Gå til innhold

Bare må ha det!

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

itla, jeg var også særs stolt over at jeg faktisk kom meg avgårde. Er stiv som en stokk i dag - sa du veltrent? Eh... :sjenert:

Frk. Grønn, supert med tips til hvor jeg kan finne former :kyss: Dessuten var det jo veldig mange andre fristelser inne på bakeshop.no. Den er lagret under favoritter!

Tusle, takk for hyggelig mandagshilsen :klem:

---

Her har det gått i ett i dag. Hjem fra jobb, lage fiskeboller og cowboystrekk på sofaen (travelt, kremt) en halvtimes tid, før det har vært full fart siden da. Har funnet oppskrifter, skal bake sjokoladekake som min kjære skal ha med på jobb onsdag (30 årsdag), har pakket inn gavene hans (klokke, B. Springsteenbilletter pluss Springsteens siste), skrevet diverse handlelister, vasket badet og vasket klær :husarbeid:

Vi feirer dagen hans på ordentlig lørdag med en tur på en av Oslos restauranter, og deretter på Latter. Men onsdag skal han overraskes litt. Han tror ikke noe skal skje da, bare en litt bedre middag. Men jeg har planlagt bål, fjøslykt og god mat ved en gapahuk :smilbla: Han kommer til å bli overlykkelig, siden han elsker å være ute. Maten blir litt blandings av det meste, ser for meg kyllingvinger, godt brød, hummus, tzatziki, oliven pluss diverse tapasgreier som jeg bare kjøper ferdig i butikken. Jeg gjør det enkelt. Tenkte å ta med vann sånn at vi kan koke kaffe på bålet. Dette blir en suksess :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, du har jo virkelig planlagt en super dag for ham! :Nikke: Veldig god idé med tur, bål og god mat! Og nå vet jeg enda bedre hvorfor du var så fornøyd da du fikk tak i de billettene. ;) Min sambo fyller 30 til neste år, kanskje jeg bør begynne å planlegge snart? :ler:

Og forresten - den cowboystrekken fortjente du virkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble en kjempesuksess :-D :hjerter_rundt:

I dag er jeg imidlertid nede for telling med hodepine og vondt i kroppen. Hadde nok litt feber på morrakvisten også. Holder meg hjemme fra jobb i dag, litt godt menmest kjedelig. Litt godt fordi Stieg Larssons siste kom i posten i går :lur: Har lest, og lest og lest, sovet litt på sofaen og gjort et par praktiske gjøremål i form av bestilling av frisørtime og et par småreiser. Har faktisk også bestilt diverse utstyr til bilen fra NAF, sirlig nedskrevet på en gullapp fra min kjære :sexy:

Har laget meg litt pannekakerøre med en dæsj grovmel i, og tatt opp hjemmelaget blåbærsyltetøy fra fryseren. Orker ikke dra på butikken, så det blir middagen min i dag.

Har dessuten nytt Bo Bedre, druer og kaffe. Mye kaffe. Og paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden fyker avgårde.

Helgen har vært kjempehyggelig, Tusle :klem:

Fredag hadde hele avdelingen min fått fri fra jobb, ene og alene av den grunn at sjefen syntes vi hadde stått sånn på og vært så dyktige i høst. Sånne tilbakemeldinger (og premier) gjør at man alltid er klar til å yte en ekstra innsats, fordi man vet at det blir sett og at det blir satt pris på. Helt fantastisk :tommelsmil: Så fredagen ble tilbragt i selskap med min kjære far, et impulsbesøk fra hans side. Foreldrene mine bor så langt unna, så det er sjelden jeg ser dem, derfor ble jeg så glaaaad når han kom :):)

Så fredag oste vi rundt her i lokalmiljøet, gikk på kafè, handlet "herremiddag" til kvelden (ja, selvfølgelig biff, bernaise og råstekte poteter -med bittelitt salat til), så gullrekka og bare pratet. Utrolig hyggelig, og dessuten blir pappa mye mer snakkesalig når ikke mamma er med, det er så herlig :) Det er nok fordi han faktisk slipper til, verre når mams også er med, tenker jeg :sjenert:

Lørdag reiste pappa, og jeg og sambo dro inn til Oslo. Suste rundt i byen og forsøkte å handle julegaver, men det var så mange mennesker overalt at jeg holdt på å bli sprø etter bare en time. Stresset var jeg også, fordi jeg hadde tidspress på meg.

Om kvelden var vi på Yaya's og spiste, deretter på stand-up på Latter. Meeeget fornøyelig og underholdende :Nikke:

Dette ble toppet med en skikkelig latmannssøndag før mandagen kom med et brak. Men likevel en fin mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mye å se frem til, så mange hyggelige avtaler frem mot jul.

Jeg har prioritert hardt, og valgt å takke nei til absolutt alt jeg ikke har veldig lyst til. Det betyr at jeg nå kan se frem til BARE hyggelige ting fremover :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde store planer om å dra rett på trening etter jobb. treningsbag med i bilen og greier. Men jeg var så sliten at det eneste jeg ville var å være hjemme på sofaen. Så hjemme på sofaen ble det. (undrer meg forøvrig over at man kan være såpass sliten etter en dag med helt normal arbeidsmengde og stressnivå under normalt...?)

Etter halvannen time i horisontalen har jeg tatt til vett og fått gjort noe vettugt. Det vil si flyttet kroppen inn foran pc'en med et stort glass vann foran meg :sjenert: Kjøkkenet flyter, og badet hadde trengt en shinings. Men det driter jeg i akkurat nå, akkurat i dag *trallalala* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kult å komme hjem og oppdage at katta hadde tisset på gulvet. Katta er uten skyld, det var vi som glemte å slippe han ut før vi dro på jobb. Smekk på egen lanke!

Har ligget tre (!) timer på sofaen og lest Larsson. Straks ferdig. Da blir kanskje den siste Harry Potter neste. Eller Tusen strålende soler. Aaah, jeg kunne virkelig ikke levd uten bøker :hjerte:

Impulskjøpte meg forresten en film da jeg middagshandlet på butikken på vei hjem fra jobb. Praha, en dansk kritikerrost film som har fått mye skryt, iallfall i hjemlandet. Det gjenstår bare å finne en ledig kveld - kanskje lillesøs som jeg får besøk av i morgen har lyst å se? Gleder meg forøvrig til julen nærmer seg enda litt mer, da skal jeg se Love Actually igjen. Er julefilmen over alle julefilmer for meg, lett, lett, lett fornøyelig hygge :)

Som sagt, besøk i morgen som blir til over helga. Kanskje på tide å iverksette tiltak angående generell rydding og rengjøring av leiligheta? Må bare slite meg løs herfra først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praha var bare sånn passe. Faktisk litt langtekkelig. En aldri så liten skuffelse der gitt.

Har kost oss glugg i hjel de siste dagene, bare soset og gjort ting vi har lyst til. Fikk besøk torsdag, var innom jobben noen få timer fredag før vi dro til Sandvika storsenter. Fikk julehandlet, blitt inspirert og til slutt sliten i hodet. For mye folk etterhvert - endte med at vi snek oss opp i andre etasje på Norli, stille & rolig tilbaketrukket bokkafè. Perfekt for oss :)

Vi handlet også litt småting på Panduro, så i dag har jeg og besøket laget noen søte små juledekorasjoner. Var inspirert etter å ha mottatt Den store juleboken fra Bo Bedre, og resultatene ble faktisk flotte :Nikke:

I morgen står pepperkakebakst på timeplanen. Med Ikeadeig. Usannsynlig godt. Må vel mekke sammen noen rundstykker også, får mer besøk i morgen :smilbla: Godt at adventsstjerna er kommet opp og henge, adventsstaken er laget - vi er rett og slett snart klar for jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres ut som en deilig helg! Satser på noe sånt noe neste uke, jeg - enn så lenge er det eksamensforberedelser som gjelder. Ble nysgjerrig på Bo Bedres julebok, må nok innom Narvesen i morgen... :)

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en småstressende uke, med mye å gjøre på jobbfronten. Men litt kos er det da blitt tid til, tirsdag var vi bl.a. i Spektrum og hørte Bruce Springsteen. Fantastisk bra, det er ikke annet å si enn det. Onsdag fikk jeg tak i seks billetter til hans neste konsert i Norge i juli-08. Gleder meg allerede!

Akkurat nå sitter jeg og knoter med å skrive en søknad angående finansiering av en mastergrad jeg har planer om å ta til høsten. Denne finansieringssøknaden skal være ypperstesjefen i hånde klokken 12 i morgen, så jeg får se om jeg klarer å trykke ut et eller annet fornuftig og få det ned på papiret i løpet av kvelden. I mellomtiden må jeg se Forbrytelsen og spise en skive brød med salami på. Fikk så lyst på noe litt salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner julefreden så smått å innfinne seg her i det Sillenske hjem :nisselue::tree:

Julegavene er handlet og ekspedert, julepynten har vært fremme lenge, ting & tang er ordnet og fikset, så nå gjenstår egentlig bare å pakke kofferten og reise på lørdag :-D Vi skal feire jul i nabolandet i år, det gleder jeg meg stort til. Blir så koselig å hilse på gamle venner, vemodig å se det gamle nabolaget igjen, og hyggelig, men litt nostalgisk, å spise, drikke kaffe, shoppe på favorittplassene mine fra dengang jeg bodde i den flotte Byen. Se kjente og kjære bygninger, suge til meg stemningen og bare være. Det skal bli godt.

Har også planer om å få lest masse bøker. Har nettopp begynt på Ekstremt høyt & utrolig nært, samtidig som De krenkede nettopp er mottatt i posten via bokklubben. Dessuten har jeg ønsket meg den siste Harry Potterboka i julegave. Så her blir det forhåpentligvis store muligheter for mye leseglede :kaffe:

I dag har jeg spist ribbe til lunsj på jobb, må innrømme at det aldri blir min favoritt. Nå har jeg ostesmørbrød i ovnen, prosjekt tømme kjøleskapet før vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så koselig å hilse på gamle venner, vemodig å se det gamle nabolaget igjen, og hyggelig, men litt nostalgisk, å spise, drikke kaffe, shoppe på favorittplassene mine fra dengang jeg bodde i den flotte Byen. Se kjente og kjære bygninger, suge til meg stemningen og bare være. Det skal bli godt.

Det er godt. Har nettopp hatt en hel måned av dette. Godt for hodet og hjertet. Og litt trist å reise fra det igjen, for min del iallefall.

Håper dere får en herlig jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg fått banket på plass reisene våre til neste år; billetter til både Italia til høsten og Kroatia i august er bestilt (men ikke helt betalt, dessverre...) Men gleder meg til å reise :hjerter:

Aller først er det Paris i slutten av april - og der er reisen heldigvis både bestilt og betalt.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bevilge meg en lang dusj, med skrubb, barbering og hele pakka. Smøre meg inn i Origins white tea bodylotion etterpå, og nyte glatt hud og god lukt :ler:

Kom forresten på at jeg ønsker meg ullboxer, jeg blir så fyktelig kald på rumpa når jeg går til og fra jobb i 7-8 minus. Vurderer å dra innom sportssjappa i morgen og handle, selv om jeg egentlig ikke har penger til det akkurat nå.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har noen "lange underbukser" som jeg har kjøpt på Bogerud tekstil (av alle steder) som jeg bruker til akkurat det du skriver om. Den er veldig god, særlig fordi den dekker en del av låret også. Ikke avskrekkende dyr heller, jeg mener jeg betalte mellom 100 og 150 kr for den i fjor. Merket er Iris. :) Men om du har Bogerud tekstil i nærheten vet jeg jo ingenting om. :tunge1:

Den badeseansen hørtes særdeles behagelig ut! :)

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset itla, jeg må sjekke ut Bogerud tekstil :) Er jo innom Oslobyen ganske ofte, så...

Har faktisk planer om å slutte tidlig på jobben i morgen og dra og stå alpint :danse: Har kjempelyst, men vi får vurdere antallet minusgrader før vi iverksetter planen vår. Det hadde gjort seg med to-tre timer utendørs, fryse litt og nyte det desto mer når man kommer inn :) Må innom og se etter alpintstaver i dag, de jeg har er altfor korte (og huske å grave fram skiene fra innerst i boden -det er jo et prosjekt i seg selv).

Tror jeg labber tidlig hjem fra jobb i dag. Bare halvparten som er tilstede, resten har tatt ferie. Det har forøvrig vi som er igjen også, iallfall sånn mentalt sett.

Sola skinner, det gnistrer i hvite iskrystaller på trærne, på husene, overalt, og det vil jeg gjerne ut og nyte :briller: (og inn i varm leilighet etterpå).

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen tur i alpinbakken i dag, fordi det er så vanvittig mange kuldegrader der i dag. Ville vært litt kjedelig å få forfrysninger sånn like før jul, så derfor dropper vi det :forvirret:

Har vel egentlig ingen plan B, så når jeg er ferdig på jobb klokken tolv, ligger en lang og blank dag foran meg :-D

Har sett et par varme vintersko som jeg kunne tenkt meg, de hadde vært fine å ha med på juleferien. Får se om kontoen er enig i den vurderingen (skal på shopping i Byen i jula, og der er det så bra shopping at jeg gidder ikke risikere å være totalt blakk før den tid) :nisseblunk:

Må vel begynne å småpakke litt etterhvert også, vi reiser jo i morgen. Forøvrig svært takknemlig for at jeg ikke behøver å ta turen innom Gardermoen for å komme meg på juleferie i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nye vintersko, som jeg har testgått i halvannen time nå. De virker helt supre, så jeg er særs fornøyd med kjøpet. I tillegg ble det knestrømper i ull og silke fra Ulvang, pluss en boxershorts i ull fra Devold. Da begynner vinterhabitten å bli klar ;)

Vi har tent stearinlys, fyrt godt opp i ovnen, sambo jobber litt mens jeg sitter her og surfer og koser meg. Har en maskin med klær kjørende, så snart skulle alt være klappet og klart for avgang :tommelsmil:

Kjøpte forresten en hvit julestjerne med gullglitter på til de vi leier hos, de ble kjempeglade for den. Koselig å gjøre sånt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...