Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ønsker meg stålampe med uplight, lyspære ca 300W halogen, men ikke sånn mor & barn-lampe. Noe som har sett noe kult et sted? Begynner å bli desperat, føler jeg har lett etter dette i årevis...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den er så fin at to av vennene våre har den! Så det er litt uaktuelt pga det samt at jeg trenger en som er litt "strammere" i stilen slik at den kan passe inn hos oss. Men takk for forslag. :)

Skrevet

Prøv på www.belid.se, www.lmapgustav.se, www.texa.se www.norddesign.no

ellers så har elektroarmatur (EA) egen hjemmeside, MS belysning, Herstal, Aneta var de lampeleverandørene jeg kom på nå...

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Jeg har også lenge vært på utkikk etter gulvlampe type uplight. Har en sånn mor & barn lampe som jeg hater og virkelig vil bytte ut. Har sett igjennom alle sidene som ble lagt inn med tips her, men fant ikke drømmelampa.

Prøver nå å finne noe brukt på www.lauritz.com men har ikke lykkes enda.

Kanskje jeg bare må gi opp? :tristbla:

Skrevet

Kommer an på hvilken stil du liker - masseproduserte lamper som en finner hos Bohus, Skeidar og vanlige lampebutikker (som går av moten etter ett par år), eller designlamper som koster endel (men som har vært på markedet en stund og fremdeles er moderne).

Denne ble designet i 1979, fås i grå, sort og blå (finnes også vegglampe i samme serie): http://www.flos.com/singlelamp.jsp?back=65937&lamp=7624

Den har 300W med dimmer. Pris: http://www.villaeuropa.no/product_info.php?products_id=105

En annen fra Flos som ble designet i 1991: http://www.villaeuropa.no/product_info.php?products_id=113

Skrevet

Jeg så en kjempefin gulvlampe på IKEA nå for en uke siden, men det er ikke bilde på nettsiden. Hvis du bor i nærheten av en IKEA kan du jo stikke innom og se.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Har akkurat flyttet og vil ikke ha tak- eller vegglampe så fant ut at stålampe måtte være tingen. Og da spesielt en som gir mye lys m/dimmer.

Fikk høre at 300W halogen var bra og føler jeg har vært på alle møbelsentre og lampebutikker i det siste uten å finne noe.

Så tips mottas med takk. Er litt mørkt hos meg nå....

• 4 måneder senere...
Skrevet
Jeg har også lenge vært på utkikk etter gulvlampe type uplight. Har en sånn mor & barn lampe som jeg hater og virkelig vil bytte ut. Har sett igjennom alle sidene som ble lagt inn med tips her, men fant ikke drømmelampa.

Som jeg skulle sagt det selv!

Jeg prøver igjen. Har ikke funnet meg noen uplight-lampe enda. Virker som det er helt "ut" nå, men det er liksom det som hadde passet hos oss.

Kanskje noen som har nye tips?

• 8 måneder senere...
Skrevet

Er uplight-lamper helt ut?

Jeg er også ute etter det, men finner ingen som ikke ligner på de tragiske "mor & barn" lampene!

• 1 måned senere...
Gjest Bente H.
Skrevet
Er uplight-lamper helt ut?

Jeg er også ute etter det, men finner ingen som ikke ligner på de tragiske "mor & barn" lampene!

Jeg vil også ha ny lampe hjemme. Synes min mor & barn - lampe lager fint lys i taket men den er så gammeldags!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...