dagens dronning Skrevet 12. oktober 2006 #1 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg gleder meg så utrolig til jul i år, faktisk har jeg problemer med å la være å begynne på forberedelsene. Grunnen til at jeg gleder meg så veldig er at jeg endelig etter 15 år i norge skal få besøk av mine forelde, en bror og hans kone + 3 herlige små barn i jula. Frem til nå har det alltid vært jeg som har måttet reise til dem. Enda det bare er Danmark det er snakk om, har de oppført seg som om det var en reise til andre siden av kloden, når jeg tidligere år har foreslått at de skulle komme opp hit. Men nå kommer de allså og jeg er overlykkelig for det, det kommer til å bli så morro, men jeg vet også at det kommer til å bli slitsomt med huset fult av folk et par uker, såjeg har tatt ferie og permisjon fra jobben så jeg skal slippe å slite meg helt ut. Desutten vil jeg bruke så mye tid som mulig sammen med mine tante barn. Jeg har tenkt å få til en jule feiring som tar vare på både mine danske tradisjoner og min manns norske. De er jo egentlig ikke så forskjellige men likevel er der ting som må tilpassers men det blir nok ikke noe stort problem. Problemet er at det er såalt for lenge til jeg helt åpent kan begynne å snakke om at jeg holder på med dette.De fleste bare himler med øynene når jeg bare nevner ordet jul. Men jeg gleder meg, gleder meg, gleder meg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 13. oktober 2006 #2 Del Skrevet 13. oktober 2006 Åååååh men du er IKKE alene Jeg kjenner jeg er allerede dritlei denne møøørke høsten med regn og uggen vind og bare mørkt, mørkt overalt.... Nei, nå vil jeg ha SNØ, som knirker under beina når man går ute. Kinn som blir røde og kalde, kongerøkelse og julekaffe med ferske aviser til (ja for å lese ikke spise ) Har spurt min bedre halvdel, moder'n og fader'n og noen venninner hva de ønsker seg til jul og får bare et blikk tilbake. Sånn "hæ? JUL? NÅÅÅ??!!!" .... *mumle-mumle* Ja, man må jo begynne èn dag liksom!! Var innom Narvesen i går for å ta ut penger - og RETT ved siden av minibanken sto en sjokkselger med marsipanpølser. Men, jeg kjøpte dem ikke....men - til lørdag....daaaa skal jeg ned og kjøpe lørdags aviser OG en pk med marsipaaaanpølser, dra hjem og kooose meg med nykokt kaffe, aviser og godis'n! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 13. oktober 2006 #3 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg kan veldig godt forstå at du gleder deg til jul. Så kjekt det må være å skulle være samlet alle sammen etter 15 år. Det blir nok verdt alt stress og mas du Jeg elsker førjulstiden, men elsker høsten også så jeg prøver å drøye det litt enda Så at de åpner julemarkedet på Ikea i morgen, synes det blir tidligere og tidligere for hvert år Ikke at jeg klager da, men men Spiser du noe spesielt til jul siden du er dansk? er det ikke vanlig med and eller "flæskesteg" der? Eller er jeg helt på jordet nå? Hva synes du er den største forskjellen på dansk og norsk julefeiring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 13. oktober 2006 #4 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan tenke meg dere får en flotters jul! Noe av det beste med julen, er jo det å glede seg da! Gleder meg mye jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #5 Del Skrevet 14. oktober 2006 jeg er sånn jeg også! Jeg gleder meg som en liten unge!!! For første gang skal jeg bo i min egen leilighet, og jeg skal kjøpe spisebord så jeg skal kan invitere venner og familie på middag i jula jeg skal love dere at min leilighet kommer til å være full av julestemning!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå