Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 14:00 - 14:30 ×

Lang menstruasjonsblødning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg har de siste 8 mnd vært plaget av svært uregelmessig menstruasjon, i løpet av disse 8 månedene har jeg hatt 4 blødninger - relativt normale ift. varighet/styrke.

Lørdag den 23/9 fikk jeg mensen igjen - til gangs! Blødde gjennom det som var av både klær og bind/tamponger, men det stabiliserte seg til dagen etter og mandag/tirsdag var siste blødningsdag.

Mandag 2/10 begynte jeg igjen. Helt "vanlig" mensblødning, ikke spesielt sterk. Borte igjen et par dager etterpå, så tilbake igjen.

Og sånn har det forsatt den siste halvannen uka. Det er omtrent én dag på, to dager av... Nå har jeg akkurat hatt en skikkelig "styrtblødning" som gikk gjennom alt av klær, med levret blod og full pakke (heldigvis at jeg var hjemme da det skjedde!) og magen føles øm og oppblåst (svake menssmerter).

Jeg har tidligere opplevd at mensen har forsvunnet helt for en lengre periode (ved to anledninger - en gang var den borte ca 6 mnd, den andre gangen i overkant av et år), men aldri hatt så lange og såpass sammenhengende blødninger som nå. Dengang ble det tatt flere prøver/underlivsundersøkelser, men ikke noe spesielt påvist - "pausene" var sannsynligvis pga stress og endringer i livssituasjon. Bruker ikke hormonprevensjon, ikke vært seksuell aktiv på en god stund (halvannet år). Er 30 år og hatt mens siden jeg var 12...

Jeg har ringt legen, fått legetime neste uke, så dette innlegget er mer for å høre om andre har opplved noe lignende noengang? Skjønner ingenting jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg kjenner meg igjen der. Det viste seg at jeg var anemisk av mangel på jern og jo lavere ned jernnivåene kom, jo flere styrtblødninger fikk jeg. Det gikk så langt at jeg kunne kle på meg og gå ut, og når jeg kom inn igjen en time eller to senere var jeg gjennomtrukket av blod i hele skrittet og langt ned på lårene. Jeg fikk god hjelp i p-piller(minsker blødningene)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hei og takk for svar!

Men opplvede du også langvarige blødninger eller var dette kun "styrtblødninger"?

Skrevet

Heisann. En "vanlig" mens for meg varte i 6-9 dager. Jeg blødde kraftig(gjennom de største nattbindene i løpet av et par timer). Dette har vært standard fra det jeg fikk mens som 11-12 åring.

Styrtblødningene kom i tillegg til dette. Nå går jeg på Cerazette minipiller og har ikke hatt mensen på to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...