Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, overskriften sier nok det meste ;)

Hvor har dere brudekjolen før den store dagen? Og hvordan oppbevarer dere den? Akkurat nå har jeg den i en stoooooor eske på gjesterommet, men skal ta den med til tanta mi i helga og henge den der. Vil jo ikke at samboeren min skal falle for fristelsen og se på den :sjenert:

Jeg har bare vist den til ei venninne, men sendt bilder til mamma, tante, forlover og noen venninner. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjolen min henger hos mine foreldre og har gjort det siden den var ferdig. Kjolen henger på en kleshenger i en kjolepose sydd av et dynetrekk.

Det er kun foreldrene mine, søstern min, ene broren min og forlover'n min som har sett den ferdige kjolen, men før den var ferdig var det litt flere venninner som fikk se bilder av den som ble tatt når jeg prøvde den hos designer'n.

Skrevet

Har ikke fått den enda, men den skal opppbevares hos mamma!

Skrevet
:ler: Trodde det sto "hvor oppbevarer dere kiloene"
Skrevet

Noen som vet hva slags kjolepose kjoien bør henge i?

Syns jeg har lest noe tildigere om at visse type poser kan gjøre kjolen falmende osv? De man får i brudebutikkene bør da holde?

Skrevet

Jeg har ikke hentet kjolen min enda. Man pleier vel å få med sånn kjolepose fra brudesalongen? Hvis ikke så lurer jeg veldig på hvordan jeg skal få den med meg hjem :P

Skrevet

Da jeg henta kjolen min var den inni en kjolepose av plast. Men jeg fikk ei eske i tillegg, for det var samboeren min som skulle hente meg. Gjennomsiktig plast er ikke det beste når kjolen skal være en hemmelighet ;)

Skrevet

Synes det er ganske utrolig at brudesalongen ikke kan spandere på en skikkelig kjolepose når man betaler i dyre dommer for kjolen. Er spent på hva jeg får den pakket i. Kanskje ikke i noen ting? :P

Skrevet

Når jeg kjøpte kjolen kunne jeg enten få den i en blank, tynn pose, eller jeg kunne kjøpe en skikkelig kjolepose til 50kr.

Kjoleposen er hvit, og har en hempe nederst, slik at jeg kan henge hempen over kroken på kleshengeren - veldig praktisk når den skal fraktes, for posen er ganske lang.

Nå henger posen, på kleshenger inni klesskapet mitt. Samboer sier at han ikke har sett, eller vil se kjolen, så da tror jeg på han :) Uansett vil ikke kjolen se like fin ut når den henger rett ned på en henger, som den gjør når man har den på...

mamma og pappa har sett kjolen "live" og venninner har sett bilder.

Skrevet

Kjolen min er ferdig nå, men har ikke fått hentet den enda... (Spent...)

Regner med å henge den enten hos ei vennine eller hos mine foreldre. Ikke bare fordi min kjære kan se på den, men vel så mye for å holde den unna meg... (Tror nok det blir litt for fristende å se på den hvis den henger hjemme...) Sko, underskjørt og smykker ligger allerede hos ei vennine :)

Skrevet

Min kjole hang i skapet hjemme hos oss etter at jeg hentet den. Mannen min var med og tok den ut, så den var absolutt ingen hemmelighet. Alle som ville se den fikk lov til det, men de eneste som spurte var våre foreldre.

Skrevet

Min henger hos moren min nå, mest fordi det er mest prakisk å i forhold til tilpasning og sånt. Bor 50 mil unna brudesalongen.. Gidder ikke frakte på den opptil flere ganger den turen.. Ellers fikk jeg med en sånn hvit kjolepose fra salongen, men ble likevel anbefalt å henge den i et dynetrekk ettersom den skulle henge helt til sommeren. Da ville den "puste" bedre og holde seg bedre..

Skrevet

Min kommer til å henge hos bestemoren min, og hun, mamma og forloveren min får se den på før dagen. Men tre-fire venninner har fått se bilde av den på nett, før jeg bestemte meg for å kjøpe den.

Skrevet

Min hang i kjoleposen i mammas klesskap i et års tid før bryllupet ;) Nå ligger den på jenterommet mitt, fremdeles i kjoleposen.

Gjest Høstbruden
Skrevet

Jeg oppbevarer kjolen hjemme i en pose jeg fikk hos brudesalongen.

Hvem får se den? Min tilkommende mann har alt sett den flere ganger, både hos sydame for innsying og prøving hjemme med alt ustyret. Min mor har også sett den da vi skulle se hvilket smykke jeg skal ha. Ellers får alle som vil se den. Men ingen av mine venninner har spurt om det ennå.

Jeg brukte tid på å finne en kjole som jeg kan føle meg komfortabel i. Men det er absolutt ikke viktig for meg å holde den hemmelig for hverken den ene eller den andre.

Skrevet

Min henger i brudesalongen. Henter den vel 1 mnds tid før bryllupet. Da tipper jeg at jeg henger den på datarommet....

Jeg vet at min forlovede ikke kommer til å se på den....det har han ingen interesse av.Han vil se kjolen på MEG på bryllupsdagen....utover det er ikke kjolen det han bryr seg noe om liksom...

Skrevet

Jeg har ikke betemt meg for kjole enda, så jeg har slett ikke en kjole å oppbevare, men i alle fall:

Min "kjolehjelper" får jo se meg i alle kjolene jeg prøver, og selvsagt også i den jeg velger tilslutt.

Mamma får tilsendt bilder av de jeg prøver, eller noen som ligner, og jeg forklarer over telefonen (men det er litt overhengende fare for at hun havner på et fly og blir med meg for å titte etterhvert...) Hun viser også bildene til pappa... Men ikke til noen andre, ikke f.eks min bror.

Min forlovede har enda ikke bestemt seg for om han skal se kjolen før den store dagen eller ei, så foreløbig får han ikke vite noe. (Han ser den uansett før vielsen, vi planlegger fotografering før vielsen pga vielse klokken tre og ønske om en ikke for sen middag)

Hvor den blir å henge avhenger helt av hvor jeg kjøper den (jeg tror jeg kommer til å ende opp med å kjøpe i alle fall) Altså: Kjøper jeg den her jeg bor, blir den å henge hjemme hos oss, og jeg stoler på at han selvsagt ikke titter! Kjøper jeg den der vi skal gifte oss, så blir den å henge hos mine foreldre, og jeg stoler selvsagt på at de ikke viser den frem.

Muuuulig forloveren og mamma kan få se den på meg, før den store dagen, det får vi se på.

Gjest Gifter meg i 07
Skrevet

Min kjole henger pent i klesskapet på soverommet. Min samboer har sett den, og en veninne har sett bilder av den

• 3 uker senere...
Skrevet

Min kjole henger hos mine foreldre.

Jeg lurer på hva dere skal gjøre for å klargjøre den? Har hørt om noe som sender den på renseri for å "steame" kjolen. De færreste tørr vel å bruke strykejernet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...