g@brielle Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Ettersom det er loppemarkedhøysesong nå, regner jeg med at det er flere enn oss som tilbringer noen timer på loppemarked hver helg. Synes derfor det hadde vært gøy å høre hva dere andre har kjøpt. Selv kjøpte vi - Norgesglass - Blomstret kreppsengetøy - Grønn Cathrineholm Lotus smørsmelter - Cordfløyelsbukser ( skal sy lappeteppe) - Dessertskåler i pressglass Gleder meg allerede til neste helg!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Heldige deg! Syns loppemarked er spennende, men bor på en liten plass et sted i landet der slikt omtrent ikke eksisterer. Den lokale menigheten prøver å arrangere loppemarked en gang i året, men da ser folk sitt snitt til å lever all slags crap de helst vil blir kvitt, men ikke gidder kjøre på dynga. Reelt sett er jeg interessert i ski og sykler til ungene mine. Kjøpte en skiboks til bilen sist jeg var på et skapelig loppemarked.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Noen som vet om noen loppemarked i Bergensområdet? Her i bygden hvor eg bor er det aldri noe sånt, men kunne godt tenke meg å gått på noen og kikket litt
Gjest -eline- Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Sjekk loppemarked.info for info om hvor og når det er loppis. Har ikke vært på loppis de siste ukene, har vært litt stille pga høstferie, men neste helg... Har kjøpt mye fint denne sesongen, bla: - 50-talls vegglampe - to norske designstoler i palisander&skinn (må dog restaureres) - en svensk 50-tallsstol, synes den var kjempekul - forskjellige typer kunstglass, både ting vi samler på og ting vi skal selge - glass i serien Britt fra Hadeland som vi samler på - platekasse i palisander - flere kjoler, skjorter, vest, smale belter, hatter... - bøker om hagestell (har fått hage nemlig...) - forskjellige Cathrineholm glassemaljeting (fat, vase, serviettringer ++) og myemye mer... Vi er på loppis hver helg i sesongene, gjerne flere hver helg, er rett og slett vår hobby. Går endel penger til tross for at det er ganske rimelig...
g@brielle Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2006 Vi er på loppis hver helg i sesongene, gjerne flere hver helg, er rett og slett vår hobby. Går endel penger til tross for at det er ganske rimelig... ← Hihi, det samme gjelder for oss. Loppemarked, auksjoner og Fretex er noe av det beste man kan bruke fritiden sin på
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har ikke kjøpt noe på loppemarked i høst, men har lyst til å svare her likevel. Det fordi vi fikk to gamle stoler som skulle ha vært levert på loppemarked av et familiemedlem. Det er lave lenestoler fra 50-tallet, som har vært lite i bruk, og dermed holdt seg veldig godt. De har utrolig fine linjer og ser ut som designstoler (uten at jeg har noen holdepunktet for det). I tillegg er de gode å sitte i, og alle gjestene våre syns de er så fine
g@brielle Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har ikke kjøpt noe på loppemarked i høst, men har lyst til å svare her likevel. Det fordi vi fikk to gamle stoler som skulle ha vært levert på loppemarked av et familiemedlem. Det er lave lenestoler fra 50-tallet, som har vært lite i bruk, og dermed holdt seg veldig godt. De har utrolig fine linjer og ser ut som designstoler (uten at jeg har noen holdepunktet for det). I tillegg er de gode å sitte i, og alle gjestene våre syns de er så fine ← Stoler fra rundt 50-tallet er helt fantastiske ja. Fargene, utformingen, stoffene.. også kvaliteten da! Jeg har nærmest en nevros med at jeg ikke klarer å la være å kjøpe slike når jeg kommer over de, så det mangler ikke akkurat på sitteplasser her hos oss
g@brielle Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2006 Skyver denne opp igjen jeg. Noen som fikk dratt en tur nå i helgen?
Gjest -eline- Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Japp, men siden det ikke var så mange loppis på Romeriket denne helga så var det jo stappefullt! Men fant jo noe i hvertfall. Kjøpte med meg en haug med tallerkner&asjetter fra en serie fra Porsgrund som vi har vurdert å begynne å samle på, koppene var desverre borte (om de ble solgt før/etter vet jeg ikke...de kan jo ha vært knust etc...), stort kakefat og en bolle i samme stilen, en nydelig vase i en serie som vi samler på (den grav jeg fram fra en pappeske, etter å ha gått gjennom flere allerede...), etpar andre vaser som jeg likte form/farge på, noen teakfat og en teakboks... i tillegg så plukket jeg med meg noen gamle Design Interiør-magasiner, en boks med oppskriftshefter, boka "Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet" (en av de beste bøkene jeg noen sinne har lest), noen cd-er, etpar juleduker og ei svart skinnveske. Kjæresten min klarte å plukke opp dette bordet & stoler på en bruktbutikk i helga, riktignok så måtte han ut med 700 kr og det trenger noe TLC, men Utopia Retro Modern hadde den trebente-utgaven med utsalgspris til 13.000 kr, og retromoderndesign.com har den trebente-utgaven til SEK 18.500 og den firbente til SEK 17.500 Det kalles et kupp!
g@brielle Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 23. oktober 2006 Kjæresten min klarte å plukke opp dette bordet & stoler på en bruktbutikk i helga, riktignok så måtte han ut med 700 kr og det trenger noe TLC, men Utopia Retro Modern hadde den trebente-utgaven med utsalgspris til 13.000 kr, og retromoderndesign.com har den trebente-utgaven til SEK 18.500 og den firbente til SEK 17.500 Det kalles et kupp! ← Nå ble jeg mektig misunnelig! Det er jo til og med billigere enn IKEAs kopi.. *grynt* :)
meta2 Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Vi endte opp med disco kule, binicel lego x 2, julpynt (2 nissesekker og slede), bøker, fjellsko, rolleblads til mor og bukse.
Gjest -eline- Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 Nå ble jeg mektig misunnelig! Det er jo til og med billigere enn IKEAs kopi.. *grynt* :) ← I know ...hadde det ikke vært for at vi allerede har drømmestolene så hadde vi fått ny spisestue med de der... Men et innskudd i lommeboka gjør jo ikke.no, er ikke akkurat som om vi går i pluss med denne hobbyen
Gjest Saramia Skrevet 24. oktober 2006 #13 Skrevet 24. oktober 2006 I know ...hadde det ikke vært for at vi allerede har drømmestolene så hadde vi fått ny spisestue med de der... Men et innskudd i lommeboka gjør jo ikke.no, er ikke akkurat som om vi går i pluss med denne hobbyen ← De så vonde ut
Gjest Saramia Skrevet 24. oktober 2006 #14 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg gjorde et skikkelig kupp for et par helger siden på loppemarked. Kjøpte en undulat med bur for 20 kroner
Gjest -eline- Skrevet 24. oktober 2006 #15 Skrevet 24. oktober 2006 De så vonde ut ← De er faktisk utrolig gode å sitte på, brede i setet og spilene er satt sammen slik at det er svikt i ryggen, er faktisk en av de bedre spisebordsstolene jeg noensinne har prøvd.
g@brielle Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 25. oktober 2006 De så vonde ut ← Men det kan jeg forsikre deg om at de ikke er. De føyer seg etter kroppen, slik at man sitter kjempegodt
Gjest -eline- Skrevet 25. oktober 2006 #17 Skrevet 25. oktober 2006 Men det kan jeg forsikre deg om at de ikke er. De føyer seg etter kroppen, slik at man sitter kjempegodt ← Har du slike?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #18 Skrevet 25. oktober 2006 til nå denne sesongen har jeg kjøpt noen fine mugger, mange fine skåler, kul ildfast form med lokk, en grønnplante, noen bøker, en tallerkenhylle og en krydderhylle (skal pusses opp og bli fiine), duk, sjal, hagesaks, masse kopperting til faren min, stål litermål (merkevare til 10.-), stilig liten rød smørsmelter, melsikt (kopp som man rister på), flere norgesglass og andre krukker, og sikkert flere ting. skal på loppis helgen som kommer også.
g@brielle Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #19 Skrevet 26. oktober 2006 Har du slike? ← Ja, men dessverre bare én, som jeg har arvet etter en onkel. Hva slags bord har du til dine stoler? Vi har fortsatt spisestua som vi kjøpte brukt for 500 kroner da vi kjøpte vår første leilighet sammen, tror aldri vi vil bytte ut den, har så mange gode følelser knyttet til den
g@brielle Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #20 Skrevet 26. oktober 2006 til nå denne sesongen har jeg kjøpt noen fine mugger, mange fine skåler, kul ildfast form med lokk, en grønnplante, noen bøker, en tallerkenhylle og en krydderhylle (skal pusses opp og bli fiine), duk, sjal, hagesaks, masse kopperting til faren min, stål litermål (merkevare til 10.-), stilig liten rød smørsmelter, melsikt (kopp som man rister på), flere norgesglass og andre krukker, og sikkert flere ting. skal på loppis helgen som kommer også. ← Wow, du har jo virkelig fått handlet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå