Gjest Neffi Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Vi vil reise langt. Tenkte först Thailand, men er litt lei... Noen som har eksotisk reisemål å anbefale?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Sørafrika er i hvert fall et herlig land. Cape Town er en praktfull by, og et fint utgangspunkt for dagsturer. Kjempefint landskap på veien nedover mot Kapp det gode håp, dere kan stoppe i Simonstown og se på pingvinene på stranda. Eller dra på båttur ved Hout bay og se på selkolonier. Cape Town er topp enten dere vil ha en rendyrket romantisk ferie, eller også oppleve litt alvorligere ting. Besøke townships, Robben Island der Mandela var fange etc. Dere kan dra rett fra fangeøya og til shopping på det fantastiske kjøpesentret på havna i Cape Town etterpå. Store kontraster, men det er det som er fascinerende.
Gjest Neffi Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Sørafrika er i hvert fall et herlig land. Cape Town er en praktfull by, og et fint utgangspunkt for dagsturer. Kjempefint landskap på veien nedover mot Kapp det gode håp, dere kan stoppe i Simonstown og se på pingvinene på stranda. Eller dra på båttur ved Hout bay og se på selkolonier. Cape Town er topp enten dere vil ha en rendyrket romantisk ferie, eller også oppleve litt alvorligere ting. Besøke townships, Robben Island der Mandela var fange etc. Dere kan dra rett fra fangeøya og til shopping på det fantastiske kjøpesentret på havna i Cape Town etterpå. Store kontraster, men det er det som er fascinerende. ← Nesten litt 'scary', ja. Vi er veldig sugne på Srafrika, men föler til en viss del at det kan bli litt tungt. Noen som har värt i Vietnam, eller Kambodsja? Samme sak gjelder der, men vi vil jo.. Takker for alle tips
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Kambodsja er herlig!! Ankor Wat er jo en severdighet for livet.. Og du kan bo på luksushotell og bare ha det kos.. eller du kan finne deg et gammelt hotell med "Veranda" over vannet i phom phen osv.. Vietnam ville jeg derimot ikke anbefale for bryllupsreise. Et flott land med mye å se. (f.eks øyene i Halongbukta) men det er ALT for mye "hassel" der.. Det fantes selvfølgelig unntak, men generelt opplevde vi folk der som utrolig respektløse overfor turister.. Følte meg som en vandrende pengesekk i ennå større grad enn i Egypt.. (og det sier jo noe)
Gjest Neffi Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Kambodsja er herlig!! Ankor Wat er jo en severdighet for livet.. Og du kan bo på luksushotell og bare ha det kos.. eller du kan finne deg et gammelt hotell med "Veranda" over vannet i phom phen osv.. Vietnam ville jeg derimot ikke anbefale for bryllupsreise. Et flott land med mye å se. (f.eks øyene i Halongbukta) men det er ALT for mye "hassel" der.. Det fantes selvfølgelig unntak, men generelt opplevde vi folk der som utrolig respektløse overfor turister.. Følte meg som en vandrende pengesekk i ennå større grad enn i Egypt.. (og det sier jo noe) ← ooo... vel, vi var i egypt.. Og det var ganske utfordrende på den måten, ja. Kambodsja kanskje... Karibien?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 men generelt opplevde vi folk der som utrolig respektløse overfor turister.. Følte meg som en vandrende pengesekk i ennå større grad enn i Egypt.. (og det sier jo noe) ← Der har jeg ikke samme erfaring. Følte meg veldig godt behandlet i Vietnam. Absolutt ikke plaget på verken den ene eller andre måten! (Og ja, jeg har vært i Egypt også.) Jeg elsket både Vietnam, Kambodsja og Sør-Afrika, men som bryllupsreise ville jeg nok valgt sistnevnte. Da går det an å ta noen dager på en vingård, noe som er kjemperomantisk! Som jeg har anbefalt mange ganger tidligere, ville jeg ha kombinert Cape Town med en ferie i Namibia. Safari i Etosha nasjonalpark er fantastisk!
gard Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Hei Når på året skal du reise? Hva er du mest på jakt etter? Sol og strand? Eller shopping, byliv og kulturopplevelser...eller begge deler? Hvor lenge skal du være på tur?
Gjest Neffi Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Hei Når på året skal du reise? Hva er du mest på jakt etter? Sol og strand? Eller shopping, byliv og kulturopplevelser...eller begge deler? Hvor lenge skal du være på tur? ← Hei Gard, Vi skal väre borte i to uker. Vi vil ha sol og strand, luksus - men noe helt enestående. Vil vi ikke dra på "charter". Og vi vil ha mulighet til å kunne få eksotiske opplevelser, på tross av at vi ikke reiser med ryggsekk. Vi vil oppleve natur, shopping og generell velväre Spa på hotellet er et must. Reisen er planlagt til midten av oktober 2007 (om eksakt et år ). Endret 11. oktober 2006 av Neffi
gard Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Hei Hva med en kombinasjon...ta en uke til Maldivene...flotte strender, bare avslapping, snorkling, spa treatment osv...deretter kan du dra til Dubao for shopping og sightseeing. Dersom du vil ha flotte strender er Maldivene plassen. Vi dro dit for et par år siden og det var utrolig. Se bildene som jeg har lagt ut i dette reisebrevet: http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 Der har jeg ikke samme erfaring. Følte meg veldig godt behandlet i Vietnam. Absolutt ikke plaget på verken den ene eller andre måten! (Og ja, jeg har vært i Egypt også.) Jeg elsket både Vietnam, Kambodsja og Sør-Afrika, men som bryllupsreise ville jeg nok valgt sistnevnte. Da går det an å ta noen dager på en vingård, noe som er kjemperomantisk! Som jeg har anbefalt mange ganger tidligere, ville jeg ha kombinert Cape Town med en ferie i Namibia. Safari i Etosha nasjonalpark er fantastisk! ← Signerer denne! Vietnam er en av de største opplevelsene jeg har hatt i mitt liv. Dalat feks er nydelig, tilbaketrukket og et kjent mål for bryllupsreise. Uans, dra dit dere føler mest tiltrekning, og kos dere! :blunke:
Latee Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Hva med St. Lucia? Veldig populært for bryllupsreiser iallefall
Gjest Neffi Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Hva med St. Lucia? Veldig populært for bryllupsreiser iallefall ← hvor er det da... Orker ikke google nå jeg...
Latee Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Det ligger i Karibien Her er noe linker: http://www.stlucia.org/ http://www.geographia.com/st-lucia/ http://www.turq.com/stlucia.html http://www.sandals.com/main/lucia/lu-home.cfm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå