet inn mat selv, har overskudd, får klippet tærne uten vondt og kan få på seg klær på en normal måte. Jeg håper bare at jeg slipper å slite med dette lenge etter fødselen også.... Negative meg..... Mannen er flink og hjelper til men jeg føler allikevel at jeg maser mer enn nok og jeg ser han også er lei. Det var så sinnsykt godt da mamma og pappa var her for de gjorde alt! Jeg smørte vel brødskiva mi selv ellers ble jeg oppvartet som en gudinne.... Jaja.... jeg får si som mannen at 1/3 er vel overstått men hadde det bare blitt bedre.... Er lei av å være snill pike og si hele tiden at "joda det går helt greit" når folk spør. Hva skal jeg si da??? Har mest lyst til å ...... Og aldri i verden om tanken frister på å gi den stakkars, uskyldige babyen søsken. PUH!!! Jaja, dette ble en skikkelig utblåsning med masse klaging!!!! Nå skal jeg hvile meg litt til på sofaen før vi tar en liten helgerydding-vask (den tar mannen) I helga får jeg besøk. På en måte gleder jeg meg masse men jeg vet at jeg ikke klarer å slappe av 100% som jeg gjør ellers. Men det blir godt å prate om litt andre ting, lage god mat og koble ut litt.
smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2222 Skrevet 1. mars 2007 I kveld må jeg og mannen sette oss ned med søknadspapirer for permisjon. Den skal visst leveres senest 3 mnd. før forventet fødsel. Så det er på tide får man si... Men jeg fikk den først av sjefen på fredag da. Tipper vi går for 44 uker og 100% men jeg vil være hjemme lengst mulig med lillesmile, men det vil mannen også da så vi får ta en diskusjon på det
Daria Skrevet 1. mars 2007 #2223 Skrevet 1. mars 2007 Det er alltid lov å blåse ut på KG -det hender man føler seg bedre av det også... Siste lokalnytt er forresten at de bygger om på senteret -river vegger og trapper og står i. Vet ikke hva det skal bli, men skal holde deg oppdatert
smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2224 Skrevet 1. mars 2007 Huff, ja det hjelper faktisk litt! Jepp, keep me updated!!! Det dumme er bare at jeg får litt hjemlengsel... Neida jeg er ikke hormonell!! Men det er mulig jeg gjør noe med det faktisk. Må bare sjekke ut litt billetter osv.
Kakao Skrevet 1. mars 2007 #2225 Skrevet 1. mars 2007 Jeg synes det er rart du har klart deg så lenge før en slik utblåsning, jeg.. Har vært imponert over hvordan du har klart å klage så lite, mtp så mye vondt som du har hatt. Håper virkelig plagene forsvinner så snart lillesmile er ute av magehulen sin. Tar nok litt tid før hormonene og leddene kommer seg, men håper det går fort. Fikk kjøpt meg to par ammeinnlegg i ull i dag. Må kjøpe sånn vanlig også for det er visst ikke bra å ha ull rett på puppen for det blir tett og kan føre til sopp og det er visst noe stort herk! ←Ja, sopp er visst skikkelig herk å få vekk når en først har fått det. Men så synd at ullinnleggene ikke kan rett på puppen, da. Hva skal en ha i mellom? Blir jo voldsomt til "påbygning" om en skal ha papirinnlegg i tillegg, for de var jo ganske tykke i seg selv (Natusan). :klø: Kjøpte du dine ullinnlegg på apoteket? Tenkte jeg skulle kjøpe der, har ikke hørt noen tips om hvilke som er bra og ikke.
Daria Skrevet 1. mars 2007 #2226 Skrevet 1. mars 2007 Jepp, keep me updated!!! Det dumme er bare at jeg får litt hjemlengsel... Neida jeg er ikke hormonell!! Men det er mulig jeg gjør noe med det faktisk. Må bare sjekke ut litt billetter osv. ← Man trenger da ikke være hormonell for å få hjemlengsel -på dårlige dager bør jeg ikke se Østlandssendingen... Hjem og bli bortskjemt en stund?
smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2227 Skrevet 1. mars 2007 (endret) Jeg synes det er rart du har klart deg så lenge før en slik utblåsning, jeg.. Har vært imponert over hvordan du har klart å klage så lite, mtp så mye vondt som du har hatt. Håper virkelig plagene forsvinner så snart lillesmile er ute av magehulen sin. Tar nok litt tid før hormonene og leddene kommer seg, men håper det går fort. Ja, sopp er visst skikkelig herk å få vekk når en først har fått det. Men så synd at ullinnleggene ikke kan rett på puppen, da. Hva skal en ha i mellom? Blir jo voldsomt til "påbygning" om en skal ha papirinnlegg i tillegg, for de var jo ganske tykke i seg selv (Natusan). :klø: Kjøpte du dine ullinnlegg på apoteket? Tenkte jeg skulle kjøpe der, har ikke hørt noen tips om hvilke som er bra og ikke. ← Takk for gode ord Kakao. Jeg har nok hatt mine små stunder før også men jeg har følt at jeg har greid meg bra men nå er jeg bare lei, lei og atter lei!!!! Jeg føler meg skikkelig satt lenge før jeg får født barnet.... Ja en må bruke sånn engansinnlegg under. Har sett andre har gjort det men det blir nok litt klump ja. Jeg kjøpte ull-ammeinnlegg på babyshop. 2 par for 129,50,- Jeg sjekket apoteket først men de var en god del dyrere (ca 110,- for ett par) selv om de jeg kjøpte kunne ha vært ørlitt større. (medium) Men da får jeg heller legge inn to pads på en pupp.... Så skulle jeg få låne noen av svigerinna mi også så da trenger jeg vel ikke flere i ull tenker jeg. Det er visst ingen fordel at de er for små! Man trenger da ikke være hormonell for å få hjemlengsel -på dårlige dager bør jeg ikke se Østlandssendingen... Hjem og bli bortskjemt en stund? ← Nei sant nok det altså. Østlandssendingen ja Ja det hadde vært godt å bli litt bortskjemt igjen men jeg får se om jeg orker rett og slett. Må jo ha hjelp for å få levert å og hentet bagasje selv om de hjelper meg nok mer enn gjerne med det Endret 1. mars 2007 av smile
Gjest uri Skrevet 1. mars 2007 #2228 Skrevet 1. mars 2007 Stakars deg Vet hvordan du har det, og det er ikke bra.. Klag og syt og grin og kjeft så mye du bare orker.. Jeg har skjelt ut begge jentene jeg mens de var i magen Man blir så redusert når det er sånn som du har det nå.. Alt er tiltak og pyton!! Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg gått til behandling under svangerskap og etter.. Du er heldigvis i gang nå, og gjør så godt du kan for å få hjelp etterpå og.. Får uansett satse på at det går over når lillesmile har komt til verden Er det snart dags for et magebilde eller?
Mrs N Skrevet 1. mars 2007 #2229 Skrevet 1. mars 2007 Føler med deg jeg smile. Har ikke hatt så vondt i bekkenet i det siste, men så har jeg bare begynnende bekkenløsning da. Skal være godt å bli ferdig med svangerskapet ja! En fødsel er kanskje noe av det vanskeligste man kan gå igjennom, men personlig synes jeg de 9 månedene er mye verre
smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2230 Skrevet 1. mars 2007 Stakars deg Vet hvordan du har det, og det er ikke bra.. Klag og syt og grin og kjeft så mye du bare orker.. Jeg har skjelt ut begge jentene jeg mens de var i magen Man blir så redusert når det er sånn som du har det nå.. Alt er tiltak og pyton!! Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg gått til behandling under svangerskap og etter.. Du er heldigvis i gang nå, og gjør så godt du kan for å få hjelp etterpå og.. Får uansett satse på at det går over når lillesmile har komt til verden Er det snart dags for et magebilde eller? ← Jeg kjefter heldigvis ikke så mye på magen men mer på mannen... Så nå stakk han ut døra og jeg ble bare mer sint.... Huff! Ja alt er tiltak og pyton. Venninner tilbyr seg å finne på noe og at vi skal ut men jeg får jo vondt bare av å høre det blir nevnt.... Ja heldigvis har jeg fått god hjelp men de siste behandlingene har ikke gjort at det har blitt bedre men det er sikkert bedre enn om jeg ikke har gått dit. AKkuat det orker jeg ikke tenke på. Magebilde ja... Skal se om mannen kan få tatt noe snart igjen. Føler med deg jeg smile. Har ikke hatt så vondt i bekkenet i det siste, men så har jeg bare begynnende bekkenløsning da. Skal være godt å bli ferdig med svangerskapet ja! En fødsel er kanskje noe av det vanskeligste man kan gå igjennom, men personlig synes jeg de 9 månedene er mye verre ← Du skal bare være glad du har begynnende bekkenløsning men vær forsiktig!!! Det kan fort bli verre med en liten overbelastning! Ja jeg må si meg enig. Fødselen er sikkert ikke noe ålreit men det blir godt å slippe å gå sånn også! Akkurat nå skulle jeg gjerne født for å slippe mer....
Burpen Skrevet 1. mars 2007 #2231 Skrevet 1. mars 2007 Jeg kjenner meg så innmari godt igjen i det du skriver, vennen... Har følt det sånn mange ganger jeg også, når bekkenet har krangla som værst! Når folk spør om hvordan det går, har jeg bare lyst til å skrike dem oppi trynet at jeg har det forjævli, men man kan jo liksom ikke det heller... Jeg skjønner ikke hvorfor folk MÅ spørre om det, når de ser jeg har det vondt. Gni det inn, liksom! Men vet du? Jeg tror du vil bli bedre igjen når du bikker over 30 uker Det gjorde hvertfall jeg! Bekkenet har jo krangla innimellom, men ikke på langt nær så mye som tidligere... Må dere søke om permisjon allerede 3 måneder før termin....!? Håper dere finner utav hvordan dere skal løse kabalen :rosasmil: Ha en fin torsdagskveld
smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2232 Skrevet 1. mars 2007 Det hadde vært godt om det hadde blitt bedre når jeg bikker over 30 uker ja men de siste ukene har det bare blitt verre.... Godt det er flere som har lyst til å vræle opp i trynet på de som spør. Jeg prøver å gå mest mulig normalt også da så det er ikke alltid folk ser det heller tror jeg, men det er jo mange som kommenterer det. Ja det står visst 3 mnd. før.... Men nå er jo mannen fortsatt borte da. Lurer på om han dro på butikken, men handlelista ligger igjen her... En fin torsdagskveld til deg også Burpen!!! Nå har jeg laget meg kakao og ostesmørbrød. Har laget til mannen også men....
smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2233 Skrevet 1. mars 2007 Tror jeg bare finner senga jeg Må få ordnet litt til her før vi får besøk men det gjenstår heldigvis ikke så mye. Akkuart nå orker jeg ikke mer. Natta alle søte piker!!!
Vannmelon Skrevet 1. mars 2007 #2234 Skrevet 1. mars 2007 Kjedelig at du skal ha så vondt! Må være fælt å ikke ha mulighet til å komme seg noe særlig ut. Du har lov til å la det slippe ut noen ganger! Skjønte det sånn på permisjonssøknaden at man fikk penger fra maksimalt tre måneder før man sendte inn søknaden? Håper jeg ikke har misforstått noe... Er vel tre måneder igjen for begge to nå. Håper mannen kom tilbake i tide til kakao og ostesmørbrød...
smile Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #2235 Skrevet 1. mars 2007 Skjønner ikke helt det der med permisjon jeg. Men maksimalt tre mnd før, dvs si om jeg leverer over tidsfristen så får jeg ikke penger for de dagene som går under 3 mnd? Skjønte det ikke helt men det er visst det som står ja.... Vi har faktisk ikke fått fyllt ut enda men det ser ut til å være fort gjort. Har du/dere levert? Ja jeg laget ostesmørbrød men mannen har ikke tatt de enda.... Han var nok litt sur... Natta!!
smile Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #2236 Skrevet 2. mars 2007 (endret) Ny dag, det er helg og vi har tatt gull!!! Tid for en Endret 2. mars 2007 av smile
Vannmelon Skrevet 2. mars 2007 #2237 Skrevet 2. mars 2007 Skjønner ikke helt det der med permisjon jeg. Men maksimalt tre mnd før, dvs si om jeg leverer over tidsfristen så får jeg ikke penger for de dagene som går under 3 mnd? Skjønte det ikke helt men det er visst det som står ja.... Vi har faktisk ikke fått fyllt ut enda men det ser ut til å være fort gjort. Har du/dere levert? ← Jeg forsto det sånn at man kan levere inn et par mnd etter fødsel, og likevel få dekket de tre månedene som har vært? Vi har ikke levert inn, men arbeidsgiver syns det er på tide. Må visst sende en egen søknad dit (en vi forfatter selv) med kopi av terminbekreftelse fra lege/jordmor. Så får man en bekreftelse tilbake på når man går ut i permisjon og når man går ut i jobb igjen (tror dette holder som bekreftelse hvis mannen skal ha litt av permisjonen, noe han skal ha her - vi må bare finne ut hvor mye i tillegg til fedrekvota). Tror ikke jeg får sendt noe til NAV før jeg har fått tilbake dette, men får høre med dem. Vet du noe om det? Forresten er lovbestemt ferie et tillegg til permisjonen, enten ved å stoppe permisjonen midt i, eller ta den rett etter permisjon... Jeg syns hele greia er ganske forvirrende her jeg sitter og regner på uker og måneder og prøver å være rettferdig mot begge, men litt ekstra rettferdig mot meg selv
Toblerone Skrevet 2. mars 2007 #2238 Skrevet 2. mars 2007 Nå kan jeg lite om permisjon og søking der, men betyr ikke maks 3 måneder før at man tidligst kan levere søknad 3 måneder før? :klø:
Mrs N Skrevet 2. mars 2007 #2239 Skrevet 2. mars 2007 Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men her i landet kan du ikke sende søknaden inn før du har gått 27 uker (altså 3 måneder igjen).. Det høres mer fornuftig ut enn at man MÅ sende den inn 3 måneder før Ring og spør dem da vel
angelou Skrevet 2. mars 2007 #2240 Skrevet 2. mars 2007 Det er veldig forvirrende ja - har erfart at det ofte kan være lurt å ta en telefon til NAV hvis det er noe vi lurer på, og at det lønner seg å regne mye for å få mest mulig permisjon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå