Gå til innhold

Invitere venninnens kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre venner er enten gifte, samboere, eller singel. Den ene venninnen derimot har en kjæreste - usikker på hvor seriøst det er - men vil vel ikke kalle det fast følge. Hvor setter dere grensen for "vedheng" på invitasjonene?

Kan i tillegg nevne at kjæresten er en type jeg finner usympatisk og gnålete og egentlig ikke ønsker å invitere - men.... Av hensyn til venninnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterer ikke kjæresten til vennene våre med mindre det er skikkelig seriøst mellom dem....og det viktigste - at vi kjenner dem godt da :)

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig å 'sortere' litt... Hvis noen av våre single gjester blir sammen med noen nå, foreksempel, så tror jeg det skal mye til at vi skal invitere kjæresten også... Det handler jo også litt om at i bryllupet ditt vil du ha mennesker du kjenner, og gjerne også som du kommer til å fortsatt ha kontakt med etterpå. Og jo kortere et forhold har vart, jo større er vel sjansen for at det ikke blir så mye ut av det...?

Jeg og min kjære var første gang i bryllup sammen da vi hadde vært sammen i et halvt år - det var i grunnen passe, syns jeg.

Dessuten er det jo ikke alltid så morsomt for den 'nye' heller, å komme der sammen med masse mennesker han/hun aldri har møtt...?'

Gjør det dere ønsker selv,dere!

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg tror nok heller ikke at jeg hadde invitert denne kjæresten....

Tror nok jeg ville ha satt en "grense" ved at de måtte ha vært sammen i minst 6 mnd (når innbydelsene sendes ut), eller at vi har møtt denne kjæresten ved flere anledninger (på fest, besøk, osv - MANGE forskjellige "settinger") slik at vi hadde vist hvordan han/hun er....

Da hadde det vært viktig at jeg hadde likt denne kjæresten (noe du tydligvis ikke gjør)

Tror ikke det er mulig å sette en bestemt "grense" jeg, men heller se ann det litt...

(Og du kan jo "tilpasse" grensen etter hvem du ønsker å ha med, og ikke....) :sjarmor:

F.eks: har de vært sammen i 6 mnd, så øk "grensen" til 10-12 mnd....

Eller andre "kriterier" som han/hun ikke fyller....

(litt sleipt, ja, men det er da deres dag!!!)

*klem*

Skrevet

Jeg må vel innrømme at vi har vært like sleipe som Chiquita her foreslår.. Jeg har en venninne med en ufordragelig kjæreste og han blir ikke invitert. Vår grense ble at dersom de ikke bor sammen blir de ikke invitert. 8)

Skrevet

Vi lot venner/søskenbarn det gjalt velge selv, ved å be dem "med følge". Da var ingen navngitt, og de fikk velge selv.

I noen tilfeller kan det være greit å ha med en fersk kjæreste, mens det i andre tilfeller kan være like greit å la være.

Kan også være greit å forhøre seg litt med den det gjelser. Det gorde et vennepar, de spurte den som skulle bli bedt om den ville ha med seg kjæresten. Det kan også være greit hvis det er par som er iferd med å gå fra hverandre.

Skrevet

Vi inviterte noen med følge. Og det kom gjester til oss som vi ikke kjente. Det var "følger" - det hadde å gjøre med at den som vi kjente fikk selv vurdere om det var så seriøst at han/hun ville ha med seg kjæresten - vi bedømte ikke hvor seriøst det var og om de bodde sammen. Den som fikk invitasjonen vurderte det. Det er en terksel å gå i bryllup sammen, jeg tror få gjør det med en treukers-kjæreste som bare skal vare helgen ut. Vi har da vel ikke fått helt amerikanske tilstander her heller...?

Vi hadde stor bryllupsfest og en person fra eller til betydde ikke så mye. Derfor hadde vi denne muligheten og benyttet oss av den.

Å utelukke noen fordi vi ikke likte dem hadde i hvert fall vært uaktuelt!

For noen år siden var det en venninne av meg som giftet seg. Hun ringte meg, hun, og spurte meg hvor alvorlig det var med min kjæreste. De kjente han ikke så godt, men ville la meg vurdere det selv om de også ønsket å begrense det. Det var forholdsvis alvorlig og det sa jeg, og han ble invitert. Dette ble jeg altså spurt om før invitasjonen ble sendt.

Nå ble det slutt et år etterpå, men der og da var det naturlig for meg å gå i bryllup med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...