Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er litt vannskelig. Min lærer er kvinne, og hun mobber på den måten kvinner vet best. Hun ruller med øynene når jeg forteller min mening. Hun smiler aldri til meg hun snakker nedlatende til meg og ler råttent til de andre elevene. Hun går å godsnakker bestandig elever ved siden av meg mens hun forteller om ande elever og ser speseilt på meg, etc.

Det er spesielt ille siden hun er lærer i "ungdomsbedriftfaget". Jeg har valgt å starte en bedrift med noen andre fra skolen (vi er en forholdsvis liten skole med 150 elever) noe hun har mislikt mye. Hun bidrar til at jeg ikke får gjort allt jeg skal og at jeg skal bli umotivert, og feile, har veldig mye som kan bevises og "vitner".

Hun dominerer selv klassens bedrift og klassen har sett seg lei av dette.

Jeg klarer det ikke fordi jeg skal etter jul bli intrigret i klassens bedrift og vil da ha henne 20 timer uken. Min kontaktlærer og resten av administrasjonen er kjent for å skyve sånne saker bort

Jeg har tenkt å klage til elevorganisasjonen, men lurte på om jeg kunen få hjelp. Hjelp til hva som er lurt å skrive i en klage og hvor sende den, har liten tiltro til skolen. Noen som har erfaringer om hvordan gå fram?

Ja hun har ikke pedagogisk utdannelse, dette er en lærer som før deg til å øsnke at du ikke kom inn på førstevalget ditt ved vgs.

Hilsen Ung Grûnder på 2. året

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette hørtes ikke hyggelig ut for deg!

Du er ikke alene! Det finnes mange elever i ungdomsskolen og i den videregående skole som dessverre har dårlgie lærere som mobber elevene, enten ved å overse dem, eller gjøre narr av dem foran de andre.

Stå på! Håper du kan ta dette opp med foreldre, rektor og inspektør, samt elevutvalg/andre utvalg ved skolen? Hvis ikke, kanskje du tør å be om et møte på egen hånd, med andre tilstede inkl. din lærer og ta dette opp direkte?

Det er trist når den personen som liksom skal motivere ikke duger i jobben sin.

Skrevet

Den typen saker er ikke bare litt vanskelige...

Jeg ville begynt å skrive ned eksempler, med tid og sted. Samtidig ville jeg alliert meg med noen av de andre elevene, slik at jeg hadde noen til å backe opp min historie hvis det kom til det.

Så ville jeg bedt om et møte med skolen, gjerne med en kontaktlærer eller lignende, til stede og den aktuelle læreren. Og jeg ville forberedt meg godt. Kommet med konkrete eksempler. Hun kommer sikkert til å benekte det, si at det ikke var ment slik etc, men det er den som blir mobbet som definerer hva som er mobbing, og ikke den som mobber.

håper det løser seg for deg :klem:

Skrevet

Det er dessverre en del lærere der ute som aldri skulle ha fått tillatelse til å sette sine ben i et klasserom! Lærerutdanningen stinker og den er helt uten mål og mening. Hvem som helst slipper gjennom og ingen har guts til å sile ut de dårlige underveis.

Skrevet

Til ts: Jeg ville tatt kontakt med Elevorganisasjonen, ja. Der kan det være god hjelp å hente.

Du sier at adm. + kontaktlærer blåser bort slike ting. Hvordan er rådgiver og helsesøster? Dersom rådgiver er tøff, henvender du deg dit. Men er h*n også redd for slike konflikter, tar du kontakt med helsesøster. For slike ting ødelegger jo den psykiske helsen din, og i arbeidslivet ville man da ta kontakt med bedriftshelsetjenesten.

Hvordan fungerer elevrådet hos dere? Er de tøffe nok til å stå opp mot autoritetene i skoleledelsen? Du bør nemlig ha med deg bisitter på et eventuelt møte om saken. Og der kan elevrådsleder, som er kurset av Elevorganisasjonen, evt. helsesøster hjelpe deg.

Ellers var det et godt råd å skrive opp alle hendelser. og da mener jeg ALLE - små som store.

Lykke til!

Skrevet

Trådstarter skrev:

"Ja hun har ikke pedagogisk utdannelse, dette er en lærer som før deg til å øsnke at du ikke kom inn på førstevalget ditt ved vgs. "

Urgistrert kl. 1130 idag skrev:

"Det er dessverre en del lærere der ute som aldri skulle ha fått tillatelse til å sette sine ben i et klasserom! Lærerutdanningen stinker og den er helt uten mål og mening. Hvem som helst slipper gjennom og ingen har guts til å sile ut de dårlige underveis."

Den omtalte lærer har med andre ord ikke tatt noen lærerutdanning......

Skrevet

Jeg satt faktisk i elevrådsstyret på vgs (ja faktisk..vi var så kule :legrine::legrine: )..og husker vi fikk 1 klage fra samtlige elever på sin kontaktlærer. Vi tok dette opp med elevene først personlig, deretter opp med rektor. Rektor tok dette svært seriøst, og snakket med denne læreren. Her snakker vi om ungdomsskolelærer som jobbet på vgs fordi læreren som opprinnelig hadde faget hadde blitt syk. Denne læreren ble borte etter sommerferien, men klart..dette gikk desverre utover mange elever sm mente at de var blitt urettferdig behandlet. Noen av "prøvene" ble sendt videre til andre lærere og rettet på nytt..og de fleste ble satt opp 2 karakterer.

Dette v ar jo litt annerledes..da det var snakk om en direkte klage.

Virker som om du har "flere" problemer..Jeg ville tatt det opp med elevrådet(hvis dere har et seriøst styre), hvis ikke ville jeg gått direkte til undervisningsinspektøren, hvis noe DA IKKE BLIR GJORT- VILLE JEG GÅTT VIDERE.

(Regner med at du har snakket med læreren?)

Skrevet
Dette er litt vannskelig. Min lærer er kvinne, og hun mobber på den måten kvinner vet best. Hun ruller med øynene når jeg forteller min mening. Hun smiler aldri til meg hun snakker nedlatende til meg og ler råttent til de andre elevene. Hun går å godsnakker bestandig elever ved siden av meg mens hun forteller om ande elever og ser speseilt på meg, etc.

Det er spesielt ille siden hun er lærer i "ungdomsbedriftfaget". Jeg har valgt å starte en bedrift med noen andre fra skolen (vi er en forholdsvis liten skole med 150 elever) noe hun har mislikt mye. Hun bidrar til at jeg ikke får gjort allt jeg skal og at jeg skal bli umotivert, og feile, har veldig mye som kan bevises og "vitner".

Hun dominerer selv klassens bedrift og klassen har sett seg lei av dette.

Jeg klarer det ikke fordi jeg skal etter jul bli intrigret i klassens bedrift og vil da ha henne 20 timer uken. Min kontaktlærer og resten av administrasjonen er kjent for å skyve sånne saker bort

Jeg har tenkt å klage til elevorganisasjonen, men lurte på om jeg kunen få hjelp. Hjelp til hva som er lurt å skrive i en klage og hvor sende den, har liten tiltro til skolen. Noen som har erfaringer om hvordan gå fram?

Ja hun har ikke pedagogisk utdannelse, dette er en lærer som før deg til å øsnke at du ikke kom inn på førstevalget ditt ved vgs.

Hilsen Ung Grûnder på  2. året

ta deg ho for deg når andre ikke hører. Si i en bestemt tone at hun er blitt filmet/tapet hva hun har sagt. Oppfører du deg ikke så går det ille med deg.....

nei, alvorlig. Skriv felles klage med de adre elevene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...