molly83 Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg er ei jente på 23 år og midt under graviditeten for ca 2 år siden, forandret kroppen min seg drastisk. Jeg negynte å rødme i situasjoner hvor jeg absolutt ikke hadde noen grunn til å rødme(bare svigermor pratet til meg, eller venninnene mine..!?) Jeg begynte å svette og få hetetokter etter milde fysiske anstrengelser,dette sammen med hjerteklapp(føles som om hjertet slår veldig hardt) og hyppig vannlating(har ikke uvi, har testet det) Ellers tåler jeg anstrengelser svært dårlig, hvis jeg er på skolen en dag og tar en lett treningsøkyt om kvelden,kan jeg risikere å bli syk dagern etterpå(Slapp og tung i kroppen og i verste fall feber og vond hals) Jeg har testet meg for stoffskiftesykdommer og noen andre hormonsykdommer,hjertet er også sjekket med ekg uten at det ble funnet noe. Det skal sies at to leger har tolket ekgèn jeg tok helt forskjellig. Den ene mente jeg hadde perioder med veldig høy puls uten å anstrenge meg og andre ganger stoppet ventriklene opp(ikke spør hva det betyr)En annen lege fant ikke noe galt med hjertet, han påpekte bare lav puls om natten, men det var normalt sa han(Den var nede i 34 og det har jeg hørt ikke er mulig uten å være toppidrettsutøver)? Så hvem skal jeg tro på?? Hva er det med meg egentlig? Orker ikke levere barnet mitt i barnehagen for da må jeg gå 2 km og er dødssliten etterpå og svett som en gris..(jeg trener normalt mye så har ikke dårlig kondis..!!
Gjest Blanca Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg tror grunnen til at du ikke har fått svar er at mange her inne ikke føler seg kompetente til å hverken synse eller diagnostisere. Mitt råd er at du står på videre og krever å bli utredet mere nøye og gjerne hos spesialister.
molly83 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2006 Skjønner at folk ikke kan diagnostisere, men tenkte kanskje noen hadde hatt noen liknende symptomer eller har noen forslag til hva det kan være slik at jeg kan prøve å komme på sporet av noe selv og dermed ta det opp med legen. Begge jeg har vært hos er spesialister(spes. alm medisin og spes. hjerte)
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Skjønner at folk ikke kan diagnostisere, men tenkte kanskje noen hadde hatt noen liknende symptomer eller har noen forslag til hva det kan være slik at jeg kan prøve å komme på sporet av noe selv og dermed ta det opp med legen. Begge jeg har vært hos er spesialister(spes. alm medisin og spes. hjerte) ← Prøv en endokrinolog du.
Kiama Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Hei, en endokrinolog er en som er spesialisert på hormoner (hvis jeg ikke tar helt feil, og det tror jeg ikke at jeg gjør). Tror at det kan være lurt for det kan jo være at hormonene din gikk helt amok under graviditeten, og at de ikke har kommet tilbake til det normale igjen. Spesielt hvis du har vært veldig stresset kan det hende at kroppen ikke har klart å regulere stresshormonene slik den skal. Du kan også be fastlegen om å teste hormonnivået. Da bør du iallefall teste kortisol og aldosterol. Ellers var det ei vennine av meg som hadde veldig mange av de samme symptomene + lavt blodtrykk, og det viste seg at hun hadde en virus infeksjon. Klarer ikke å huske hva den het. Men for noen år siden var det et helt fotballlag som ble syke av den. Og den heter noe kort.... Har prøvd å komme på det men klarer ikke. Du må uansett ha lykke til
molly83 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2006 Takk for svar! Har forreseten testet kortisol og aldosteron. Det var normale nivåer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå