Gå til innhold

Hvem betaler bryllupet deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvem betaler deres bryllup?

Betaler dere alt selv, eller betaler forelsdre/svigerforeldre noe?

Når vi skal gifte oss, så må vi betale alt selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de som evt ikke synes det er et naturlig utgangspunkt at de skal betale sin egen fest selv bør vente med å gifte seg til de blir voksne.. ;)

Å ta i mot mindre gaver og hjelp på veien er noe helt annet.. :)

Skrevet
Jeg synes de som evt ikke synes det er et naturlig utgangspunkt at de skal betale sin egen fest selv bør vente med å gifte seg til de blir voksne.. ;)

Å ta i mot mindre gaver og hjelp på veien er noe helt annet.. :)

Ja, da er vel vi av dem som bør vente til vi er blitt voksne da. ...Vi er så heldige at vi har foreldre som virkelig ønsker å bidra. Hadde de ikke hatt mulighet til det, hadde selvfølgeig det vært helt greit. Da hadde vi gjort det selv...Mine foreldre er litt "gammeldagse" på dette og føler at de som brudens foreldre skal bidra ganske mye. Vi har ikke forlangt eller forventet noe som helst....det er våre foreldre som har bragt dette temaet på bane fra første dag.

Og vi er selvfølgelig veldig takknemlig for dette. Som nyetablerte med leilighet og bil har man ikke altfor mye penger man kan legge til side for å spare til bryllup.

Skrevet

Vi får masse hjelp. Mine foreldre har sagt at de vil betale 1/2 parten ++. Dette litt fordi vi har stor familie, så det er flere gjester som er "mine" enn hans...

Hans mor har sagt minst 15000 pluss hans antrekk. Antagelig 1/4 del.

Faren hans har ikke mulighet til å betale, men vil hjelpe til med kaker og ligende.

Vi har ikke bedt noen om noe som helst. De må selv avgjøre om og med hvor mye de vil bidra. Men selvfølgelig veldig glad for den hjelpen vi får.

I utgangspunktet hadde vi kunnet betalt hele festen selv. Men hadde da valgt en enklere ramme rundt dagen. Dessuten måtte vi antagelig ventet lenger med å kjøpe oss en skikkelig bil.

Skrevet

Går ut i fra å betale alt selv, men om noen ønsker å bidra skal vi ikke nekte dem det. Kommer nok til å spørre både mødrene våre + noen tanter om de kan tenke seg å bake en kake til oss.

Skrevet

Vi ba om ingenting, men fikk hjelp fra foreldre på begge sider til regningen på selskapet, men betalte mest selv.

Skrevet

Vi regner med å betale alt selv og har ikke tenkt å be om noenting. Mamma har tilbudt seg å betale kjolen min, og det var veldig hyggelig og uventet. Om vi får noe fra svigers vet jeg ikke, som sagt er det ikke noe vi regner med. Man lager da ikke et bryllups man selv ikke har råd til, jeg synes faktisk det er en uting å forvente at andre skal betale. Bidrag skal være frivillige.

Skrevet

Vi ba ikke om noenting, men hans far ba om å få sponse festen, og betalte ca 20000. Mine besteforeldre ytret et sterkt ønske om å få betale kjolen min. Hadde ikke regnet med noe som helst, men ble veldig rørt over tilbudene og tok gladelig imot.

Skrevet

Mine foreldre vil svært gjerne betale kjolen min, og lokalet hvis de får råd. Hans foreldre bidrar med 15 000 kr. Resten betaler vi selv. Må bare få fram at disse bidragene er svært frivillige - vi er bare glade for at de vil hjelpe oss :)

Skrevet

Min tante skal betale for musikken etter middagen (6000,-) ellers betaler vi alt selv. Vi mener at dette skal vi klare, ellers kutter vi heller litt ned på opplegget. Jeg har tatt meg ekstrajobb, så det blir noe mer i kassa.

Skrevet

Vi skal i utgangspunktet betale alt selv og kommer ikke til å be om noenting. Vet heller ikke om vi vil ta imot noe særlig fra foreldrene våre hvis de tilbyr seg det ettersom vi vet at de egentlig ikke har råd til det. Litt kinkig situasjon, men jeg vil ikke at foreldrene våre skal sette seg i gjeld for å hjelpe oss.

Uansett så har vi satt opp et budsjett og en spareplan som vi skal kunne greie selv.

Skrevet

Vi tok utgangspunkt i å betale alt selv. Foreldrene hans ville imidlertid gi oss like mye penger som søsteren hans fikk når hun giftet seg, og senere har foreldrene mine tilbudt seg å matche dette beløpet.

Vi betaler imidlertid fortsatt over halvparten av moroa. Det er kjempehyggelig med slike bidrag, men vi skulle ha klart å betale dette selv også, uten hjelp.

Skrevet

Vaare foreldre betaler halvparten av brullupet hver og vi betaler bryllupsreise og gifteringer selv! De har raad til det og jeg har IKKE noe daarlig samvittighet for aa ta det i mot. Foreldrene vaare synes i tillegg det er koselig aa sponse en dag som denne!

Skrevet

Vi skal betale mye selv, men kommer også til å få hjelp av begge foreldrepar.. Vi vil gifte oss uansett, men er glad for at vi kan holde det tradisjonelt og invitere store deler av familien + venner når vi får hjelp med utgiftene.. Vi betaler det vi klarer, mamma og pappa det de vil, svigers resten.

Har ikke dårlig samvittighet for at svigers betaler mer enn mine da de har veldig god økonomi.. Vi har heller ikke forventet noe som helst, men er lykkelige for den hjelpen vi får. Vi hadde ikke hatt råd til dette selskapet uten hjelp, det skal ikke stikkes under en stol..

Skrevet

Vi planlegger bryllupet med utgangspunkt i at vi skal betale hele oplegget selv, og vi har pengene til det.

Mamma har sagt at de "regner med" å betale en del, og jeg sa at det trengte de ikke, men jeg forsto det som om de gjerne ville. Hans foreldre har vi ikke snakket med om dette i det hele tatt, ikke som jeg vet om i alle fall.

Vi planlegger altså å betale hele greia selv, men vil ikke nekte noen om de virkelig vil bidra (dog, innenfor rimelightens grenser)

Det er vårt valg å gifte oss, det r vår fest, vi er voksne, vi jobber, vi har råd til dette. (og dersom noen velger bidra så skal det være klart at det ikke er snakk om å "kjøpe seg stemmerett", da betaler vi heller selv. Dette er VÅR dag)

Skrevet

her betales alt av oss og vi håper vi skal klare det økonomisk!!!

har satt av 80000kr og håper å få spare opp litt til før dagen kommer.

vi har satt opp et lite budsjett der vi skal handle noe før jul og noe etter jul for å fordele det best mulig..

Skrevet

Vi er så heldige at vi kun betaler 1/5 del av festen selv (middag, lokale og drikke)

Alt rundt: kirke, solist, ringer, transport, blomster, klær osv betaler vi selv.

Skrevet
Hei!

Hvem betaler deres bryllup?

Betaler dere alt selv, eller betaler forelsdre/svigerforeldre noe?

Når vi skal gifte oss, så må vi betale alt selv.

ja, det er vel normalt. det var før i tiden at foreldre betalte. jeg synes det er ille når jeg hører at to skal gifte seg og trommer sammen til stort lag som koster flesk, så har de forventninger at foreldre skal betale.

Gift dere når dere har råd.

Skrevet

Vi skal betale alt selv den gangen det skjer, det er ihvertfall utgangspunktet. Jeg har en mistanke om at svigers vil være med å betale gildet, men jeg vet ikke om jeg vil ta i mot egentlig. Vi er veldig opptatt av at det skal være vår fest som vi har regien på, og ingen andre. Vi vil ha det lite og relativt billig og enkelt, og jeg er redd at svigers kommer til å tilby seg å betale for at selskapet skal bli større - altså få med flere tanter og onkler og søskenbarn etc slik at dimensjonen på festen blir annerledes enn det vi ønsker. Denne diskusjonen har vi imidlertid ikke tatt ennå, så vi får se - jeg håper jeg tar feil ;)

Skrevet

Vi planla bryllup og budsjett utfra vår egen lommebok. Vi sparte penger og la opp hele greia ut i fra sparepengene våre.

Våre foreldre,som hele tiden hadde planer om å bidra, ventet helt til to uker før med å fortelle oss det (de hadde visst snakket litt bak vår rygg de fire der... :) )

Hele bryllupet kom på 85 000 kr, foreldrene hans bidro med 35 000kr og mine foreldre bidro med 20 000kr!!! Helt utrolig! Det hadde vi aldri ventet:overrasket:

:smilorange:

Men vi tok i mot med takk og store smil!

Da fikk vi plutselig råd til å ta en god og etterlengtet bryllupstur også! :) Mine foreldre satt barnevakt for knøttet hele tiden vi var borte.

-M-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...