Gjest Sille Skrevet 1. januar 2008 #381 Del Skrevet 1. januar 2008 2008 Måtte dette året bli like bra som 2007! Hus & hjem - mitt største ønske på denne fronten er at vi i løpet av 2008 får en åpenbaring når det gjelder valg av bosted. Vi dras i så mange forskjellige retninger, så måtte null-åtte bli året hvor vi bestemmer oss, gjennomfører det, og trives med vår beslutning. - i den forbindelse er det naturlig å satse på at dette blir året hvor vi er kommet langt i forhold til kjøp av leilighet. - I nåværende bolig ønsker jeg flere funksjonelle løsninger for oss som bor på liten plass. Jeg ønsker meg flere hyller, jeg vil sette inn personlige bilder i fine rammer og skape en litt hyggeligere atmosfære (jeg må lære meg at det er viktig for meg med trivsel der jeg er, selv om det bare er en midlertidig leilighet). Jeg skal bli flinkere til å kjøpe friske blomster. - når sommeren kommer vil jeg prioritere trivsel på den lille flekken vår utenfor, jeg vil kjøpe flere krukker, pynte med blomster og lys. - og ellers bare akseptere at leiligheten så langt ifra er "drømmeleiligheten". Minne meg selv om at den er billig, billig, billig. Kroner og øre - sette av 300,- mer i måneden på BSU-kontoen, totalbeløp 1500,- - sette meg inn i, og spare i aksjefond. 300 kr i måneden? - øke avdragene på bilen vår fra medio mars måned. - prøve å droppe impulskjøpene, heller spare til store & fornuftige & voksne ting som ny tv, ny seng, nytt sengetøy i dun. Hard working woman - stortrives allerede, her er det ikke mye behov for justeringer. Fortsette å stå på, yte maks, og koble helt av når jeg har fri. - søke opptak på masterstudie. Få fullfinansiert studiet av arbeidsgiver. Komme inn på studiet. Jobbe 50%, studere 50%. - Få avklart Store Ting i løpet av høsten. Venner, familie og kæresteri - hverdagen går så fort, ettermiddagene er korte. Likevel bli bedre til å invitere folk hjem, ta initiativ, ringe, maile, be på kaffe. - utvide vennekrets lokalt. Tungt og energikrevende, men viktig hvis vi blir. Har allerede en plan med kollega H. - å fortsette å ha så god kontakt med familie og nære venner som jeg tross alt har. - bli flinkere til å ringe lillebror. - fortsette alt det fine med sambo Ut på tur, aldri sur - Kroatia, Paris og Toscana allerede bestilt og i boks. - vintertur over Hardangervidda ønskes sterkt i år. - topptur til S. Alltid hatt lyst, måttet snu to ganger på grunn av dårlig sikt. - jeg har lyst å prøve hundekjøring. - bli bedre til å bruke DNT's hytter. Kropp og helse og sånn - bestille time hos tannlegen - få noen til å kikke på kneet som har plaget meg i tre år. - gå til/fra jobb minimum to ganger i uka. - si opp abonnement på Elixia dersom det blir brukt lite de neste tre månedene. - undersøke med han mannen der om det finnes muligheter for innebandy, svømming og fotball. Eventuelt squash eller klatring. Diverse - lære meg photoshop - bli bedre til å fremkalle bilder, ta kopier og dele med familie. - besøke gallerier, utstillinger og museer hyppigere enn i dag. - prøve ut nye oppskrifter i kokebøkene mine, særlig fiskeoppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 1. januar 2008 #382 Del Skrevet 1. januar 2008 Titter bare innom for å ønske deg et fortryllende godt Nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 2. januar 2008 #383 Del Skrevet 2. januar 2008 Wow, jeg er skikkelig imponert over nyttårsforsettene/-planene dine! :dåne: Så utrolig gjennomtenkte, fornuftige og gode! Det blir spennende å se hvor dere ender opp i verden. Og om du får til deltidsstudier! Krysser fingrene for at det ordner seg! Er det i nærheten av der dere bor du skal studere i tilfelle, eller må du til storbyen? Og du... Kan jeg få være med på feriene deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 2. januar 2008 #384 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, og godt nyttår! Så bra at dere til slutt kom dere til svigersene, så ble det i hvert fall NOEN festligheter på dere! Kjedelig å sitte mutters alene i lånt leilighet og med syk sambo på en sånn kveld. Skjønner deg veldig godt med dette svigers-besøket, forresten. Vi har mine foreldre og svigerforeldrene på omtrent samme sted (1 mil mellom), så ferier og helger som vi er der pleier vi å pendle mellom dem. Men nå kjente jeg på 1. nyttårsdag at det var VELDIG ok å sette kursen hjemover, jeg småirriterte meg over hver eneste kommentar. Greide å bite i meg alle svarene, men det holdt hardt en stund der! Og VELDIG bra nyttårsliste, me like! Er superinspirert selv også, det er nemlig flere her som lider av nyttårssyken! Må lage meg noen nye lister for det kommende året jeg også, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 3. januar 2008 #385 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg er trøtt som en dupp, men jeg er HJEMME! :-D :-D :-D Kom hjem sent i går kveld, fyrte litt i ovnen, skiftet sengetøy, dusjet og la oss. Helt herlig følelse å endelig sove i egen seng igjen I dag var det tilbake på jobb igjen, og i fare for å virke slitsomt positiv, føltes det meget bra. Jeg liker virkelig hverdagene; ferie med bare bok og bok og avslapping gjør meg skikkelig rastløs i det lange løp. I morgen kræsjlander jeg virkelig etter ferien, da må jeg opp tidlig og kjøre langt. I den retningen hvor det er meldt en meter snø kombinert med litt vind som optimerer kjøreforholdene *gulp* Lå forresten ørten regninger her og ventet på oss da vi kom hjem. Jeg må snarest jakte på en billigere bilforsikring. Synes 12.783,- i året er for drøyt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 4. januar 2008 #386 Del Skrevet 4. januar 2008 Da var det helg! Som alltid en deilig følelse, selv om jeg jo bare har jobbet et par dager så langt i år. Vi har i løpet av kvelden: - småkranglet litt (jeg sliten & muggen, han lei av oppgave som snart leveres) - blitt fine venner igjen (etter at jeg fikk furtet ferdig et kvarters tid for meg selv) - skålt i pinot blanc Og ennå er kvelden ung Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 5. januar 2008 #387 Del Skrevet 5. januar 2008 Herregud så godt det er å sove lenge! I dag har jeg pakket bort julen. Dessuten har jeg fått skikk på hva jeg har i skap og hyller i boden og på soverommet. Jeg har ryddet, kastet, systematisert og merket esker/bokser, så nå ble det plutselig mer plass i skapene våre. Deilig å få sånt gjort, jeg føler jeg puster lettere. Jeg har kjøpt rosa tulipaner, byttet ut røde kubbelys og stearinlys med hvite, kjøpt et par nye potteplanter og satt de to håndlagde sjøgrønne glassvasene som vi fikk i julegave i vinduet. Det er så fint når det kalde januarlyset ses igjennom dem. Dessuten har vi hengt opp bilder og pakket ut julegaver av eskene (diverse fra Eva Solo til kjøkkenet, to Globalkniver, og ikke minst, Eva Solos fòrkule til pip-pip'ene henger nå utenfor vinduet og venter på besøk) Jeg saufarer nettet for billigere bilforsikring. Blir nok Storebrand på oss, skal ringe på mandag. Tror vi flytter hele sulamitten over til dem for å få noen ok rabatter. Ingen planer for kvelden, jeg er godt i gang med Harry Potters siste og vil bare ha mer, mer, mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. januar 2008 #388 Del Skrevet 5. januar 2008 God kveld, Sille Så nå er julen bortevekk hos deg? Hos meg tror jeg den ryker i morgen. Har allerede byttet ut røde lys og servietter med champagnefargede. Og champagnefargede tulipaner har jeg og kjøpt. Men, jeg syns det er så koselig med lysestaker-og stjerner i vinduene. Blir så lyst og fint hele tiden. Så flink du er som organiserer og merker esker. Jeg vet om ei som burde gjort det samme, gitt. De fleste julegavene jeg fikk ligger fremdeles i poser. Søndag er en fin dag til sånne sysler Når det gjelder forsikringer så er det bare å saumfare alle selskaper (slik du gjør nå) Selv byttet jeg over og ble totalkunde hos Sparebank1, og sparer masse penger på dette Kos deg med Harry Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 5. januar 2008 #389 Del Skrevet 5. januar 2008 Hyggelig at du titter innom, Tusle! Julen er definitivt bortevekk her, og jeg synes det er godt. Koselig med jul og sånn, men når nyttårsaften er over vil jeg snarest mulig tilbake til hverdagen igjen... Så jeg har jo faktisk drøyd det lenge denne gangen til å være meg Det har vært en skikkelig innedag i dag. Vært en snartur i butikken og handlet middag for de neste par dagene, pluss ferske aviser. Ellers har dagen gått sin gang med puslerier og kos innendørs. HP er usigelig spennende, og snart nærmer jeg meg dessverre slutten Jeg og sambo har plottet datoer for ting å gjøre i helgene fremover. Så nå har vi booket flere hytteturer på DNTs hytter, en skihelg på Hardangervidda og så videre. Ble skikkelig sugen på mer friluftsutstyr, nå har jeg lyst på en skikkelig lettvekts-dunjakke som kan komprimeres. I tillegg til ny dunsovepose med ekte gåsedun Har litt for mye havesyke i forhold til saldo på konto for tiden, så dette må nok dessverre vente. Æsj. Nå: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 6. januar 2008 #390 Del Skrevet 6. januar 2008 Det høres ut som dere har det skikkelig koselig hjemme hos dere Jeg tror jeg skal skaffe meg flere potteplanter og kjøpe blomster litt oftere. Det er så koselig Det er kjekt å planlegge litt fremover slik at man har noe å se frem til. Det gjør godt for hverdagsoptimismen Leste ut siste HP i jula, jeg. Men nå hører jeg rykter om at hun kanskje skal skrive en bok nr. åtte. Det synes jeg ikke hun skal gjøre. Men det er vel lett å la seg rive med når suksessen er så enorm. Ha en fin søndag, Sille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 6. januar 2008 #391 Del Skrevet 6. januar 2008 Takk for hyggelige søndagsskriverier, frk. Grønn Vi forsøker å gjøre leiligheten så hyggelig så mulig, noe som ikke egentlig er noen enkel sak med det utgangspunktet vi har. Vi leier nemlig en kjellerleilighet med vegg-til-vegg tepper, sliten kjøkkeninnredning og shabby bad :hår: Men det er nesten gratis, og inntil vi bestemmer hvor vi vil kjøpe, er det jo ganske lurt å bo så billig som mulig (selv om jeg får helt noia innimellom). Til gjengjeld har vi nå oppdatert utstyr og bekledning til friluftsliv (noe som jo er svinedyrt) pluss at vi har grei økonomi til å reise og oppleve en del. Så vi nyter det så lenge det varer - om et års tid er vi nok gjeldsslaver som så mange andre med mye mindre rom for utsvevende livsførsel Jeg lurer på om jeg skal: - bake boller? - gå tur? - sette meg i sofaen og lese Harry Potter? - grue meg til avtalt trening på Elixia i dag. Jeg er lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 6. januar 2008 #392 Del Skrevet 6. januar 2008 Nå har jeg smug lest dagboka di, så må da legge igjen et spor Lurer litt på hva jeg og skal gjøre, valget står mellom å gå tur - bør jo gjøre det, Er skyfri himmel og flott ute. Lese bok eller bake boller... Kjenner jeg meg selv rett så blir det vel at jeg blir sittendes å surfe på nettet til jeg skal lage hjemmelaget kjøttkaker Ha en fin dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 6. januar 2008 #393 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Jeg lurer på om jeg skal: - bake boller? - gå tur? - sette meg i sofaen og lese Harry Potter? - grue meg til avtalt trening på Elixia i dag. Jeg er lat. Mine planer for dagen: - bake brød? - gå tur? - Lese interiørblader? - Trene med kjæresten (treningspress) Det er sikkert ganske vanlige søndagsplaner, men det var likevel litt morsomt å lese at du pønsker på noe av det samme. Jeg vet hvordan det er å bo på et "midlertidig stoppested" og ikke ha muligheten for å gjøre de store knepene for å gjøre det mer trivelig. Men billig husleie er jo bra, og det er herlig å kunne reise mye og kjøpe andre ting. Endret 6. januar 2008 av Amity Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. januar 2008 #394 Del Skrevet 6. januar 2008 Bake ja... tenkte ikke på det, men nå skal jeg jammen meg bake boller! Hmm.. skillingsboller kanskje? Har akkurat vært og trent i en time omtrent så.. satt og syklet og leste costume på senteret.. helt greit det! (ble jo fristet av så mye fint der) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 7. januar 2008 #395 Del Skrevet 7. januar 2008 Nå har jeg smug lest dagboka di, så må da legge igjen et spor Lurer litt på hva jeg og skal gjøre, valget står mellom å gå tur - bør jo gjøre det, Er skyfri himmel og flott ute. Lese bok eller bake boller... Kjenner jeg meg selv rett så blir det vel at jeg blir sittendes å surfe på nettet til jeg skal lage hjemmelaget kjøttkaker Ha en fin dag da! Så hyggelig med et spor i boka mi Hjemmelagede kjøttkaker hørtes forresten godt ut. Mine planer for dagen: - bake brød? - gå tur? - Lese interiørblader? - Trene med kjæresten (treningspress) Det er sikkert ganske vanlige søndagsplaner, men det var likevel litt morsomt å lese at du pønsker på noe av det samme. Jeg vet hvordan det er å bo på et "midlertidig stoppested" og ikke ha muligheten for å gjøre de store knepene for å gjøre det mer trivelig. Men billig husleie er jo bra, og det er herlig å kunne reise mye og kjøpe andre ting. Hehe, ja, det er vel ganske typiske søndagaktiviteter, så jeg er neppe alene om dem. Så bra at kjæresten din utøver treningspress, min er så opptatt av en oppgave at jeg nesten ikke får kontakt for tiden. Men snart blir jeg forhåpentligvis utsatt for litt press igjen, gudene skal vite at jeg trenger det :slåss: Bake ja... tenkte ikke på det, men nå skal jeg jammen meg bake boller! Hmm.. skillingsboller kanskje? Har akkurat vært og trent i en time omtrent så.. satt og syklet og leste costume på senteret.. helt greit det! (ble jo fristet av så mye fint der) Hei Aurelia Skillingsboller er godt, men jeg droppet baking i går. Sambo skal ut og farte snart, hvilket ville bety at jeg ble sittende med boller i frysener, hvilket igjen ville bety at jeg bare ville gå og småmumse av dem i tide og, helst, i utide Trening ble det også forskrekkelig lite av i går. Eller, iallfall sånn treningssentertrening. Gikk lang tur (2,5 t), hvor halvparten av turen gikk rett opp. Så jeg merker det i rumpa og leggene i dag ja. Synes du forresten du får noe effekt av å sykle og lese samtidig på senteret? Hvis jeg først drar på trening, har jeg en sånn tvangstanke i hodet at jeg skal gi bånn gass, hvis ikke er det bortkastet... så derfor har jeg aldri klart å lese samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 7. januar 2008 #396 Del Skrevet 7. januar 2008 Lite nytt å melde herfra. Mandag og jobbedag, pannekaker til middag og en time på sofaen. Men jeg har tross alt gått til og fra jobb i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 9. januar 2008 #397 Del Skrevet 9. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 10. januar 2008 #398 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg kan ikke huske sist jeg har vært så sammenhengende trøtt i flere dager. Jeg sliter med å komme meg opp om morgenen, og i går kom jeg meg ikke på jobb før ni, ene og alene på grunn av at dyna var så god å ligge under. Måtte dette gå fort over, jeg hater å være så energiløs og trøtt Forresten akkurat kommet meg opp av sofaen etter en time der. Under pleddet, halvsovende til en eller annen teit serie på tv. Planen er å samle ork til å klekke ut hva jeg skal ha å spise i helga, dra og handle og ta ut kontanter. I morgen formiddag får jeg nemlig et lass ved, og da må jeg ha cash (samtidig så jeg mitt snitt til å ta hjemmekontor i morgen frem til veden er levert, sånn at jeg kan sove til åtte ) Sambo reiste i går, og blir borte i to og en halv uke Det er akkurat litt for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 10. januar 2008 #399 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg tror det er årstiden som gjør det, jeg... Får alltid en sånn nedtur i januar, når det er mørkt og trist og slapsete og leeenge til våren kommer. Si fra når du finner en kur, så skal jeg gi beskjed når jeg finner ut noe! Trikset mitt enn så lenge er å få i meg masse vitaminer, gå ut en tur i dagslys hver dag i tillegg til å faktisk bare godta at jeg har større søvnbehov på denne tiden. Han samboer'n din reiser mye, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 11. januar 2008 #400 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er årstiden. Jeg er også helt på bånn akkurat på denne tiden av året. Stadig på farten han samboeren din. Men, 2,5 uke går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå