smile Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2121 Skrevet 22. februar 2007 Har glemt å fortelle at jeg er helt ferdig med ulljakken til Nå skal jeg sy ferdig dåpskjolen, så strikke ullbuksen.
smile Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2122 Skrevet 22. februar 2007 Da har jeg spist en fortreffelig middag; potetball/komle eller hva en vil kalle det
Kakao Skrevet 22. februar 2007 #2123 Skrevet 22. februar 2007 Har glemt å fortelle at jeg er helt ferdig med ulljakken til Nå skal jeg sy ferdig dåpskjolen, så strikke ullbuksen. ←Så produktiv du er! Jeg er imponert. Den jakken ble sikkert nydelig! :-D Jeg lurte på det der med ammeinnlegg i ull, ser du har det på lista. Jeg var litt usikker pga at det er sommer, men tror jeg skal ha allikevel. De var ganske dyre de engangsinnleggene på matbutikken. (eller ihvertfall hvis de skal byttes etter hver mating? aner ikke jeg). Håper det går bra med deg nå. Ikke lett det du måtte gå gjennom med hunden.
smile Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2124 Skrevet 22. februar 2007 Takk Jakken ble bra ja selv om jeg ikke fant de knappene jeg hadde sett for meg men den ble fin altså! Hvordan går det med det da??? Jo jeg tenker ammeinnlegg i ull selv om det er sommer. Er livredd for brystbetennelse og har venninner som har fått det på sommeren også. De engangsammeinnleggene tror jeg nok ikke en bytter hver gang nei men det kommer jo helt an på hvor mye du lekker. Det lukter vel surt av de etterhvert hvis du ikke skifter ofte nok tenker jeg Usj, nei det var ikke lett med hunden vår. Må innrømme jeg har lurt på hva jeg har gjort men det kan jeg ikke tenke på nå, jeg har på en pussig måte klart å gjøre det. Nå er det :kaffe: -tid!
Kakao Skrevet 22. februar 2007 #2125 Skrevet 22. februar 2007 Jeg finner heller ikke fine knapper. Var så merkelige farger. Skal se litt mer. Jeg skal snart begynne å felle raglanfelling på skuldrene i tillegg til der hvor armene er festet til bolen. Jeg har aldri strikket sånn raglanfelling, og synes det blir så pent! Og så slipper man montering etterpå. Takk for innlegg-tipsene. Har satt ullinnlegg på lista mi. (Jeg er så redd for sopp på puppene, jeg... men brystbetennelse høres også greit ut å unngå )
Impala Skrevet 22. februar 2007 #2126 Skrevet 22. februar 2007 Når det gjelder hunden er jeg helt sikker på at du har gjort det rette Men gi deg selv lov til å både sørge over, og savne henne, det er helt naturlig. Syns du har gjort ett veldig voksent valg, og er imponert over at du klarte det helt alene Får notere ammeinnlegg i ull bak øret (har ikke akkurat satt meg så veldig mye inn i hva jeg trenger enda)
smile Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2127 Skrevet 22. februar 2007 Jeg finner heller ikke fine knapper. Var så merkelige farger. Skal se litt mer. Jeg skal snart begynne å felle raglanfelling på skuldrene i tillegg til der hvor armene er festet til bolen. Jeg har aldri strikket sånn raglanfelling, og synes det blir så pent! Og så slipper man montering etterpå. Takk for innlegg-tipsene. Har satt ullinnlegg på lista mi. (Jeg er så redd for sopp på puppene, jeg... men brystbetennelse høres også greit ut å unngå ) ← Jeg fant off-white hjerteknapper. Hadde egentlig lyst på en søt bamse eller noe men det hadde de ikke. Raglanfelling er kjempefint ja!!! Hadde ikke prøvd det før jeg heller men det var ingen sak, men det var veldig stramt å strikke i begynnelsen. Du skjønner straks hvor men det er visst helt normalt. Sopp er visst mer uvanlig enn brystbetennelse og skal visst litt til å få hørte jeg nettopp, men har du først fått sopp er det visst noe dritt! Babyen kan jo bli smittet på vei ut i fødselen. Jeg må innrømme jeg er mye mer redd for betennelse. Jeg er ikke noe ekspert på det med innlegg akkurat men tror det funker sånn og det er jo ikke sikkert du trenger så mye av det heller.... Når det gjelder hunden er jeg helt sikker på at du har gjort det rette Men gi deg selv lov til å både sørge over, og savne henne, det er helt naturlig. Syns du har gjort ett veldig voksent valg, og er imponert over at du klarte det helt alene Får notere ammeinnlegg i ull bak øret (har ikke akkurat satt meg så veldig mye inn i hva jeg trenger enda) ← Takk Impala! Ja det er det riktige men ufattelig trist for det, jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg kommer over det. og ja jeg må nok få lov til å sørge fremover og det blir egentlig godt men nå gleder jeg meg til mannen kommer hjem så jeg kan få gråte litt i armskroken hans. Han fikk jo ikke sagt hade til henne en gang for dette ble litt bråbestemt fra min side selv om det lå i luften. Det er nettopp derfor jeg tenker i dag "hva i huleste er det jeg har gjort"..... :klø:
Frida Frosk Skrevet 22. februar 2007 #2128 Skrevet 22. februar 2007 Uff, så trist med boffsen. Men man kan jo ikke gå rundt å bekymre seg for at det skal skje noe med lilleSmile heller. Imponert over hvor flink og produktiv du er. Og ikke minst over alt du har handlet! Skulle ønske jeg var litt mer ajour, men har ikke kommet lengre enn at jeg har tenkt at Skurt må ha et sted å sove og at jeg må ha noe å trille knøttet i. Og når jeg skal få kjøpt det vet jeg heller ikke. Jaja, enda tre måneder igjen. Ha en fin kveld, vennen.
smile Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2129 Skrevet 22. februar 2007 Takk Frida frosk! Nei lillesmile skal få det så godt som mulig og jeg må nok glatt innrømme at hadde det ikke vært for lillesmile hadde vi nok ikke tatt livet av bofsen vår heller..... Prodiktiv ja.... Jeg synes ikke jeg er det jeg..... Mest sofasliter! Ja jeg fikk virkelig handleånden over meg i januar, så da var jeg raka blakk resten av mnd. Ikke så rart når jeg tok alt på en mnd kanskje Men hadde jeg ikke hatt så vondt bekken hadde jeg nok fordelt litt mer men jeg er såååå glad for det jeg har gjort. Det blir ikke noe bedre kjenner jeg! En fin kveld til deg også!
Petra Prøvedokke Skrevet 23. februar 2007 #2130 Skrevet 23. februar 2007 (endret) syr du dåpskjole også? er helt imponert over deg, jeg. :bukke: håper du får en strålende fredag! Endret 23. februar 2007 av Petra Prøvedokke
Burpen Skrevet 23. februar 2007 #2131 Skrevet 23. februar 2007 Grattis med ferdigstrikka jakke! Du er superflink Jeg støtter ammeinnlegg i ull, selvom det er sommer, ja! Brystbetennelse vil man neppe ha Hørtes kjempegodt ut med komle Vi hadde faktisk det på søndag, og jeg har lyst på det igjen! Hva er planene for helga da? Håper den blir fin, hvertfall! Stor helge til deg fra Burpen
smile Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #2132 Skrevet 23. februar 2007 (endret) syr du dåpskjole også? er helt imponert over deg, jeg. håper du får en strålende fredag! ← Takk Ja for sikkerhets skyld syr jeg dåpskjole i hardangersøm... Grattis med ferdigstrikka jakke! Du er superflink Jeg støtter ammeinnlegg i ull, selvom det er sommer, ja! Brystbetennelse vil man neppe ha Hørtes kjempegodt ut med komle Vi hadde faktisk det på søndag, og jeg har lyst på det igjen! Hva er planene for helga da? Håper den blir fin, hvertfall! Stor helge til deg fra Burpen ← Takk. Ja jeg tar ikke sjansen på noe annet enn i ull, dessuten trekker ull til seg væske så det ikke blir tett og fuktig der. Komle er knallgodt, festmiddag spør du meg. Planene for helga er å få hjem mannen og kose vilt og hemningsløst med han!!! ----> -----> ------> -----> ------> Jeg tror ikke jeg har gledet meg sånn før til å se han igjen!!! Så i dag skal jeg handle inn litt godt til helgen. Endret 23. februar 2007 av smile
smile Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #2133 Skrevet 23. februar 2007 Glemte helt å :hoppe: for lillesmile som har vært 24 uker i magen til mamman sin og mamman er 26 uker på vei!!!
Catus Skrevet 23. februar 2007 #2134 Skrevet 23. februar 2007 litt jeg også! Du, jeg er skikkelig imponert over deg. Først strikker du jakke, så skal du sy dåpskjole og strikke ullbukse! Inni alt dette har du nesten kjøpt inn alt det utstyret dere trenger til babyen! Det er da ikke måte på hvor effektiv du er! Litt misunnelig er jeg også, da jeg ikke liker hånadarbeid selv, og dermed ikke kommer til å ha noen hjemmelagede plagg til den lille som forhåpentligvis kan lages snart. Men jeg har flere plagg fra jeg var liten, og som mamma har laget. Så litt blir det jo likevel, dersom plaggene fortsatt er i god stand. :-D
Gjest uri Skrevet 23. februar 2007 #2135 Skrevet 23. februar 2007 Jeg sa jo at to uker kom til å gå fort Kose dere masse med å ta igjen det tapte Og så må jeg og skryte over hvor flink du er med strikking og sying... skulle ønske jeg og kunne..
smile Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #2136 Skrevet 23. februar 2007 litt jeg også! Du, jeg er skikkelig imponert over deg. Først strikker du jakke, så skal du sy dåpskjole og strikke ullbukse! Inni alt dette har du nesten kjøpt inn alt det utstyret dere trenger til babyen! Det er da ikke måte på hvor effektiv du er! Litt misunnelig er jeg også, da jeg ikke liker hånadarbeid selv, og dermed ikke kommer til å ha noen hjemmelagede plagg til den lille som forhåpentligvis kan lages snart. Men jeg har flere plagg fra jeg var liten, og som mamma har laget. Så litt blir det jo likevel, dersom plaggene fortsatt er i god stand. :-D ← Men du...jeg er hjemmeværende Bippe uten barn. Selv om det går med masse tid til kg hver dag så har jeg en god del tid til overs igjen Men det er veldig gøy ja og jeg koser med masse med håndarbeid Jeg håper også at dere får baby snart, om ikke annet så får dere jo en hjemmelaget baby! Å arve klær fra en var liten er jo kjempegøy da. Jeg har en bl.a bæsjbrun sparkebukse som er i full mote igjen Har kjøpt noen bodyer med brune striper på og det matcher helt. Litt vittig at det er på mote igjen. Jeg sa jo at to uker kom til å gå fort Kose dere masse med å ta igjen det tapte Og så må jeg og skryte over hvor flink du er med strikking og sying... skulle ønske jeg og kunne.. ← Ja du sa det men det skal sies at det har vært to rare uker. Den siste uka har egentlig gått fortere fordi jeg har hatt god hjelp av mamma og pappa. Men den har også vært veldig tung pga hunden vår.... Du kan jo du også da, du tover jo også lager du fine kort og julekuler!!!!
smile Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #2137 Skrevet 23. februar 2007 Puh-for en dag. Jeg er visst ikke helt i slaget. Jeg startet med å dra til jordmor. Alt var helt bra og blodtrykket mitt var gått litt ned så altså ingen tegn til svangerskapsforgiftning!!!! Den lille hadde høye pulsslag i dag også (144) men det har jo vært høyt hele tiden. Etterpå fikk jeg gjort masse på butikken. Jeg fikk ganske fort kjøpt bursdags-gave til mannen noen dager før han fyller og det er jo storartet!!!! Så nå håpe jeg han blir fornøyd Nå er jeg veldig sliten og har tenkt å tilbringe resten av dagen på sofaen med litt sying.
Loevinna Skrevet 23. februar 2007 #2138 Skrevet 23. februar 2007 Håper du får en fin helg! Og slappe av masse!
Kakao Skrevet 23. februar 2007 #2139 Skrevet 23. februar 2007 Så godt at mannen snart kommer hjem! Det blir koselig. Jeg har strikket alt stripemønsteret på kofta nå! Har igjen de to stolpene foran og kanten rundt halsen. Det står "strikk opp"... Jeg går ut i fra at jeg skal plukke opp masker etter beste evne og så strikke med de..? Har ingen andre forslag i alle fall. Gode nyheter fra jordmor, da! Bra blodtrykket hadde gått ned. Er du sikker på at 144 er høyt hjerteslag for babyen? Min krabat har ligget på 156, tror det er vanlig med 140-160 uten at jeg skal si det helt sikkert. Legen sa i alle fall at pulsen skulle variere ut i fra om babyen akkurat hadde sparket eller ikke. Ønsker deg ei god helg!
smile Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #2140 Skrevet 24. februar 2007 Håper du får en fin helg! Og slappe av masse! ← Takk, jeg skal nok prøve på det ja!!! Så godt at mannen snart kommer hjem! Det blir koselig. Jeg har strikket alt stripemønsteret på kofta nå! Har igjen de to stolpene foran og kanten rundt halsen. Det står "strikk opp"... Jeg går ut i fra at jeg skal plukke opp masker etter beste evne og så strikke med de..? Har ingen andre forslag i alle fall. Gode nyheter fra jordmor, da! Bra blodtrykket hadde gått ned. Er du sikker på at 144 er høyt hjerteslag for babyen? Min krabat har ligget på 156, tror det er vanlig med 140-160 uten at jeg skal si det helt sikkert. Legen sa i alle fall at pulsen skulle variere ut i fra om babyen akkurat hadde sparket eller ikke. Ønsker deg ei god helg! ← Ja det blir deilig at mannen kommer hjem snart!!! Du har jo kommet kjempelangt du også da!!! Nesten ferdig!!!! De kantene går kjempefort å strikke. Ja du skal plukke opp maskene ja! Det står vel at en skal ta opp 80 masker på de kantene nedover jakken, det ble altfor lite til meg så hele jakken bare snurpa seg. Dette måtte jeg rekke opp igjen og ta opp enda flere masker. Men dette kommer vel an på hvor stramt hele jakken er strikket også tror jeg. Lykke til! Det er så gøy!!! Ja det var godt å høre at alt var bra hos jordmor. I tillegg glemte jeg å litt for at jeg ikke har gått opp noe særlig. Det ser ut til at vekta har stabilisert seg bra etter jul og det er godt!!!! Men 144 er helt innen normalen ja, men lillesmile har ligget mellom 145 og helt opptil 160 hver gang og det er jo høyt men helt normalt. Alt mellom 120 og 160 var veldig bra sa de. Men jeg mener å huske at legen sa den gjerne gikk litt ned uti svangerskapet, altså ikke lå oppi 160 men jeg vet ikke. Samme det så lenge lillesmile storkoser seg i bassenget sitt! *********************** Nå er det helgevask og litt baking med god hjelp!!! Det er så deilig å få hjelp altså, kan ikke få sagt det nok! Ha en fin dag alle sammen!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå