Gå til innhold

Hotell i Roma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ser at det er laget noen tråder på dette før, men jeg får liksom ikke det svaret jeg er på jakt etter. Vi reiser til Roma i november, og er veldig usikre på hva slags hotell vi skal velge, siden vi ikke kjenner byen.

Vi ønsker oss noe som er sentralt, sånn at det er lett å spasere seg turer og at man slipper kollektivtransport (annet enn til Vatikanet, kanskje). Rundt 800-1000 kroner natten, omtrent.

Noen som har gode tips?

... jada, jeg HAR søkt på venere.com, hotell.no, hotels.com osv osv. Men det hjelper meg egentlig ikke så mye når jeg ikke vet hvor i byen jeg skal lete. Og alle sånne steder skryter jo av alle hotellene, så da er jeg like langt.... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nesten umulig å ikke bo sentralt i Roma. Byen er så liten og alt er i gangavstand. Det er vel den byen jeg har brukt minst transportmidler i :)

Jeg syntes det var greit å bo i nærheten av togstasjonen, sånn i tilfelle man ikke gidder å gå eller vil dra på lengre utflukter ut av byen.

Jeg finner ikke det hotellet vi bodde på, men det var fint, skal lete litt senere. Er greit å få anbefalinger ettersom mange hoteller i Roma er gamle og slitte, men tar samme pris som andre nye flotte hoteller.

Skrevet

Dersom problemet ditt er at du ikke vet hvor i byen du vil at hotellet skal ligge, vil jeg foreslå at du ser på et kart..!

Selv vil jeg foreslå ett sted i nærheten av Piazza Navona eller Colosseum.

Skrevet

Hei

Vi bodde også nær tog stasjonen når vi var på besøk i Roma ifjor og det var helt greitt. Lykke til med hotelljakten...vil selvfølgelig anbefale mitt reisebrev fra Roma på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm :) Ha en flott tur...jeg dra på en liten firmatur til Roma om vel en uke :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...