Gå til innhold

Filterkaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten blir kaffen for svak eller for sterk/besk.

Hvilket filterkaffe merke er best? Hva bruker du?

Og legg gjerne ved mål. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi bruker som oftest Friele filterkaffe. Bruker 4 måleskjeer pr liter vann.

Hvis kaffen ikke blir god, kan det være trakterens skyld også. Hvis det er lenge siden du rensa den f.eks. Eller det kan rett og slett være en dårlig trakter. Vår forrige var elendig, fikk aldri god kaffe på den.

Endret av Kayli
Skrevet

Har helt ny trakter. ;) Og har slitt med dette med den gamle også. Finner liksom ikke "vårt" kaffemerke.

Skrevet
Vi bruker som oftest Friele filterkaffe. Bruker 4 måleskjeer pr liter vann.

Hvis kaffen ikke blir god, kan det være trakterens skyld også. Hvis det er lenge siden du rensa den f.eks. Eller det kan rett og slett være en dårlig trakter. Vår forrige var elendig, fikk aldri god kaffe på den.

Foretrekker Friele sin jeg også.

Bruker samme mål som Kayli, kanskje litt sterkere? (Lager sjelden en hel liter da)

Ta og rens kaffetrakter og kaffekanne jevnlig.

Skrevet

Vi bruker også Friele, men holder oss til Noir eller hva den nå heter. Den som har svart pose.

Bruker 8 måleskjeer opp til en liten. Måleskjeen vår er av den lille sorten, halvparten av de vanlige tror jeg.

Skrevet

Vi bruker Evergood. Har en Moccamaster og har i 4 strøkne skjeer (lite kaffemål) på en halv liter.

Skrevet

Tror Friele er favoritten her også. Bruker fire skjeer om morgenen til litt over en halv liter kaffe (ikke lite kaffemål) til en svært trøtt mann ;) sterk med andre ord.

Skrevet

Her bruker vi og Friele, men ikke spør om mål, for jeg aner ikke. Vi drikker kaffe kun når vi har besøk, så det er nok ikke kaffe det går mest av for å si det sånn.

Skrevet
Vi bruker Evergood. Har en Moccamaster og har i 4 strøkne skjeer (lite kaffemål) på en halv liter.

Samme her. Men vi bruker fire strøkne "vanlige" kaffemål skjeer på en liter.

Skrevet

Jeg syns Ali-kaffe er blant de beste, men jeg trakter ikke kaffe, jeg bruker presskanne.

Skrevet

for all del ikke kjøp den rema har på tilbud nå til 5 kr... smaker...hmm..ikke godt!!

Skrevet

Jeg bruker mest friele filterkaffe, den har jevnt over god smak og de fleste liker den. Liker også den røde coop kaffen, men den er ikke for sarte sjeler ;) Jeg har bare prøvd friele presskanne kaffe og selvmalt kaffe til presskanne. Nytt mål: Teste nye kaffesorter :sjenert:

Skrevet

Friele eller Evergood er det vi pleier å bruke. Jeg prøver å være flink til å rense trakteren med jevne mellomrom, det gjør godt for kaffesmaken.

Også tror jeg det han mye å si hva slags trakter man har, jeg har en MoccaMaster og den er for mange regnet som "the one and only". Jeg er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Jeg bruker som regel Friele. Vet ikke helt hvorfor egentlig, men den smaker helt greit. Men aller helst kjøper jeg kaffe i Sverige. Husker ikke merket, men den er liksom "tettpakket" i stedet for i pose som inneholder luft. Coops kaffe er også veldig god.

Sjelden at jeg bruker trakteren ettersom jeg er den eneste som drikker kaffe hos oss. Blir ofte frysetørret eller presskanne.

Skrevet

Blir nok Friele her neste gang ja! :Nikke:

Skrevet
Coops kaffe er også veldig god.

Usj.. Jeg synes Coop-kaffen er besk jeg!

Skrevet

Hver gang vi bytter kaffetrakter bytter vi favorittmerke på kaffen. Friele kaffen ble best i den gamle traktern, nå er det Evergood som blir best.

Bruker 4 store kaffemål pr l vann.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

har moccamaster og er veldig fornøyd med den. har drukket evergood i 10 år uansett traktertype og bytter ikke merke med det første.

Bruker 3-4 mål på 1 - 1,2 liter vann. Avhenger av hvem som skal drikke den ( har noen kaffegjester med ømfintelig mage). Hvis kaffen skal ha litt ekstra smak har jeg i en liten teskje av coop sin kaffe på boks (sjokovanlije osv) Blir veldig godt.

Skrevet

Foretrekker Cafe Noir og Friele Frokostkaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...