Gå til innhold

Hva har dere over tven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 42 tommers flatskjerm som står på en slik hylle i eik. Aner ikke hva jeg skal ha over tven. Veggen er jo veldig naken uten noen ting. Vurderte en hylle litt oppå veggen, men føler det blir så veldig rett over hverandre. :klø: noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg, men veggen føles veldig stor og tom. Hadde egentlig ikke tenkt å ha noe der, men etter å ha bodd med det en stund så føles det sterilt.

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke nødvendigvis man må ha noe over tv'en. Det blir fort litt masete, særlig når tv'en er stor. Synes jeg.

Endret av brumma*
Skrevet

Jeg vet om noen som har noen som har to litt enkle bilder over tv'en. Det ser ikke så voldsomt ut når jeg tenker meg om. Håper du får noen gode tips! :)

Gjest graceland
Skrevet

Et par bilder i tøffe rammer? Eller en lyslist?

Skrevet (endret)

Jeg har ingenting oppå eller over tven fordi jeg syns det "forstyrrer" når jeg ser på tv. :ler: Men jeg ville tatt to-tre vegglysestaker i samme høyde bak/over tven, om jeg skulle hatt noe.

Endret av Tanita
Skrevet

Vi hang vår TV på veggen og har en lav hylle stående under. Syntes TVen ble stående så lavt uten, dessuten så jeg problemet komme - hva med resten av veggen? (jeg er litt nevrotisk på sånt noe :ler: )

Skrevet

Egentlig vil jeg også ha tven på veggen, men nekter å ha ledninger som synes der. Sånne plastikklister utgår også så da ble den stående på benken da. :ler:

Problemet med å finne noe å ha over er vel at jeg har trøbbel med symetri. Jeg kan ikke ha ting rett over hverandre. :sjenert: Når alt på en vegg er symetrisk så blir det så feil.

*vanskelig*

Skrevet

Symmetri ja, det er stikkordet. :ler:

Jeg har hvit vegg og hvit smal plastskinne til ledninger. TV henger ikke veldig høyt, jeg syntes det ser helt diskret og greit ut. Mye bedre enn lav TV og ingenmannsland over.

Skrevet

Vi har en helt enkel Lack-hylle fra IKEA over tven. På den har jeg 3 små plater og et bilde av meg og kjæresten. Det er symetrisk og fint, samtidig som det er rent og ikke forstyrrende.

Enten det, eller 2/3 helt enkle bilder, hadde jeg gått for. Ikke noe lamper/lys-løsning tror jeg. Men smaken er jo som baken.. :)

Skrevet

Men jeg synes ikke symetrisk nødvendigvis er fint :sjenert:

var lack vi hadde tenkt å bruke også, men de har sluttet å produsere de i eik :forvirret:

Skrevet

Jeg har en fiks idè om at den visuelle tyngden må være lik over hele veggen. Altså et mørkt bilde er "tung", et lyst bilde er i utgangspunktet "lett"...og det må være en balanse. Store vegger er vanskelige...

Har tittet litt på TV løsningen vår nå, og kommet frem til at hvis vår TV skulle stått rett på benken under, så ville jeg i hatt hvit lackhylle over, evt hvit hylle i lack-stil, men kanskje litt grunnere. (har de ikke noe slikt på Skeidar?) Jeg ville ikke hengt bilder der i hvert fall.

Skrevet (endret)
Men jeg synes ikke symetrisk nødvendigvis er fint :sjenert:

var lack vi hadde tenkt å bruke også, men de har sluttet å produsere de i eik  :forvirret:

Typisk at det materialet man trenger ikke finnes lenger! :sinnatagg:

Det er tøft hvis du ikke tenker symetri over tven, men da bør det være gjennomført rundt også. Synes jeg da.

Hva med et superstort abstrakt bilde over tven da?

Endret av aimee
Skrevet

Jeg syns det er finest uten noe over TV. Vi har TV på veggen, ganske høyt (nederkanten henger 1 meter over gulv vil jeg tippe). På hver side har jeg en lav bokhylle (slutter 10 cm under TV). På disse hyllene, nærmest TV står det høyttalere, planter og lamper som dermed rager over TV. Jeg funderte på om jeg burde ha en f.eks lackhylle over TV eller over hylle-TV-hylle, men siden høyttalerne strekker det hele oppover, har jeg kommet fram til at det nok er finest uten. Og det er jeg glad for, kan ikke se for meg at det ville fungert med bilder over TV. Blikkfang over blikkfanget liksom?

(Er det egentlig vanlig å ha noe over TV?)

Skrevet

Vi har en ganske lang hylle litt høyt over TV'en med to spotter som lyser ned på hver side av TV'en/TV-bordet. På hylla har jeg for tiden to mørke keramikkvaser/potter, en sort bolle i mangotre og et speil med sort ramme med to telysbrennere foran. Liker det litt usymmetriske inntrykket det gir å ha ting i forskjellige størrelser og former på hylla, men det skal være litt usymmetrisk, ikke rotete. ;) Hylla henger såpass høyt over TV'en at det ikke forstyrrer.

Skrevet (endret)
Jeg syns det er finest uten noe over TV. Vi har TV på veggen, ganske høyt (

(Er det egentlig vanlig å ha noe over TV?)

I hear you! Men nå henger jo ikke trådstarter sin tv på veggen da. Ellers hadde hun sikkert ikke trengt noe der i det hele tatt..

(sukk, gleder meg til JEG får flatskjerm på vegg!)

Endret av aimee
Skrevet

Du kan jo ha et par-tre små enkle bilder, som du henger i forskjellige høyder over tv'en. Noe sånt som

------

|____|

------

|____|

------

|____|

---------------------

| |

| TV |

|_______________|

Skrevet
Du kan jo ha et par-tre små enkle bilder, som du henger i forskjellige høyder over tv'en. Noe sånt som

------

|____|

------

|____|

------

|____|

---------------------

|                          |

|          TV            |

|_______________|

ARG! Hele poenget forsvant da mellomrommene ble tatt vekk :sur::tunge1:

Det jeg mente var ialleall øverste bildet litt til venstre, bildet under til høyre, og det nederste omtrent midt under de to andre, og så tv'en nederst. Da blir det ikke så strengt symmetrisk.

Skrevet

:ler: Tror jeg går for en hylle eller to jeg.

Bilder blir nok litt feil.

Takk for hjelpen!

Skrevet
Jeg har ingenting oppå eller over tven fordi jeg syns det "forstyrrer" når jeg ser på tv. :ler: Men jeg ville tatt to-tre vegglysestaker i samme høyde bak/over tven, om jeg skulle hatt noe.

Det ville jeg hatt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...