Gå til innhold

3 myggstikk i ansiktet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger virkelig hjelp her nå! Fikk tre myggstikk i ansiktet i natt, og da jeg voknet opp så hele ansiktet helt hovent ut! :overrasket:

Er det noen som har noen tips om hvordan man kan få ned hevelsene? Noe det er mulig å kjøpe på apoteket? Trenger virkelig hjelp, skal til Danmark med jobben i morgen, og har ikke lyst til å se sånn her ut! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns i grunnen du skulle ta deg en tur til legen, for det høres ut som en allergisk reaksjon. Der vil du jo få en vurdering på hva det er og kanskje en resept på noe som treffer litt mer presist enn de generelle greiene de har på apoteket.

Skrevet

Er det så farlig at jeg må gå til legen da? Tenkte kanskje det var naturlig at man hovnet mer opp i ansiktet enn kroppen av myggestikk?

Skrevet

Nei, tror ikke det er vanlig å hovne opp i ansiktet av myggestikk. Ville tatt en telefon til legen for å være på den sikre siden iallefall!

Skrevet

Kom nettopp på at jeg har jo syrtec liggendes, så har tatt en pille nå, og tror jeg først vil vente og se om det hjelper! Det er jo lov og håpe ihvertfall....

Skrevet
Kom nettopp på at jeg har jo syrtec liggendes, så har tatt en pille nå, og tror jeg først vil vente og se om det hjelper! Det er jo lov og håpe ihvertfall....

Hjalp det med Zyrtec? Det pleier å hjelpe på meg hvis jeg hovner opp kraftig etter myggstikk. Det er nok ikke farlig, men kan være veldig ubehaglig. Jeg har snakket med lege tidligere, og han anbefalte Zyrtec. Dessuten så kunne man ta det forebyggende hvis man skal til et område med mye mygg. Hvis du skulle bli dårligere, eller mer hoven ville jeg ringt til legen.

Skrevet

Det kan også være elveblest, og det er ikke bra å ha i ansiktet.

Skrevet (endret)

Nå svarer jeg litt sent (ser du skrev inn i går), men kanskje andre har nytte av dette tipset. Fastlegen min ga meg følgende råd da noe lignende skjedde med sønnen min: Bruk en kombinasjon av Zyrtec e.l. reseptfri allergimedisin, Ibux tabletter og Orudis salve. Når du bruker Orudis bør du unngå å være i sola rett etterpå. Det kan godt hende de to første gjør susen alene også. Denne cocktailen hjalp - allerede etter en time var hevelsen merkbart mindre.

Endret av hera
Skrevet

Hevelsene har gått ned! hallelujah! ;) Så det hjalp visst med syrtec! :) tar en til i morgen og så satser jeg på at hevelsene går ned i løpet av dagen!

Skrevet

Er du sikker på att det ikke er loppebitt??

Er vel ikke så mye mygg nå..

Har du dyr?

Skrevet
Er du sikker på att det ikke er loppebitt??

Er vel ikke så mye mygg nå..

Har du dyr?

er litt myggduster her fortsatt ihvertfall (østlandet)

Skrevet
er litt myggduster her fortsatt ihvertfall (østlandet)

Ja, noen er det, men veldig få..

Når man våkner med flere stikk på et lite område er det ofte loppe bitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...