Gå til innhold

Linsebrukere med skjeve hornhinner

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ja, overskriften sier vel alt...

Hvilke erfaringer har dere med linsene, fornøyde??

:klem: til de som svarer.

Endret av Dingo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Månedslinser her, og er godt fornøyd med det :)

Skrevet

Bruker både dagslinser og månedslinser, alt ettersom. Optikeren sa at skjevheta er så liten at jeg kan bruke vanlige. I førsten da jeg begynte måtte jeg ha spesielle for skjeve hornhinner. Merker ikke noe forskjell nå når jeg bruker vanlige.

Skrevet

:roll: dumt spørsmål i utgangspunktet... siden det er individuelt, dette med linsebruk.

Har selv brukt tremnd. linser, men desse er utgått nå. Derfor er jeg tom for linser :overrasket: Og har dessverre ikke somlet meg til å få time hos optikker :flau:

Skrevet

Jeg bruker vanlige SoftLens, ikke de for skjeve hornhinner. Jeg har sikkert ikke noen alvorlig skjevhet, for jeg har aldri hørt snakk om at jeg burde bruke noe annet.

Skrevet

Dagslinser(focus dailies) her. Veldig fornøyd. Slik som Clementine har jeg så liten skjevhet at jeg kan bruke vanlige linser, men Dailies har også spesielle linser for folk med skjeve hornhinner.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg er så nærsynt at jeg må ha månedslinser, siden det ikke finnes dagslinser med korreksjon for skjeve hornhinner for mine øyne enda. Når det er sagt, synes jeg månedslinsene er bedre å bruke (hundre ganger lettere å ta ut) enn dagslinsene, de klistra seg så veldig på øyet at jeg kunne stå et kvarter hver kveld og skrape på øyet. (dailies)

Skrevet
Jeg er så nærsynt at jeg må ha månedslinser, siden det ikke finnes dagslinser med korreksjon for skjeve hornhinner for mine øyne enda. Når det er sagt, synes jeg månedslinsene er bedre å bruke (hundre ganger lettere å ta ut) enn dagslinsene, de klistra seg så veldig på øyet at jeg kunne stå et kvarter hver kveld og skrape på øyet. (dailies)

Jeg er så guffen og skitten at jeg fikk øyekatarr både titt og ofte da jeg brukte månedslinser. :sjenert:

(Men nå er jeg litt redd, for jeg begynner å nærme meg maksstyrken for dagslinsemerket mitt. Får jammen håpe at utviklingen i linseverdenen følger med meg i svingene.)

Skrevet

Har også skjev hornhinne på ene øyet, kan ikke bruke daglinser, så jeg bruker månedslinser. Akkurat nå bruker jeg proclear toric på ene øyet og specsavers linser på andre, men de er vel stort sett lik proclear. Har også prøvd focus og softlens 66, men var ikke helt fornøyd. Får se hva optikeren sier om disse linsene til jul da.

NB! Litt viktig å ikke bytte linsemerke uten å ha konsultert optiker, linsene må være riktig str for dine øyne.

Skrevet

Focus Dailies Toric. Er fornøyd med dem, men de er litt vel dyre... (500 kr/mnd hvis du skal ha syv dager i uken.) Ikke er det mulig å få dem billigere på nett heller, siden de fortsatt (så vidt jeg vet) er de eneste dagslinsene som korrigerer hornhinneskjevhet. :forvirret: Jeg vurderer nå å gå tilbake til månedslinser pga prisen. Sist jeg hadde dét brukte jeg Soflens, og komfortmessig merket jeg ingen forskjell da jeg gikk over fra dem til dagslinser, men det er skikkelig deilig å bare kunne kaste linsene når jeg tar dem av. Ikke noe styr med rensing, og det er ikke krise om en er ødelagt, eller om jeg mister en.

Skrevet

Har så skjeve hornhinner at jeg ikke kan bruke linser! :grine: vil og!!! håper de finner opp noe bedre snart...

Skrevet
Har så skjeve hornhinner at jeg ikke kan bruke linser!  :grine:  vil og!!! håper de finner opp noe bedre snart...

Utrolig kjipt...! Håper linsemogulene skjerper seg snart. ;) Jeg er glad i briller også, men med linser ser man jo faktisk verden som den er, så jeg kan ikke se for meg å gå tilbake til kun å være brillebruker. :sjenert:

Skrevet

Jeg bruker 14 dagers linser, siden dagslinser ikke finnes for min hornhinneskjevhet enda. Syns de er veldig gode, bedre på enn dagslinser, samtidig som de ikke skal vare så lenge som månedslinsene (om jeg ødelegger de eller mister de...) Acuvue Advanced, tror jeg det er. Men jeg prøvde mange linser før jeg fant noen jeg likte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...