Gå til innhold

Kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ganske plaget av kviser, har mange stygge arr spesielt på ryggen, og har veeeldig lyst å bli kvitt problemet. Begynte på p-piller i sommer, og har allerede skiftet merke en gang, til yasmin, som legen min sa kanskje kunne hjelpe. Det har egentlig bare blitt værre, og fortsetter problemet vil jeg jo få ENDA flere stygge arr med tiden.

Lurer egentlig bare på om jeg skal be legen om å få diane, som jeg har hørt kan hjelpe, eller om jeg skal fortsette på yasmin og be om et annet legemiddel mot kviser?

Videoannonse
Annonse
Gjest bente85
Skrevet

Kanskje det hjelper med et legemiddel mot det?

Jeg var hos legen i går og snakket om akkurat det samme problemet.

Går selv på Yasmin p-piller, og jeg ville bytte til noe annet, men det sa legen at det var ikke aktuelt pågrunn av store mengder hormoner i disse p-pillene.

Gjest bente85
Skrevet

Altså jeg bruker kremen Brevoxyl da.

Men huden min reagerer sånn på den.

Rød i huden og flasser som bare det.

Så jeg fikk beskjed om å bruke den litt til, også skulle jeg evt få et reseptbelagt legemiddel neste gang.

Skrevet

Fikk du et legemiddel i stedet? Jeg spurte da jeg byttet om jeg kunne begynne på diane, men legen anbefalte å prøve yasmin først, pga noe med at diane ikke hadde status som prevensjonsmiddel eller noe.

Skrevet

Diane er først og fremst et preparat mot kviser (eller for mye hårvekst), men det fungerer også som et prevensjonsmiddel.

Diane inneholder østrogen som innebærer en høyere risiko for blodpropp, men de fleste leger mener derimot at risikoen er såpass liten at det allikevel er forsvarlig å skrive ut slike midler. Det er mange tusen norske kvinner som bruker Diane. Ta det opp med legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...