Gå til innhold

Hvor mye sover deres barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ei datter på 16 mnd som jeg synes sover så mye i løpet av dagen. Vanlig leggetid om kvelden er klokken åtte,så står vi opp i sju tiden,den kan gjerne bli halv åtte, åtte før hun våkner noen ganger. Hun sover hele natta. Innen kl ti på formiddagen er hun så trøtt at da er det tid for senga,sover da ca halv annen til to timer. Etter middag kl halv tre,sover hun ca fra kl tre til fem. Så er det kveldsstell halv åtte og i seng kl åtte. Er dette mye? Hun har alltid sovet ganske masse. Er frisk og rask,og de timene hun er oppe går det i hundre og ett! Er bare litt betenkt angående dette,og litt nysgjerrig på hvordan andre foreldre har det!

:babyjente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun sover så mye uten at det tar fra henne nattesøvnen synes jeg godt du kan la henne sove. Sønnen min har alltid sovet mye. Han sov 12 timer på natta og 4 - 5 timer på dagen fra han var 12 til han var 18 mnd. Nå har han regulert det selv og sover 10 - 11 timer på natta og 1 - 3 timer på dagen, alt etter hvor aktiv han er på dagen. Jeg lar han bare sove når jeg vil jeg.

Skrevet

Sønnen sover 12 timer på natta, og 2-3 timer på dagen. Av og til kan han sove i 4 timer på dagen. Så lenge det ikke ødelegger nattesøvnen, så lar jeg han bare få sove :)

-M-

Skrevet

Sønnen min er nå 2,5 år og sover fortsatt ca 1 time om dagen. Da han var på alder med din datter så sov han ca 3-4 timer om dagen. Tror egentlig ikke at man kan sammenligne slike ting, da alle barn er forskjellige og har individuelle behov. Så lenge dattera di sover hele natta, så tror jeg ikke det er noe i veien for at hun kan fortsette slik hun gjør nå. :)

Skrevet

Hva med å legge henne tidligere? Mine barn på 2,5 og 5 legger seg begge to i syvtiden. Da er 2,5-åringen helt utslitt.. 5 åringen er noen ganger lengre oppe.

Syntes i grunnen at 8 er litt seint til så små barn.. Mulig sovingen på dagen vill blitt litt mindre da. Men for all del: barn skal få sove det de trenger :-)

Skrevet

Min gutt på snart 15 mnd sover ca 11-12 timer om natten. Står opp ca kl 7. Han blir også veldig trøtt ca 3 timer etter at han sto opp, så da tar han en formiddagslur på 1-2 timer. Noen ganger virker han også veldig trett om ettermiddagen, det hender han får seg en liten dupp, men som oftest vil han ikke sove. Legger seg i 19 - 19.30-tiden og sovner raskt.

I helgene sover han ofte til både 8 og 9, fordi da er det ingen av oss som bråker tidlig om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...