Gjest Linn B Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 jeg er plaget mye av smerter i ledd/muskler. har prøvd div smertestillende og bethemmende piller uten særlig gode virkninger. Nå fikk jeg noe som het Nobligan. faktisk så virket de fint på meg,men er redd for å ta piller. har hatt de en stund før jeg nå måtte krype til korset Noen som har prøvd/brukt de+ er det bethemmende? Hvor lenge kan man egentlig gå på de?
Gjest snikkelora Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Mannen går på det pga store smerte, men det er lov å være forsiktig. Det er et morfin preparat.... Han bruker det kunn når han har veldig vondt (dvs ikke får sove pga smerter og når han skal gjøre noe som er en belasting)
Malama Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Å lese pakningsvedlegget er aldri dumt (og dersom du ikke har papirutgaven ligger det på http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/) Her står det bl.a "Nobligan er et morfinlignende smertestillende legemiddel som innvirker på det sentrale nervesystemet (hjernen og ryggmargen)." Det er altså smertestillende, ikke betennelseshemmende. Det står videre at langtidsbruk kan gi avhengighet, og det skal derfor ikke brukes "lenger enn nødvendig". Dette kan du snakke om med legen din, som er den som kjenner dine problemer best.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå