Gjest Tweek Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg syntes firstprice er ekkelt. At noen kjøper den maten skjønner jeg ikke. Det eneste jeg har kjøpt av sånn er q-tips og bomullpads. Er det merk virkelig god mat? Syntes det er kvalmt og ekkelt, og jeg bruker gjerne mer penger på mat så lenge jeg slipper å spise mat fra det drittmerket. Fysj!
brumma* Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg kjøper kluter, q-tips og lignende, og så kjøper jeg spaghetti, tacokrydder/-skjell og endel sånt. Kjøttproduktene er jeg mer skeptisk til, men ekkelt?
Gjest Tweek Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Ja, jeg hater billigmerkene fra kjedene. At man kjøper mat fra coop og frist price, æsj
aline Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 hvorfor er det ekkelt? vet du noe om produksjonen av disse varene som jeg ikke vet, så del gjerne.
Gjest mela Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 hvorfor er det ekkelt? vet du noe om produksjonen av disse varene som jeg ikke vet, så del gjerne. ← Lurer jeg og på. Er det ekkelt fordi det er billig? :klø:
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Mange av first price varene kommer fra samme produsent som de "ekte" varene, akkurat som mange fake merkeklær blir produsert på samme sted som de ekte
brumma* Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Mange av first price varene kommer fra samme produsent som de "ekte" varene, akkurat som mange fake merkeklær blir produsert på samme sted som de ekte ← De har stort sett kommet godt ut i tester også! Se f.eks denne artikkelen! Som student er jeg sjeleglad for "billigmerkene", selv om jeg som sakt bare kjøper noe av det. (Og etter et raskt google-søk kjøper jeg visst mer enn q-tips og pasta! )
Malama Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Fatter og begriper ikke hvorfor det skal være "ekkelt" pr. definisjon å kjøpe billig mat. Ikke alt er godt kanskje, men jeg har null problem med å kjøpe f.eks pasta derfra, og på generelt grunnlag dømmer ejg ikke "biligmat" i alle fall. DEt er så kategorisk at det ikke henger på greip i det hele tatt. Nei, du må utdype hvorfor du mener dette er EKKELT. For det er ikke noen logikk i det...
Gjest graceland Skrevet 14. oktober 2006 #9 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg kan ihvertfall si så mye som at Euroshopperproduktene, som finnes i Hakongruppens butikkjeder, produseres i Gildes gamle lokaler. Det er litt mer mel i pølsene, men jeg synes de er gode. Kjøttdeigen inneholder litt mer salt og vann, men den er god allikevel. man får det man betaler for, men skummelt er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes Gilde er skumlere og eklere.
Gjest Tweek Skrevet 14. oktober 2006 #11 Skrevet 14. oktober 2006 Mange av produktene har en ekkel smak syntes jeg. Har smakt appelsin juice og det syntes jeg var helt motbydlig. også shampo, mamma hadde den og hun begynte å klø som bare det etter hun brukte den. Jeg syntes det er greit med q-tips o.l som ikke er mat. Jeg vet merkevarer ikke garanterer god smak o.l men jeg uttaler meg ikke om dette uten å ha smak en del av prduktene.
Gjest baby-E Skrevet 14. oktober 2006 #12 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg kjøper heller ikke mye first price mat. Rett og slett pga smaken. Men kylling og kjøttdeig syns jeg smaker det samme. Det er noe annet med taco eller pizza`n syns jeg...
brumma* Skrevet 14. oktober 2006 #13 Skrevet 14. oktober 2006 Å ikke like alle varene er jo en ærlig sak, men jeg synes det er noe helt annet enn at varene er ekle pr definisjon.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #14 Skrevet 14. oktober 2006 Er det First Price som selger 500 g. revet? Holdt på å le meg ihjel når jeg så den. Ligger i ostedisken, men det er ikke ost, derfor står det på pakken : 500g. revet Generelt smaker billigmerkene helt motbydelig.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #15 Skrevet 14. oktober 2006 Ikke noe ekkelt med billigmerker. Følelsen av at jeg lar meg lure når jeg handler etter merke, ikke innhold er verre. Når jeg tar en titt i lommeboka og ser at jeg kunne brukt de pengene på noe annet. Spiser ikke kjøtt, men billigmerkene har faktisk enkelte overraskende gode produkter.
Chic Skrevet 14. oktober 2006 #16 Skrevet 14. oktober 2006 Billigmerker... Det er akkurat det jeg føler. Billig=dårlig kvalitet. Grei pris=bra kvalitet. Noen ganger må man betale dyrt for bra kvalitet. Men foretrekker heller det fremfor billig opplegget. Bomullspads, g-tips osv er en ting, det er helt ok, men det meste annet må kjøpes ordentlig av!
Gjest Tweek Skrevet 14. oktober 2006 #17 Skrevet 14. oktober 2006 Selvfølgelig å, så kjøper man ofte det man er vant til. Har man lite penger kjøper man billigmerkene, men finner fort ut av at det ikke er så billig likevel. Mamma kjøpte firstprice lyspærer og de skiftet hun ca hver dag, De gikk med en gang. Hun kjøpte shampoo og begynte å klø skikkelig i hodet så hun måtte kjøpe ny. Og det meste av maten smaker ikke godt, og vondt mat vil jeg jo ikke spise ergo jeg kjøper ny mat.
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #18 Skrevet 14. oktober 2006 Er det First Price som selger 500 g. revet? Holdt på å le meg ihjel når jeg så den. Ligger i ostedisken, men det er ikke ost, derfor står det på pakken : 500g. revet Generelt smaker billigmerkene helt motbydelig. ← Det samme gjør jo Synnøve Finden og Arla og, er dette billigmerker? Revet økonomi og pizzatop er deres palmeoljeoster, det er jo like ekkelt som First price sine.. Lurer på hvordan First price sine varer hadde kommet ut i blindtester jeg.. Det får være noe å forske på for meg som ernæringsstudent
Gjest Piper Skrevet 14. oktober 2006 #19 Skrevet 14. oktober 2006 Mange av produktene har en ekkel smak syntes jeg. Har smakt appelsin juice og det syntes jeg var helt motbydlig. også shampo, mamma hadde den og hun begynte å klø som bare det etter hun brukte den. Jeg syntes det er greit med q-tips o.l som ikke er mat. Jeg vet merkevarer ikke garanterer god smak o.l men jeg uttaler meg ikke om dette uten å ha smak en del av prduktene. ← Ut i fra at du har smakt appelsin juicen og din mor har prøvd shampoen snakker du drit om hele merke? Og du syns også det er rart at andre liker det, fordi du har smakt appelsin juicen deres? Er du seriøs nå? For appelsin juice er en drikke, og ahr aldri vært mat Eller har du smakt andre ting enn appelsin juicen deres? Håper det for din del
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #20 Skrevet 14. oktober 2006 Det samme gjør jo Synnøve Finden og Arla og, er dette billigmerker? Revet økonomi og pizzatop er deres palmeoljeoster, det er jo like ekkelt som First price sine.. ← Da er de like latterlige som First Price. Teite greier altså.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå