Gjest Blanca Skrevet 16. oktober 2006 #21 Skrevet 16. oktober 2006 Løfblads Lila (ja, svenskene er bedre på kaffe) og Max Havelar har den beste kaffen.
Gjest Lea Skrevet 16. oktober 2006 #22 Skrevet 16. oktober 2006 Løfblads Lila (ja, svenskene er bedre på kaffe) og Max Havelar har den beste kaffen. ← Jepp.. det er Løfblads Lila jeg pleier å kjøpe. Den er mange ganger bedre enn den kaffen man får her hjemme. Tar jeg helt feil om jeg tror at den er observert på IKEA forresten?
Gjest piaf Skrevet 17. oktober 2006 #23 Skrevet 17. oktober 2006 Max Havelaar er jo ikke et bestemt kaffemerke, men et merkeordning som garanterer at kaffen er rettferdig, på samme måte som Svanemerket garanterer at en vare er miljøvennlig. Jeg foretrekker kaffeblandinger med mye arabica, eller ren arabica-kaffe, enten jeg drikker filterkaffe eller kaffe fra presskanne/espressokanne. Café Noir fra Friele er dermed et ok alternativ for filterkaffen etter min smak.
Gjest Blanca Skrevet 17. oktober 2006 #24 Skrevet 17. oktober 2006 Jepp.. det er Løfblads Lila jeg pleier å kjøpe. Den er mange ganger bedre enn den kaffen man får her hjemme. Tar jeg helt feil om jeg tror at den er observert på IKEA forresten? ← Ja, Ikea har Løfblads Lila. Max Havelaar er jo ikke et bestemt kaffemerke, men et merkeordning som garanterer at kaffen er rettferdig, på samme måte som Svanemerket garanterer at en vare er miljøvennlig.← Ja, jeg vet det og det er noe av grunnen til at jeg kjøper denne kaffen, men jeg fant ikke noe annet merke på den pakken jeg pleier å kjøpe.
Gjest beekeeper Skrevet 17. oktober 2006 #25 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kjøper alltid fersk kaffe, og da bruker jeg 60 gram per liter (Jeg har ett mål med 10 gram, altså 6 skjeer.) Jeg synes det er bedre med litt fersk kaffe som koster litt mer, enn veldig mye billig kaffe. Mine favoritter er blå java, java mocca og malabar.
Gjest Revenka Skrevet 17. oktober 2006 #26 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er ikke den store kaffedrikkeren men kjøper jeg så går det i franskbrent lys espresso som jeg kverner selv. Man kan også kverne den i butikken før man går.
Gjest Emera Skrevet 17. oktober 2006 #27 Skrevet 17. oktober 2006 Evergood, blå Coop eller Selskapskaffe, som er en blanding fra kaffebutikken. Jeg bruker presskanne, og har i to og et halvt kaffemål til min lille kanne.
wind-up bird Skrevet 17. oktober 2006 #28 Skrevet 17. oktober 2006 Noen ganger kjøper jeg kaffeblandinger fra det lille kaffekompaniet (kaffebar) her i bergen, tror de selger kaffe fra stavanger kaffebrenneri - den er veldig god. Stort sett går det i friele sin frokostkaffe, eller frieles max havelaar. De er begge ganske bra. Har en liten moccamaster som tar 1 liter, og bruker 6 strøkne skjeer kaffe (bruker en stor kaffemåleskje som de har gratis på en del butikker).
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #29 Skrevet 17. oktober 2006 Ja, Ikea har Løfblads Lila. Ja, jeg vet det og det er noe av grunnen til at jeg kjøper denne kaffen, men jeg fant ikke noe annet merke på den pakken jeg pleier å kjøpe. ← Löfbergs Lila heter det Hälsningar hjälpsam svensk
Gjest Lea Skrevet 18. oktober 2006 #30 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg oppdaget forresten at de har Løfbergs Lila på ICA her jeg bor.
Gjest Snuske Skrevet 18. oktober 2006 #31 Skrevet 18. oktober 2006 Vi bruker Evergood. Har en Moccamaster og har i 4 strøkne skjeer (lite kaffemål) på en halv liter. ← Same as me
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå