Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Uten tekst ← Kan man få befruktning med tekst da?? :klø:
G.A. Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Spørs hvor mange forsøk en må ha før det lykkes. Finner mange svar på ivf.no tror jeg. Første forsøk må betales selv, ca 10 000 i medisiner. Så får en litt støtte til 2 forsøk, og om en må ha 3 forsøk så dekkes alt. Med et forsøk mener jeg uthenting, befruktning, nedfrysing og innsetting av egg. Dersom en skal bruke et befruktet egg som alt ligger i fryseren, regnes ikke dette som et forsøk. Koster ca 2000-3000 å tine opp et egg og sette det inn.
Malama Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Du betaler maksimalt 15.000 i medsiner (det over det dekkes av staten, du må legeg ut, men får det igjen) og en egenandel på 1000 (eller er det 1500?) kroner til sykehuset for inntil 3 statlige forsøk (alså egenandel pr gang, medisin totalt sett) Ønsker du å ta forsøk på privat klinikk er det dyrere. Der er betalingen til klinikken langt høyere (og dersom det er utover de 3 forsøkene man får dekkes medsin til så må du betale all medsinen også) Edit: Fryseforsøk som nevnt over her kommer i tillegg til de tre forsøkene jeg nevner. Endret 16. oktober 2006 av Malama
Hermula Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 19000 inkl alt har jeg hørt om fra Tromsø
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå