Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #21 Skrevet 16. oktober 2006 Litt utenfor tema, men ser at mange her kaller seg vegetarianer selv om dere spiser fisk. DET ER DERE IKKE!!! Kan dere være så snill å slutte å kalle dere det, slik at vegetarianere ikke blir servert fisk hele tiden fordi de som lager maten kjenner noen som kaller seg vegetarianer og spiser fisk, og derfor tror det er vanlig!!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #22 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har ingen respekt for mennesker som ikke holder et nogenlunde kosthold, og at disse samme trykke uvanene sine over på barne er jo direkte grusomt. Dette gjelder om foreldrene spiser kjøtt eller ikke. Det er utrolig viktig for en barnekropp og få et variert kosthold, og ikke bare nok proteiner, fett og karbohydrater, vitaminer og mineraler, men også de enzymene som som trengs. Det er desverre slik at om kroppen ikke er vandt til å få kjøtt, så har den heller ikke enzymer til å bryte dette ned, kjenner flere jenter som sliter skikkelig med å venne seg til å spise kjøtt forde deres tankeløse foreldre har holdt de unna. For enzymenes del er det ikke så mye som skal til (en påleggsskive om dagen), og for all del det er mulig å finne mye fint i vilt og frittgående økologisk produsert både i kjøtt og melk og egg, så den ideologiske delen av vegetarianerlivet skulle ikke bli for skadelidende. Fisk er også viktig. Akkurat som det er viktig at kroppen får et møte med ulike typer grønnsaker og frukt og nøtter. (Og akkurat som at det er direkte ulurt å fore ungene opp på store mengder rafinert sukker) Jeg er sjokert over hvor lite kunnskap de fleste har om hva de spiser, det virker som om de fleste bare putter i seg ukritisk,
salsera Skrevet 17. oktober 2006 #23 Skrevet 17. oktober 2006 Det er ikke vanskelig å få til en fullgod ovo-lactisk ernæring, så jeg antar at hvis jeg får barn vil de hovedsaklig spise vegetarmat. Det er mulig de får smake annen mat (samboer er ikke vegetarianer, selv om han som regel spiser vegetarmat) ganske tidlig, men jeg lager bare vegetarmat. Senere vil d uansett måtte få velge selv, men jeg håper at eventuelle fremtidige barn vil få et bevisst forhold til ernæring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå