Gjest Anonym i dag Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Har mista mensen min i 1/2 år nå. Gått en del ned i vekt, derfor. Hva skjer i kroppen, blir det forstyrrelse i hormonene mine? Er det noe som kan gi andre sympt.? takk for svar
aimee Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg synes ikke det hørtes så bra ut. Kanskje du skal ta deg en tur til legen.
Gjest Deception Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Det er vel pga. hormonforstyrrelse du har mistet mensen. Konsekvensen i det lange løp kan faktisk bli at du blir beinskjør og (mindre farlig) at du får økt hårvekst over hele kroppen. Det lureste er nok å stabilisere vekten på et nivå som er normalt for kroppen. At du har mistet mensen, indikerer at vekten nok er for lav og at du har gått ned for mye for fort.
Ugla Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Har mista mensen min i 1/2 år nå. Gått en del ned i vekt, derfor. Hva skjer i kroppen, blir det forstyrrelse i hormonene mine? Er det noe som kan gi andre sympt.? takk for svar ← Tror du bør ta en prat med legen din (eller er du i naturlig "overgangsalder"?). Hormonene virker på "hele kroppen", så det kan være greitt å få sjekket det. Lykke til...
Belit Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Hvis du har mistet mensen har du kanskje mistet eggløsningen også. Det er jo forøvrig vanlig å miste mensen ved sterkt vekttap, men såvidt jeg vet skjer dette bare når vekta går langt under det som er naturlig for kroppen å veie. Tror jeg har lest at det er naturens måte å sørge for at folk med "dårlig overlevelsesevne" reproduserer seg. Uansett - fastlegen bør være din neste stopp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå