Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bilstol kjøper dere? :klø: Jeg er totalforvirret.

Jeg vil ha en bilstol med base hvor basen kan brukes til det setet vi skal ha etter babysetet også. Finnes det? Vil selvfølgelig helst ikke ha testtapere heller da.

Skrevet

Den er med base? Kan man bruke basen senere?

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet
Den er med base? Kan man bruke basen senere?

Den går an å få med base ja. Men det har ikkje vi trur eg. Fekk den med vognpakken vi bestilte, skjønner du.

*søke*

Skrevet

Aha..

Jeg har kikket på dette jeg.

http://www.akta.se/

Ligger en babybutikk på svinesund hvor det er endel hundrelapper billigere. Kan jo handle andre ting vi trenger der også...

:klø: men nå skal vi ikke kjøpe bilstolen selv sansynligvis... får høre hva de vil.

Skrevet

Hmmm.. da må man ha isofix ser jeg. Aner ikke om bilen vår har det jeg. *sjekke*

hvis noen vet så kjører jeg Volvo V40 1997 modell...

Skrevet

Er det duo logic du har titta på? Det ser ut som et kjempepraktisk sete!!

Vil bare si en ting - hvis du kjøper i Sverige, så husk at de har andre, og strengere regler enn oss for setene - et sete som er godkjent begge veier i Norge f.eks, trenger ikke være det i Sverige - og har du kjøpt det i Sverige må du følge det det er godkjent for der det er kjøpt. Det lærte jeg når jeg kjøpte sete til snuppa vår, nemlig - og oppdaga at setet jeg trodde jeg kunne snu ved behov, f.eks framovervendt på korte turer i annen bil enn min, det kunne jeg ikke snu før 15kg/3 år siden jeg handla i Sverige. Nå er jo setet du titter på beregna for kun bakovervendt - og da er jo ikke dette no problem ;)

Skrevet

Nei, så egentlig på autobaby II.

Skrevet

Vi kjøper nok en maxi cosi cabrio.. er litt usikker på om vi skal kjøpe base til den... Men den kan jo i hvertfall brukes både med og uten base. Det synes jeg er viktig.. For basen blir jo stående i en bil, og får man plutselig besøk av noen veninner som vil ha deg med ut på shopping og du er uten bil, er det jo kjekt med et sete man kan feste i andre biler også ;)

Dessuten er det kjekt for besteforeldre også, hvis de vil låne med seg lille nurket noen timer en dag.. Så slipper man å flytte den basen..

Skrevet

Ja, det er et must, er ganske sikker på at det jeg så på kan brukes uten base også.

Det dere skal ha ser jo veldig bra ut, men jeg er fortsatt usikker på om det er isofix i bilen min, tror ikke det nemlig.

Skrevet (endret)

Jeg tror maxi cosi sin base kan festes med belter også.

Setet kan i hvertfall festes både med base og belter.

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte det, vurderer å bytte ut/kjøpe det i tillegg til det jeg allerede har.

Jeg fant en liste over hvilke biler som har isofix, men det er pdf så jeg får ikke linket til den. Men hvis du går inn på www.britax.no og ser på et barnesete der så er det link til listen nesten nederst på siden.

Så dersverre ut som om din bil ikke hadde det, tror det er fra 01 modellen bare.

Endret av Cathie
Skrevet

Hvorfor er det så mye bedre enn alle andre forresten?

Jeg synes det er vanskeligere med bilstol enn med barnevogn jeg :ler:

Skrevet

[Vi har kjøpt en maxi cosi cabrio med base. Tror de finnes både med og uten isofiks. Jeg kjøpte uten isofiks iallefall. Isofiks er ikke standard i biler før 2006, så det er ikke så vanlig i eldre biler, jeg har det heller ikke i min 2002 modell.

Tenkte først på akta autobaby II, med base for den er billigere. Men da vi var på butikken og skulle handle, sa de der at man burde bruke autobaby II uten base de 3 første månedene, fordi vinkelen i ryggen ble for mye for en nyfødt baby. Mens maxi cosien ble rettere i ryggen med basen, så der var det bare å bruke basen fra dag 1.

Begge disse stolene kan brukes uten base, kjekt om man skal bruke den i flere biler.

Autobaby II får du for 1590.- med base, mens Maxi cosi må du betale 990.- (på tilbud) for stolen og 1490.- for basen.

Tror ikke det finnes stol i trinn 2 som passer på Maxi Cosen enda, men det er mulig det kommer..

Håper du ble noe klokere av dette! :ironi:

Snart Mor :legrine:

Skrevet

Litt klokere ja. :)

og prisen er uviktig her ;)

Annonse
Skrevet

Vi har med base, og jeg vil faktisk gå så langt å si at det å kjøpe uten base er helt idiotisk. Ok, de som ikke har base mener ofte det er helt greit uten også, men har man først "fått smaken på" å bruke base er det helt "utenkelig" at det går å klare seg uten.

Det er bare så enkelt å greit å klikke løs setet med en håndbevegelse og så bære det med seg inn. Mye enkelere enn å ta løs baby og bære på armen inn.

Base til neste størrelse på setet ser jeg ikke så stort behov for, da er baby så tung at du uansett ikke kommer til å bære den stort i setet.

Du kan få teste å ta M inn/ut av bilen når vi treffes, det er jo ikke så lenge til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...