Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Ser det blir utlyst mange stillinger som controllere, men hva er dette i forhold til en internrevisor? Hvilken utdannelse kreves for å bli controller?
Gjest Gjest_socruel_* Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Det er vel avhengig av hvilken bedrift/organisasjon du skal være controller for. Jeg jobber som controller, og i min jobb betyr det å lage budsjett og drive budsjettoppfølging og rapportering. Jeg er siviløkonom med fordypning i regnskap og finans, men det er mange veier til 'målet' her, som i så mange andre sammenhenger. Tror det er en del controllere som har gått veien via revisjon, men også via jobber der man har med regnskap og økonomisk analyse å gjøre. Er vel forskjellig hva hver enkelt legger i begrepet, men jeg oppfatter begrepet internrevisjon som mer knyttet til oppfølging av regnskap- og bokføringslovgivning enn økonomisk analyse, som er en stor del av min jobb. Internrevisjon kan også gå på revisjon av organisatoriske prosesser og prosedyrer. Dette ble kanskje mer forvirrende enn forklarende
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå