Gjest -eline- Skrevet 26. oktober 2006 #21 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, men dessverre bare én, som jeg har arvet etter en onkel. Hva slags bord har du til dine stoler? Vi har fortsatt spisestua som vi kjøpte brukt for 500 kroner da vi kjøpte vår første leilighet sammen, tror aldri vi vil bytte ut den, har så mange gode følelser knyttet til den ← Ah, fin arv det Hvilket treslag? Palisander? Er ikke så mange av de høyryggede i Norge, hvertfall ikke som har vært til salgs (har fulgt med de siste 3 årene), i UK/Nederland derimot... Vi har arvet et gammelt teakbord av mormoren til kjæresten, ikke noe spesielt med det, men det er pent brukt og kjæresten har flotte julemiddagsminner (eneste gangen i året det ble brukt ) til det bordet, i tillegg er det plass til ganske mange (ileggsplater). Ser helt greit ut sammen med stolene, de gjør såpass mye av seg at det er greit at det er enkelt. Skjønner godt at dere tar vare på noe som har masse minner jeg, vi har tatt vare på endel selv (arv etter besteforeldre etc) Dog er faktisk de skandiastolene det første vi har kjøpt sammen, og de kjøpte vi leeenge før vi nå flytter sammen... gale mennesker kalles det
g@brielle Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #22 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Ah, fin arv det Hvilket treslag? Palisander? Er ikke så mange av de høyryggede i Norge, hvertfall ikke som har vært til salgs (har fulgt med de siste 3 årene), i UK/Nederland derimot... Vi har arvet et gammelt teakbord av mormoren til kjæresten, ikke noe spesielt med det, men det er pent brukt og kjæresten har flotte julemiddagsminner (eneste gangen i året det ble brukt ) til det bordet, i tillegg er det plass til ganske mange (ileggsplater). Ser helt greit ut sammen med stolene, de gjør såpass mye av seg at det er greit at det er enkelt. ← Den vi har er i palisander ja. For et nydelig treverk det er! Sikler litt på en stereobenk i palisander fra lauritz.com også, må nok tenke litt på den i helgen, auksjonen slutter mandag. Ellers høres det bra ut med teakbord til synes jeg - sikkert fordi det også er et treslag jeg er utrolig svak for Men det beste er jo at møbelet har en historie - det er veldig stas synes jeg. Da får man et hjem med sjel,uansett hva slags stil man har. Skjønner godt at dere tar vare på noe som har masse minner jeg, vi har tatt vare på endel selv (arv etter besteforeldre etc) Dog er faktisk de skandiastolene det første vi har kjøpt sammen, og de kjøpte vi leeenge før vi nå flytter sammen... gale mennesker kalles det ← Romantisk kaller jeg det! De stolene vil nok følge dere resten av livet <3 Vi har det slik med en blå 50-tallssalong som vi kjøpte via en annonse i avisen da vi bodde på 29 kvm og ikke engang hadde plass til bordet :D Men den var så fiiin at vi ikke klarte å la være å kjøpe den. Den ble oppbevart mange år på loftet hos ymse familiemedlemmer, før vi endelig fikk tatt den i bruk. De sa vi var helt sprø, men hvem har en utrolig stilig salong i stua nå? *fnis* Endret 27. oktober 2006 av g@brielle
Gjest -eline- Skrevet 27. oktober 2006 #23 Skrevet 27. oktober 2006 Den vi har er i palisander ja. For et nydelig treverk det er! Sikler litt på en stereobenk i palisander fra lauritz.com også, må nok tenke litt på den i helgen, auksjonen slutter mandag. ← ...vi har sånn vi Kjøpt på Fretex for et år siden, så ja, jeg er helt enig at den er lekker Ellers høres det bra ut med teakbord til synes jeg - sikkert fordi det også er et treslag jeg er utrolig svak for Men det beste er jo at møbelet har en historie - det er veldig stas synes jeg. Da får man et hjem med sjel,uansett hva slags stil man har. ← Det er jeg enig i, selvom jeg må innrømme at enkelte ting er greit å handle på IKEA (feks bokhyller til å ha alle disse hundre bøkene jeg har samla meg opp ). En liten miks av brukt, nytt, arvegods er det vel vi har, med hovedvekt på bruktfunn (hvem var det som sa at det å gå på loppis er billig? ) Romantisk kaller jeg det! De stolene vil nok følge dere resten av livet <3 ← Bra noen synes det Vi hadde litt noia da vi innså at vi faktisk vant den auksjonen med stolene, men samtidig så var det jo noe vi begge hadde lyst på... Og ja, de vil nok følge oss resten av livet, de har jo kvalitet til det Vi har det slik med en blå 50-tallssalong som vi kjøpte via en annonse i avisen da vi bodde på 29 kvm og ikke engang hadde plass til bordet :D Men den var så fiiin at vi ikke klarte å la være å kjøpe den. Den ble oppbevart mange år på loftet hos ymse familiemedlemmer, før vi endelig fikk tatt den i bruk. De sa vi var helt sprø, men hvem har en utrolig stilig salong i stua nå? *fnis* ← Hihi, så bra da Morsomt når man endelig får plass... Vi har ikke flyttet sammen helt enda (pga jobb etc) så foreløpig så står ting til lagring mens vi pusser opp, kan knapt vente til vi får alt på plass til rundt jul
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå