Gå til innhold

Uforsiktig -

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en bekjent som har et barn på snart 1 år. Når hun er ute å triller er ikke barnet festet i sele, og hun er veldig aktiv, det ser ut som om hun faller ut når som helst. Hun kunne fortelle at barnet falt ned fra stellebordet en dag, men det var fordi far hadde satt henne fra seg der stående isteden for å legge henne ned :overrasket:

Hun skryter av at barnet sov hele natta fra første stund. Dette var fordi de ga henne MME, for det metter så mye bedre enn den derre morsmelka :overrasket: Amme skulle hun ikke, det bestemte hun seg for før fødselen...

Hadde egentlig ikke et spørsmål å komme med, men måtte bare få det ut. Lurer selvfølgelig på hva dere her inne mener om dette...

Videoannonse
Annonse
Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Har ikke så mye å si på det andre, men det med at små, ustødige, men aktive unger får klatre og leke fritt, gjør at jeg får helt noia, spesielt når foreldre ikke passer helt på. Her på butikken i går sto en på rundt 1 år på barnesetet i handlekurven å vingla, og støttet seg på noen stablede colaflasker, mens moren så på helt andre ting. Var så redd han skulle miste balansen og falle mellom hylla og handlekurven! Får helt hjertet i halsen av sånt, jeg.

Skrevet

Om hun velger å amme eller ikke har vel ikke du noe med. Noen bare må blande seg opp i andres liv!

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Jeg er vel en av de foreldrene Norwegian Blue får hjertet i halsen av 

Hehe, jeg liker også at barn utfolder seg, spesielt de litt større barna, men når de er i akkurat den alderen hvor de nettopp har lært å stå og gå liker jeg at de holder seg unna ting som vingler og triller.

Skrevet

Nå er det ikke at barn utfolder seg som er problemet, men at barnet blir plassert på stellebordet alene, og holder på å falle ut fra vogna flere ganger på en trilletur...

Skrevet
Nå er det ikke at barn utfolder seg som er problemet, men at barnet blir plassert på stellebordet alene, og holder på å falle ut fra vogna flere ganger på en trilletur...

Meld dem til barnevernet.

Skrevet

Oi da, det er jo ikke bra... Er dere ute å triller sammen? Isåfall kan du kanskje hinte litt om seler når barnet holder på å falle ut. Når det gjelder stellebordet, tror jeg faktisk jeg ville sagt det rett ut at barn ikke skal forlates der! Jenta vår er bare en mnd, men jeg slipper henne aldri oppå der! Storebror var bare 17 dager første gang han snudde seg rundt, og hadde jeg ikke holdt ham da, ville han nok ha falt ned...!

Kjenner også ei dame som ikke ville amme, som bestemte seg for det før fødselen. Det var så mye lettere å bruke flaske mente hun! :overrasket: Men det vet jeg at jeg ikke har noe med, men har jo lov til å ha mine meninger alikevel da, selv om jeg ikke sier det til henne... :sjenert:

Skrevet
Har en bekjent som har et barn på snart 1 år. Når hun er ute å triller er ikke barnet festet i sele, og hun er veldig aktiv, det ser ut som om hun faller ut når som helst. Hun kunne fortelle at barnet falt ned fra stellebordet en dag, men det var fordi far hadde satt henne fra seg der stående isteden for å legge henne ned :overrasket:

Hun skryter av at barnet sov hele natta fra første stund. Dette var fordi de ga henne MME, for det metter så mye bedre enn den derre morsmelka  :overrasket: Amme skulle hun ikke, det bestemte hun seg for før fødselen...

Hadde egentlig ikke et spørsmål å komme med, men måtte bare få det ut. Lurer selvfølgelig på hva dere her inne mener om dette...

SKAFF DEG ETT LIV :overrasket:

DET FÅR VÆRE GRENSER FOR HVA ENKELTE SKAL HENGE SEG OPPI :frustrert:

Skrevet
Har en bekjent som har et barn på snart 1 år. Når hun er ute å triller er ikke barnet festet i sele, og hun er veldig aktiv, det ser ut som om hun faller ut når som helst.

Hun har jo ikke falt, så hva er egentlig problemet?

Hun kunne fortelle at barnet falt ned fra stellebordet en dag, men det var fordi far hadde satt henne fra seg der stående isteden for å legge henne ned :overrasket:

Ting kan skje, selv den beste foreldre. For det er nok ikke alle som kan være like perfekt som det du tydeligvis tror du er

Hun skryter av at barnet sov hele natta fra første stund. Dette var fordi de ga henne MME, for det metter så mye bedre enn den derre morsmelka  :overrasket:

Høres ut som en drøm for småbarnaforeldre

Amme skulle hun ikke, det bestemte hun seg for før fødselen...
Og heldigvis bestemmer vi dette selv, for det skulle virkelig mangle at noen skulle bestemme om vi skulle amme eller ikke. Barnet fikk mat, så hva er egentlig problemet ditt?

Og jeg mener at du har for lite å gjøre, og blander deg inn i hva andre mennesker gjør og ikke gjør. Skaff deg en hobby, for da vil du få bryne deg litt på det i stedet for å kritisere bekjenten din som ikke har gjort noe gale.

Skrevet

Far dreit på draget og passet ikke på barnet på stellebordet. Han lærte nok av det, og det kommer nok ikke til å skje igjen. Selv om dette ikke bør skje, så hender det nok en og annen gangen, men da får nok foreldrene en støkk i livet og skjerper seg. Det er nok å bare være litt fjern eller stressa i øyeblikket det.

Mannen min datt ned fra stellebordet når han var baby fordi mor ikke fulgte helt med,men så har hun aldri tilgitt seg selv heller, selv om det gikk bra.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg skjønner din frustrasjon, trådstarter. Enkelte ganger kan det være greit å få det ut et sted. Dere som gir ts inn - dere tenker aldri noe over hva andre mennesker gjør?

Jeg er også av de som har latt ungene få prøve seg, har ikke brukt seler o.l. Andre har nok syns at det har sett skummelt ut, ropt "pass!" og lignende. Men jeg kjenner mine barns grenser bedre enn de gjør, vet at de ikke krabber hodestups ned trappa o.l.

Skrevet (endret)

Mannen til minste mann (gutten var tre uker) glapp taket på bærebaggen og lillemann trillet på gulvet. Jeg vil ikke kalle han en dårlig forelder for det. Men han var alltid veldig veldig obs på å ha et kjempetak i baggen deretter.

Endret av jack
Skrevet
Hun har jo ikke falt, så hva er egentlig problemet?

Hun har ikke falt ikke fordi hun har blitt tatt imot av andre. -Ups, sa mor bare...

Far dreit på draget og passet ikke på barnet på stellebordet. Han lærte nok av det, og det kommer nok ikke til å skje igjen. Selv om dette ikke bør skje, så hender det nok en og annen gangen, men da får nok foreldrene en støkk i livet og skjerper seg. Det er nok å bare være litt fjern eller stressa i øyeblikket det.

Mannen min datt ned fra stellebordet når han var baby fordi mor ikke fulgte helt med,men så har hun aldri tilgitt seg selv heller, selv om det gikk bra.

Feilen far hadde gjort i følge mor, var at han hadde satt henne fra seg stående istede for liggende på stellebordet. Det er jo så sikkert når de ligger :ironi:

PS. Jeg har et liv og jeg har hobbyer, men det er da vel lov å dele sine tanker vel?!

Skrevet

Hvis barnet blir skadet p.g.a foreldenes gjentatte uforsiktighet, så skjønner jeg godt at trådstarter reagerer.

Mine barn har alltid klatret, hoppet og blitt småskadet, men da har de selv "valgt" å sette seg i disse situasjonene, vel vitende om at de KAN skade seg.

Skrevet
Mine barn har alltid klatret, hoppet og blitt småskadet, men da har de selv "valgt" å sette seg i disse situasjonene, vel vitende om at de KAN skade seg.

Skulle likt å se en ett-toåring som tar så veloverveide beslutninger.

Skrevet
Skulle likt å se en ett-toåring som tar så veloverveide beslutninger.

Jeg skrev "valgt" i anførselstegn for selvfølgelig tar ikke ett og to-åringer veloverveide beslutninger!

Det er derfor foreldrenes ansvar å passe på at de ikke kommer i slike farlige situasjoner til de er store nok til å skjønne at de kan få "au-au" når de gjør den spesifikke situasjonen.

Det er derfor stor forskjell på at foreldrene setter barnet i potensielle farlige situasjoner (eks: stående ubevoktet på stellebordet), og at barnet selv klatrer opp på stellebordet i et ubevoktet øyeblikk!

Skrevet
Om hun velger å amme eller ikke har vel ikke du noe med. Noen bare må blande seg opp i andres liv!

:heiajente: Heia Jack!!

:tommelsmil:

SKAFF DEG ETT LIV :overrasket:

DET FÅR VÆRE GRENSER FOR HVA ENKELTE SKAL HENGE SEG OPPI :frustrert:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Skrevet

Dersom foreldrene ikke klarer å ta vare på barnet sitt fordi de ikke skjønner hvordan ting henger sammen, og konsekvenser av valg de gjør, så er jo dette ei alvorlig bekymring. Da vil jeg tro at omsorgen kan svikte på flere punkter etterhvert som barnet vokser til. Er det det du er bekymret for TS?

Du får gi dem ei ordentlig tilbakemelding på hva du er bekymret for. Kanksje de kan ta til inn over seg dine bekymringer, og gjøre noe med det? Dersom de ikke viser noen forståelse for at dine bekymringer, bør du kanksje drøfte dine bekymringer med helsesøster eller barneverntjeneste. Det kommer an på hvor bekymret du er.

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

Hjelpe meg, driver dere å overvåker folk så nøye... ????

Skrevet

Mine tre små har gått alene opp og ned trappen siden de var ca 12-15 mnd. En i familien har overvåket sin datter på 4 uansettt hva hun gjør og er halvt hysterisk om hun "løper" i trappen. Ordene "forsiktig!!!!! Pass opp!!!!! Ikke hopp!!!!!! Ikke løp!!!!!" er ofte brukt der i huset i et hysterisk tonefall.

Det å la ungen hoppe fra en 30 cm høy kant er nok til å gi moren et infarkt.......

I stedet for å overvåke mine små så var jeg veldig raskt ute med å introdusere de for f.eks trappen. Både den inne og den på lekeplassen når de skal opp på seilebanen.

Små barn klarer mer enn en tror ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...