Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale ett bra hotell sentralt i Barcelona?

Vi tenker på 3 eller 4 stjerner.

Kom også gjerne med andre bar tips om hva man bør se og gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hotel America har fire stjerner og ligger svært sentralt til, i nærheten av Paseig de Gracia, hvis det sier deg noe. Jeg kjenner Barcelona godt og har bodd på dette hotellet og anbefaler det på det varmeste. På taket er det stilig tak-terasse og svømmebasseng, det er fremdeles mer enn 25 grader og mange fine soldager i Barcelona.

Når det gjelder severdigheter eller generelt det å se seg om i Barcelona:

I alle guidebøker vil La Rambla nevnes som et "must". Ok, men sørg også for å få med deg andre deler av Barca også! La Rambla kan ha sin sjarm men den er full av turister, lommetyver, restaurantene er dyr osv. Gå heller litt og se deg rundt i Gracia (det er også rett ved hotellet) Hvis du går oppover Grand de Gracia vil du finne kjempefine shoppingmuligheter. Går du nedover Travesser de Gracia, som er en sidegate til Grand de Gracia, finner du sjarm,sjarm,sjarm! Koselig kafeer, spennende restauranter og alle slags spesielle butikker. Her er også et kjempestort marked med all verdens kjøtt, grønnsaker og frukt. Kanskje ikke sånt du vil kjøpe når du bor på hotell, men snus i allefall inn atmosfæren!

Andre severdigheter:

Besøk Park Guell, det er en helt spesiell park med arkitektur av Gaudi, den samme arkitekten som designet Sagrada de Familia, som du sikkert kjenner til.

Ta også en tur til Tibidabo, et av fjellene rundt byen, du kan ta trikk og "funicular" opp på toppen.

Kunne skrevet mer, men hvis du søker på attractions Barcelona i google finner du mye.

Bare spør hvis du lurer på noe!

Skrevet

Sist bodde vi her, rett ved Placa Catalunya - H10 Gravina Det var 50 m til metro, 150 m til placa catalunya. Fint, rent hotell, god frokost!

Og så har vi bodd her på H10 Marina Barcelona Det ligger ved den olympiske havnen, 300 m til metro og 5 min å gå til stranda. Kjempelekkert helt nytt hotell!

Begge anbefales, jeg er generelt fornøyd med H10 kjeden, det er høy service og de er flinke til å prate engelsk. Fantastisk frokost begge plasser.

Skrevet

Kan ikke anbefale hotell (vi har bodd litt utenfor sentrum), men kan anbefale å ta Sightseeing-buss rundt om i byen om du ikke er kjent. Der får du se alt som er å se omtrent og kan hoppe av der du vil og gå på en annen buss når du er ferdig med å titte. Det går flere forskjellige ruter og du kan kjøpe billett for en dag eller to.

Jeg har prøvd de samme bussene i flere Europeiske storbyer og den i Barcelona er den eneste som virkelig har vært verd pengene. Mye fint å se som du ikke får med deg når du tar taxi eller bane.

Barcelona har flere flotte strender og en lang, men flott promenade som går gjennom dem alle.

Og jeg anbefaler deg å kjøpe et skikkelig bykart med en gang du kommer dit. Turistkartene du ofte får på hoteller og sånt er ikke noe tess. De mangler ofte de små veiene og gjør deg bare forvirret.

Skrevet

Vi bodde på Hotel Fiesta Caspe, og bestilte gjennom denne websiten

http://en.venere.com/hotels_barcelona/eixa...esta_caspe.html

Det ligger litt utenfor sentrum, men ikke mer enn 10 min spasertur til Place Catalunya. 5 min til t-bane. Veldig nytt og stilig, litt skandinavisk interiør på rommene. Ingen frokost, men vi spiste på div. t-banestasjoner.

Vi var innom Casa Battlo, også tegnet av Antoni Gaudi. Det var en helt fantastisk bygning. Neste gang tar vi de andre Gaudi-stedene.

Dagbladet har en bra artikkel om Gaudi her

http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/03/19/320012.html

Ellers koste vi oss i dyrehagen, i Park Guell, i handlegatene, gamlebyen, div. museum etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...