Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 ... og begynner å bli veldig sliten. Svimlet for meg flere ganger på jobben i dag. Det som skjer er at jeg bare ligger der og vrir meg, klarer omtrent ikke å lukke øynene. Og så begynner hodet å surre. Fæle ting, tanker om ulykker, sykdom, dødsfall osv osv. Alt dette i våken tilstand, i et mørkt hus med de lydene som er i et trehus når det begynner å bli kaldt. Og så kanskje jeg sovner, men da våkner jeg skjelvende og klissvåt av svette, med puls på 180 og føler at "nå dør jeg!". Helt psycho mareritt om usannsynlige og umulige ting spiller seg av om og om igjen i hodet mitt. Nå er jeg så slliten og redd for å legge meg at jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Er veldig lite lysten på sovetabletter (har vel uansett ikke vært søvnløs lenge nok til det), og ikke sykmelding heller. Vil bare sove og våkne uthvilt... Noen som har noen gode råd?
Gjest gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Uff, det høres ikke godt ut! Jeg har ingen tips utover sånne "standard"-ting.. Som du sikkert har prøvd allerede? F. eks denne: Tell sakte ned fra 100. Se for deg hvert eneste tall, studer 1tallet og nullene, før du ser for deg 99. "Se" på dem litt før du ser for deg 98. Og så videre. Man skal konsentrere seg om hvordan tallene ser ut, og da blokkerer man på en måte for andre tanker. Jeg pleier å se dem for meg i en font jeg liker, for da må jeg tenke hardere etter på hvordan de egentlig ser ut.. Hehe. Det høres jo litt ut som angst, de tankene dine. En psykologstudent sa en gang til meg (det var i forbindelse med eksamensnerver, men han sa det ble brukt i angstterapi) at man skal puste inn gjennom nesen i 8 sekunder, og ut gjennom munnen i 10 sekunder. Da bruker man all lungekapasiteten og tar opp mer oksygen, som virker beroligende. Håper dette kan hjelpe litt iallefall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå